Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1594. potilaalle
Asukkaan erikoissairaanhoidon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asukkaan vuosittaisen apteekkikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Erikoissairaanhoitoa odottavien jonotusaika keskimäärin (pv)
Yli 3 kk hoitoa odottaneet (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Pirjo -Riitta Karuranta
04/2021
Olen odottanut Prenar rokotukseen pääsyä nyt kaksi vuorokautta. Olette yhä jonossa höpötystä olen nyt kuullut samaisen ajan riittävästi, ja mitään ei tapahdu.
Merja Tähtinen
03/2018
Olen joutunut viimeisen viiden vuoden aikana yhdeksään eri leikkaukseen. Viisi niistä on suoritettu täällä. Jalkakirurginen toimenpide epäonnistui kahdesti. En tehnyt valitusta. Lääkäritkin ovat ihmisiä. Kolmas kerta on tuntunut nyt onnistuvan , aikaa vasta kolmisen kuukautta niin vielä ei voi tietää , mutta elän toivossa että kävelen vielä kunnolla :) Käsikirurgian puolella olin hoidossa myös , koska nivelrikko oli tuhonnut käsiä ja jalkojakin. Sieltä minut osasi lääkäri lähettää reumapolille ja tutkittiin tarkemin. Sain vihdoin diagnoosin joka selitti kaikkea krämppää jota jo luulin suunnilleen kuolemaksi. Reuma oli hoitamattomana päässyt jylläämään liian kauan. Toisaalta kun ihminen haluaa pärjätä eikä halua valittaa ja kun valittaa tarvitaan lääkäriltä hyviä tuntosarvia huomaamaan että tämä ihminen tarkoittaa mitä sanoo. Olen kiitollinen käsikirurgille. Vaikka käsi ei luudu , ei ole hänen vikansa sain lääkkeet vihdoin reumaan :) Osastoaika leikkausten yhteydessä oli ehkä liiankin mukava kokemus. En tarkoita että kukaan haluaa sinne mennä ellei ole tarvis , mutta lääkäri jutteli juuri niin että ymmärsit mistä on kysymys ja hoitajilta ei olisi voinut vaatia mitään enemmän. Apua oli tarjolla ja huolenpito oli todella aitoa. Siisteys oli huomattavaa joten jotakin on kovin hyvin onnistnut kaikessa :) Ruokakin oli niin hyvää että kotona olen yrittänyt loihtia yhtä hyvää lohi parsakaali ruokaa :)
elätys
03/2018
Välittävä henkilökunta, hoitomenetelmät ajanmukaiset, ruoka hyvää ja riittävästi
Tiitta
02/2018
Verta annettiin neljä pussia, hemoglobiini oli matalalla, henki pelastui.
matti renfors
12/2017
hoitotehtiin nopeasti ammattitaidolla
Marja
05/2017
Asiallista,hyvää työtä.
Teemu
04/2017
Osastoihin todella vaikea löytää. On liian sokkeloinen paikka niin nuorille kuin vanhuksillekin.
seija60
03/2017
Olen saanut erittäin hyvää hoitoa, ja onneksenni on lääkärini ollut alusta asti sama. Hlökunta on myös hyvin palvelualtis ja ajt pitää. Kohtelu inhimmillistä.
mki2000
02/2017
ei täysin persiiistä...
MITU
01/2017
KOLARISTA JOHTUEN HEINÄKUUSSA 2010 NILKKA VAURIOITUI . ITSE EN OLLUT SYYLLINEN, MUTTA LIIKENNEVAKAATUS IF EI SUOSTUNUT KORVAAMAAN LEIKKAUSTA JOTEN JOUDUIN YLEISELLE SEKTORILLE. LEIKKAUS OLI HELMIKUU 2011. NILKKA OIKAISTIIN JA TUETTIIN RUUVEILLA. 2013 NILKKA LAKKASI NOUSEMASTA KAATUMISEN SEURAUKSENA. HAKEUDUIN PÄIVYSTYKSEEN , EI MURTUMAA, KIPULÄÄKE JA KOTIIN. NILKKA EI TULLUT KUNTOON, JOTEN PYYSIN TERVEYSKESKUKSESTA LÄHETETTÄ KIRRALLE LÄÄKÄRILLE JOKA OLI LEIKKAUKSEN TEHNYT EN SAANUT SITÄ JA ILMAN LÄHETETTÄ EN PÄÄSSYT KYSEISELLE LÄÄKÄRILLE, KUN NILKKA EI VAAN KUNTOUTUNUT KÄVIN PYYTÄMÄSSÄ LÄHETETTÄ. SAIN SEN VASTA KESÄLLÄ 2013 KUN OLI OLI ERI LÄÄKÄRI TK:SSA. ERI VAIHEIDEN JÄLKEEN NILKKAAN TEHTIIN KOLMEN LUUN LUUDUTUSLEIKKAUS TAMMIKUUSSA 2016. TOUKOKUUSSA TODETTIIN, ETTÄ RUUVIT ON LAATASTA IRTIPOIKKI, NÄIN OLI KUULEMMA KÄYNYT MUILLEKIN. OLI KUULEMMA OLLUT HUONO SATSI RUUVEJA SILLOIN . MINUT LAITETTIIN LEIKKAUSJONOON, JONNE PÄÄSIN JOULUKUUN 8 PV. 2016. MUUTENKIN KAIKKI KANGERTELI MATKAN VARRELLA, MILLOIN OLI VÄÄRÄ KUVAUSPAIKKA YM. LASKU KYLLÄ TULI KORJAUSLEIKKAUKSESTA, TOSI NOPEASTI. NYT ENSIMMÄINEN KUVAUS 18. I.2017. TODELLA TOIVON, ETTÄ KAIKKI ON HYVIN TÄMÄN 6 VUODEN JÄLKEEN.
Tuikku
01/2017
Nilkan murtuma juhannuspäivänä illalla myöhään, hoitoon pääsin hyvin ja joustavasti. Leikkaus ja jälkihoito hyvää.
Anonyymi
01/2017
Ei mitään moittimista, kaikki meni hyvin.
Anonyymi
12/2016
yksityiseltä tuli kirurgi leikkaaman olkapän, jonka vuoksi olin kärsinyt kivusta ja unettomista öistä, kiitos
Mirka Muukkonen
12/2016
Poikani lonkkaleikkauksen hoito sujui 110% hyvin vaikka näki että niin hoitajat kuin lääkäritkin joutuivat tekemään enemmän kuin heiltä vaaditaan.
Tuula Lindberg
11/2016
Äitini oli tutkimuksessa leikkausta varten ja palvelu oli aivan uskomatonta,kaikki asiat selitettiin niin ,että äitini ymmärsi .En ole missään saanut näin hyvää palvelua Kiitos siitä.
anneli turunen
11/2016
jonotin niskaleikkaukseen 8 kuukautta, vaikka lääkäri laittoi kiireellisyys luokkaan joka on 3 kuukautta, odotusaikana kuntoni olisi voinut mennä tosi huonoksu koska oli jo selkäydin vaurioitunut.
Kari
11/2016
Ne kerrat kun olen Tyksiä tarvinnut niin hoito ollut täydellistä.
Anonyymi
11/2016
Epäystävällinen palvelu, ei omakohtaisesti koettuna mutta kuultuna ja nähtynä.
raakel lintunen
11/2016
Ollessani tyksissä minua hoidettiin hyvin ja työntekijät olivat mukavia
Mika Ilander
10/2016
Loistavaa toimintaa. Kaikki sujui mutkitta. Tulin sisään viikonloppuna niin jouduin odottamaan yön yli leikkaukseen. Muuten ei mitään erikoista.
Kaisa Tuominiemi
10/2016
Asiallinen ja lämminhenkinen palvelu päivystyksessä.
Riitta Järvinen
10/2016
Leikkaus ei ole koskaan hieno kokemus, mutta olen ollut kaksi kertaa pienessä operaatiossa Kirurgisessa sairaalassa ja vielä nytkin siitä on pelkästään mukavat muistot.
Anonyymi
09/2016
Olkapään operointi, aivan mahtavan hyvä lääkäri, hoitajat, jumppari =)
Anonyymi
08/2016
Upea henkilökunta. Toivottavasti saavat lisää resursseja (rahaa ja henkilökuntaa) Lääkäreistä hoitajiin näyttävät olevan loppuunajettuja. Tästä huolimatta jaksavat hymyillä ja tehdä ihmeitä.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1340. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1340. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1117. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
tuula hotari
06/2017
suoraan sanottuna, aivan hämmästyttävä kokemus.Oltiin mökillä. itse asun helsingissä,mut kun meni itkevän lapsen kanssa korvakivun takia hakemaan pienelle apua, sitä sai ja hyvin nopeasti. Miksi täällä helsingissä ei ole niin maanläheisiä ihmisiä kuin teillä siellä?
Katja
05/2017
Heinolan terveyskeskuksessa saa pääosin hyvää palvelua, jos itse tajuaa pitää siitä kiinni. Esimerkiksi olen itse ollut tiukasti sillä linjalla että röntgen täytyy ottaa, nielunviljely on hyvä tehdä yms. Vaikka lääkäri ei välttämättä sitä olisi tehnyt. Ja näin on aina löydetty jotain mikä hoitoa vaatii. Omalle kohdalle on sattunut iloisia ja huomaavaisia lääkäreitä. Aina niitä ei kuitenkaan ole, joten heinolan terveyskeskukselle muistutus, että mukavat ja asiakkaita kuuntelevat lääkärit tuovat suosiota! Välillä odottaminen kyllä turhauttaa, heinolassa ei tunnu olevan aikataulut aina kohdillaan.
Masennuksesta toipunut
02/2017
Hain terveyskeskuksesta apua masennukseen. Psykiatrisen sairaanhoitajan juttusille pääsee suoraan ilman lääkärin lähetettä, mikä on tosi hyvä käytäntö. Sain masennuslääkityksen, mutta sen ohella olen jatkanut sairaanhoitajan tapaamista ja kokenut tulleeni kuulluksi. Masennuksen alkaessa helpottaa sain energiaa ja itseluottamusta hakea töitä ja sainkin vakituisen työpaikan huonosta taloustilanteesta huolimatta. Paljon ruusuja terveyskeskuksen mielenterveystiimille!
Anonyymi
01/2017
Hommat on toiminu käydessäni kyseisessä paikassa, mutta yleisesti ottaen Suomen terveydenhuolto on mennyt ala-arvoiseksi. Ihmisiä ei oikeasti tutkita ja vähätellään potilaan omia ajatuksia mahdollisista oireista ja niiden syistä.
Asta Järvinen
01/2017
Olin saanut VTI (virtsateiden infektion), joka muhi hiljaa päästen munuaisiin asti. Heräsin 39 ast.kuume horkkaan. Sain lähetteen Heinolan tk PHKS, koska päivystysaika oli ohi. PHKS:ssa jouduin sis 33 ylipaikalle vetoisen ikkunan alle. Veriviljelyjä otettiin useita, joten ab- tiputusta ei aloitettu ennenkuin neljännen viljelyn jälkeen, ja CRP oli jo 328. Kuumehorkat olisi voitu edes PHKS välttää kuumetta alentavalla tulehduskipulääkkeellä. Eteeni vedettiin sermi/verhot eikä toivomuksiani kuunneltu. Viidennen viggo- sorkkimisen jälkeen sanoin, ettei käteni ole neulatyyny, vaan nyt sen saa laittaa lääkäri. Tämä toteutui. Epäilyksissäni kävi myös malaria, koska olimme matkailleet Gambiassa. Silloin kuulin mies äänen naureskelevan hoitajien kansliassa, että "sitä on nyt vähän käyty matkoilla, ja epäillään malariaa" ! CRP vaan jatkoi nousuaan. Olen itse ollut 8 v kaikilla pkl:lla ja osastoilla töissä, ja nähnyt monen menehtyvän sepsikseen (yleiseen verenmyrkytykseen), joka minullakin jo oli. Pelkäsin menettäväni tajuntani, koska en ollut varma olisinko jaksanut taistella itseäni "pintaan". Lääkärikierrolla pyysin saada siirron Heinolan kaupunginsairaalaan, ja tästä hoitaja oikein innostui, että sinne kyllä pääset. Vei jopa taxi tolpalle pyörätuolilla, jossa oli tyhjät renkaat. Olin aivan tokkurassa päästessäni Heinolan tk:n vuodeosastolle, mutta tuntui kuin olisin tullut kartanoon. Hiljaisuus, kiireetön hoito rytmi, ystävällisyys. Ruoka aivan taivaallista vrt.PHKS. Heinolan vuodeosastolla viettämäni ajan jälkeen en enää ikinä tahtoisi joutua PHKS. Ymmärrän kiireen osastoilla, mutta ei ystävällisyyttä tarvitse unohtaa. Tässä oli nyt palaute kahdelle hoitopaikalle saman sairastumis jakson ajalta, mutta hyvä, että kaiken jälkeen olen hengissä !
Anonyymi
10/2016
oikein hyvä asiakaspalvelu ja kaikki toimi hyvin!
Anonyymi
07/2016
Sain niin hyvää hoitoa borrelioosin ensioireisiin, ettei tauti päässyt puhkeamaan. Tästä ikuisesti kiitollinen. Ja viisastuneena olen nyt ollut paljon tarkempi puutiaisten kanssa.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1594. potilaalle
Asukkaan erikoissairaanhoidon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asukkaan vuosittaisen apteekkikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Erikoissairaanhoitoa odottavien jonotusaika keskimäärin (pv)
Yli 3 kk hoitoa odottaneet (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
jarmo marjoniemi
12/2017
potilas koetaan täällä ihmisenä jolla on jotain vaivaa ja poistetaan se vaiva
Jesper
02/2017
Kävin tyräleikkauksessa syksyllä 2016 joka tehtiin perinteisellä metodilla eli avoleikkauksella. Leikkaus meni hyvin ja koko hoidin ajan tunsin itseäni hyvin turvalliseksi koska minua hoiti ammattilaiset jotka osasivat nähdä minua henkilönä, Hoitoa paransi myös se että koko hoitohenkilökunta kirurgista hoitajiin osasivat ruotsia joka on minun äidinkieleni. Kaikki toimi myös leikkauksen jälkeisenä yönä ja vaikkakin oli kipuja en koskaan tuntenut turvattomuutta. Vastaanotto ja hoito oli erittäin lämminta ja yö sairaala tuntui jopa kodikkaalta.
Heikki Vesa
12/2016
Ihan kaikki toimi.
Anonyymi
12/2016
Ei erityistä huomautettavaa
Anonyymi
12/2016
Syöpäosaston henkilökunta on antanut hyvää palvelua ja antanut tukea sairaalle miehelleni ja minulle potilaan omaisena. Kaikkien tutkimuksiin mihin mieheni on mennyt hän on kokenut hänestä välittämisestä. Hen kilönkunta on tehnyt kaikkensa elinajan pidennykseen ja kivun hoitoon.
Kiesti Lasonen
12/2016
Pääsin peruutuspaikalle kaihileikkaukseen, erinomaista palvelua!
Anonyymi
11/2016
Lääkärikammoisella oli täällä ihan hyvä olla:)
Anonyymi
10/2016
Tytär käy siedätyshoidoissa, ajat ovat aika kivenalla. Asiakaspalvelu on erinoamista.
Kiti
10/2016
Sain peruutuspaikkoja kaihileikkaukseen kuukauden kuluttua lähetteestä
Anonyymi
09/2016
Sairaanhoitaja kielsi minua tulemasta vastaanotolle. Olen opiskelija Turusta ja kirjani ovat vielä kotipaikkakunnallani. Tämä kuulemma oli syy miksi en olisi saanut hoitoon tulla. Menin silti ja minulla todettiinkin angiina ja mononukleoosi. Huono maku suuhun siitä jäi.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 704. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Ritu
12/2021
Vastaanotolle pääsyä joutui odottamaan. Odottaessa joudun kuuntelemaan vastaanoton lähihoitajien keskinäistä kovaäänistä riitelyä. Kysyessäni asioistani toinen lähihoitajista tuskin ja huutaa ettei hänellä ole aikaa. Olen muka turhaan tullut vastaanotolle.
Harvinaissairaus
03/2017
Korvakivun takia käynti terveyskeskuksessa. Ensi kertaa lääkäri otti huomioon minun kokonaistilanteen , mikä vaikuttaa mihinkin ym. Kertoi ja neuvoi. Sain luotettavan ja asiallisen kuvan. Paneutui myös harvinaiseen sairauteeni.Aikaisemmin käydessäni on hoidettu vain sen hetkistä ongelmaa,vaikka ne kytkeytyvät osin toisiinsa.Nyt koko tilannetta.Myöhemmin olen hakeutunut samalle lääkärille ja saanut erittäin hyvää hoitoa.
Anonyymi
12/2016
Tarttin laastarin ja sain sen hymyn kera. ?
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 813. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1594. potilaalle
Asukkaan erikoissairaanhoidon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asukkaan vuosittaisen apteekkikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Erikoissairaanhoitoa odottavien jonotusaika keskimäärin (pv)
Yli 3 kk hoitoa odottaneet (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Anitta
03/2018
Selkäleikkauksessa sain niin hyvää hoitoa ortopedin ja koko henkilökunnalta puolelta että en voi kun kiittää kovasti.
Esteri
01/2018
Olin vuosina 2015-2017 hermoromahduksen partaalla kun emättimessäno kasvoi hiivasieni johon ei tehonnut mikäään. Olin ottanut jos Diflucania tabletteina ja vaikka ja mitä ja käväisin myös TYKS n erikoislääkärillä jolla ei ollut myöskään hoitokeinoa tähän hiivaan/sieneen....myös sieniviljelyitä otettiin mutta eivät kasvaneet maljassa. Epäilin että jalassani kasvanut sieni olisi käsien avulla levinnyt alapäähäni. Kun tulin taas apua hakemaan vaivaani Kunnallissairaalasta, niin tämä vastaanottovirkailija oli todella tyly minulle ja kertoi minulle suoraan että jalkasieni ei voi levitä alapäähän ja oli minulle tosi tyly. Edelleen sitä ei olla saatu hoidettua, ja tavallinen hiiva se ei ole. Mutta jäi tosi ikävä kokemus vastaanottohoitajasta joka oli minulle ilkeä ja ylimielinen.
Leia
12/2017
Hoitajille iso peukku hyvästä työstä
Johanna
05/2017
Ihan yleisesti haluan mainita mielenterveysongelmista kärsivien vaikeuksista päästä hoitoon. Mielestäni mielenterveysongelmiin on aivan liian hankala saada apua. Koko prosessi on todella raskauttava ja pitkä. Ensin pitäisi jaksaa varata aikaa omaan terveyskeskukseen. Sitten sieltä saa lähetettä psykiatrianpolille johon saattaa olla useiden kuukausien jonot. Aika saattaa mennä niin pitkälle että potilas saattaa tehdä omia arvioitaan omasta hoitotarpeestaan, ja jättää psykiatrian ajan käyttämättä. Pahimmassa tapauksessa luovuttaa elämässään, koska kokee että häntä ei ymmärretä. Jos haluaa aloittaa psykoterapian, pitää käydä useampi kuukausi arviointihoidoissa ennen b lausunnon saamista, joka taas tarvitaan kelan korvaamaan kuntoutuspsykoterapiaan. Siitä sitten taistelut ja hakemukset kelan kanssa kun on ensin itse hakenut ja löytänyt itselleen sopivan psykoterapeutin. Etsinnän ajaisia käyntejä ei korvata potilaalle, joten hänelle saattaa tulla taloudellisia vaikeuksia ja tyytyy ensimäiseen terapeuttiin, joka ei välttämättä ole potilaalle edes paras mahdollinen. Mielenterveysongelmista kärsivät saattavat olla työkyvyttömiä, joten rahaakaan ei silloin välttämättä ole psykoterapiaan. Tällöin kunnon hoito ei välttämättä toteudu lainkaan. Mielestäni mielenterveyspalveluita tulisi kehittää niin että näiden uupuneiden potilaiden olisi mahdollisimman helppo päästä hoitoon.
Minä
05/2017
Labran vastaanotolla voisi puhua pikkusen hiljempää sukupuolitestien näytteenotoista kun menee purkkia hakemaan ettei tarvitse hävetä ja jakaa asiaa noin 30 muun asiakkaan kanssa.Myös vuoronumeroton mamma kiilasi kylmästi ohitseni ja häntä palveltiin ennen minua.
Pände
05/2017
Vuosia sitten minulta leikattiin peräpukamat.Halusin nukutuksen mutta leikkaava lääkäri halusi epiduraalipuudutuksen. Pelkäsin hirveästi selkään laitetavaa piikkiä.Itkin ja olin melkein shokissa kun asiasta puhuttiin.Lääkäri sanoi etää nukutukseen voi kuolla.Halusin silti nukutuksen.Kielloistani huolimatta leikkaus tehtiin puudutuksella.Tokkurainen olin mutta minua ei nukutettu ja minua ei kuunneltu.
Kirsti Kaiti
04/2017
Soitettuani sain ajan samalle päivälle. Sairaanhoitajan arvion perusteella lääkäri tuli kohta paikalle. Pääsin röntgeniin heti samaan taloon ja asiani eteni hyvin. Sair.hoitaja oli erittäin ammattitaitoinen.
Mika p
04/2017
Asiantunteva, :-)
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1594. potilaalle
Asukkaan erikoissairaanhoidon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asukkaan vuosittaisen apteekkikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Erikoissairaanhoitoa odottavien jonotusaika keskimäärin (pv)
Yli 3 kk hoitoa odottaneet (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Kaihi Leena
01/2018
Minua pelotti silmäleikkaus, mutta TYKS hoiti homman ammattimaisesti. Esitutkimus sujui jouhevasti ja itse leikkauspäivänä kaikki sujui kuin liukuhihnalla. Puudutustipat annettiin ja tuota pikaa huomasin olevani leikkattavana. Molemmat silmät leikattiin ja en tuntenut mitään kipua. siitä huolimatta huomasin jännittäväni varsinkin oikeaa kättä. Leikkaus oli nopeasti ohi ja sain kotihoito-ohjeet ja sen palata kotiin. Sujuva ja hyvää toimintaa.
Marjukka
12/2017
Syöpähoidossa olin U-sairaalassa v. 2012. Hoitajille täysi 10, todella ihania
Anne
04/2017
Tytär oli ensiapuosastolla yöllä ja me vanhemmat + sisko saimme olla hänen luona siellä niin kauan kuin halusimme. Lääkäri oli empaattinen ja osasi kohdata huolestuneet omaiset hyvin. Hän kertoi ymmärrettävästi mitä oli tehty ja mikä oli tilanne ( ei onneksi vakava) . Hän on ilmiselvästi oikeassa ammatissa!
Leena
03/2017
Sappileikkaukswn jälkeen oireet eivät poistuneet ja TYKSn lääkäri päätti tehdä toisen toimenpiteen. En muista toimenpiteen nimeä mutta se oli suun kautta tehtävä röntgentoimenpide. Oireet eivät poistuneet tämänkään jälkeen ja jatkuvat edelleen. Lääkäri kuittasi asian vain, että kyse ei ole vatsan alueen ongelmasta ja syyn selvittely päättyi siihen. Lopputulos: oireet jatkuvat ja kaksi aivan turhaa toimenpidettä tehty.
Frank
03/2017
Kaikki meni mielestäni ihan nappiin.
Elina
02/2017
Olen asioinut päivystyksessä, Naistenraudeilla ja allergiayksikössä. Hyvää ja turvallista hoitoa olen saanut.
Vesa/Masavesa 65
01/2017
Osastolla oli 3 hoitajaa, jotka olivat flunssan kourissa, ei saisi?
HENNA MÄKI
01/2017
rintasyöpä 2013
Anonyymi
01/2017
Sain erinomaista ja huomaavaista hoitoa epidemiaosastolla.
Anonyymi
01/2017
TYKS:sä on hyvä meininki
Mika
01/2017
Upea ja nopea palvelu TYKS:n päivystyksessä joulun alla kun vedin lihaveitsellä nivelen väliin sormessa.
seija utriainen
01/2017
Olen monisairas ja olen saanut vuosien mittaan hyvää hoitoa eritoten ihotautiosastolla ja neurologisella molnitahoista ja saanut lähetteitä jatkohoitoon. Syöpähoidot n on vielä kesken, mutta sielläkkin on olllut hoitava lääkäri alusta asti. Hoitajat ja lääkärit hyvin inhimmillisiä.
Anonyymi
12/2016
Päivystyksessä hoitotarpeenarvioitsija merkitsi minut vahingossa edellisenä päivänä tulleeksi, joten odotin läpi yön haavan kanssa ennen kuin pääsin tikattavaksi. Muuten sujui ok, ja henkilökunta oli ystävällistä. Sormi tosin ei edelleen (10kk jälkeen) ole entisensä.
Anonyymi
12/2016
Minusta huolehdittiin hyvin. kiitos
Anonyymi
12/2016
Arvio on T-sairaalan syövänhoidon poliklinikka ja siihen liittyvät toiminnot, ei osastohoidosta.
Niina Vainio
12/2016
Useita kertoja täällä käyneenä en voi sanoa kuin suuri kiitos.
Mumma69
12/2016
Hoito ollut asiallista ja syitä on selvitetty hyvin
Sami74
11/2016
Hyvin hoidettu keuhkoveritulppa
Krista
11/2016
Suuri kiitos Isäni hyvästä ja asiantuntevasta hoidosta!
Anonyymi
11/2016
Poikani sai erittäin ystävällistä ja asiantuntevaa hoitoa.
Ronjaperheenmies
10/2016
Paljon oletettua nopeampaa ja parempaa.palvelua, kun vaikka esimerkiksi koks, sairaalassa
Päivi Kakko-Himanen / kaularankapotilas
10/2016
kävin kaularanka leikkauksessa syyskuussa ja olen todella tyytyväinen hoidon tulokseen tällä hetkellä. Jouduin odottamaan 1.5 vuotta koska väliin tulivat imusolmuke syöpä tutkimukset ja putosin pois jonotuksesta leikkaukseen ... kun vihdoin pääsin taas jonoon niin jouduin odottamaan 5kk ..... aika oli äärimmäisen tuskaista hermokipujen kanssa ja nuppi meinasi loppua, mutta kun pääsin hoitoon niin 1,5 vuorokauden kuluttua olin jo kotona. Mielettömän pitkä aika odottaa hoitoa ja olla sairauslomalla mutta loppu tulos on hyvä.
Anonyymi
10/2016
Hyvä asiantunteva hoito
Anonyymi
10/2016
Sain kummalliselle vaivalleni järkevän selityksen
Elina Lehtilä
10/2016
Keväällä 2013 sain aivoinfarktin, mikä vei minut TYKSiin puoleksi vuodeksi. Ehdin olla usealla osastolla ja joka puolella saamani hoito oli erinomaista. Hoitajila oli koko ajan kova kiire, mutta silti ehtivät hoitaa potilaat hyvin. Erityismaininnan ansaitsee AVH-osasto, jossa vietin eniten aikaa. Eräs hoitaja jäi aivan erityisesti mieleeni. Hänen huumorintajunsa jätti minuun lähtemättömän vaikutuksen! Ilman häntä tuskin olisin selvinnyt pahimman yli. Kiitos!!!
Anonyymi
10/2016
Sain hyvää hoitoa Tyksissä hoitajien kiireestä huolimatta. Potilaspaikat olivat monesti täynnä ja potilassänkyjä jopa käytävillä, jossa mitään yksityisyyttä ei ole. Toivottavasti uusi sairaala tuo helpotusta siihen.
Anonyymi
10/2016
kaikki sujui hienosti ja henkilökunta oli ystävällistä.
Anonyymi
10/2016
Kovin kömpelö systeemi. Ei joustava eikä järkevä.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 974. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Päivi saari
05/2017
Kiva henkilökunts
Anonyymi
12/2016
Henkilökunta mukavaa
jamika nevasaari
12/2016
Henkilökunta ok, joskus joutuu jonottamaan kauan. Asiakkaiden huolia pitäs kuunnella paremmin.
Anonyymi
10/2016
Välillä joutuu odotteluaan liikaa
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1594. potilaalle
Asukkaan erikoissairaanhoidon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asukkaan vuosittaisen apteekkikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Erikoissairaanhoitoa odottavien jonotusaika keskimäärin (pv)
Yli 3 kk hoitoa odottaneet (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
harri palsanen
12/2017
ajan sai heti,toiminta ok
Anonyymi
12/2016
hyvää palvelua ja hoitoa
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 974. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Matti Koivula
07/2022
Lääkärikäynti Keskiviikko 29.6.2022 .Erinomaista palvelua,lääkäkäri jonka kanssa homma hoitu.Pitäkää miehestä kiinni.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1264. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 974. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Aata
01/2018
Ajan saa nopeasti ja hoito on ollut hyvää.
Titta
05/2017
Olen saanut hyvää palvelua mutta puhelimen jonotusaika pitkä. Onneksi on netti varaus mahdollista
Nuori eläkeläinen
05/2017
Olen saantu paikallisessa terveyskeskuksessa aina hyvää palvelua ja vaivani on otettu vakavasti.
Pentti Räsänen
11/2016
Aina on palvelu ja hoito ollut kohdallaan. Hoitoon on päässyt kun on ollut tarvetta.
Anonyymi
11/2016
Hoidon laatu vaihtelee, koska lääkäritkin vaihtuvat. Eli jatkuvuutta pitkäaikaissairauksien hoidossa ei oikein ole. Aina joutuu kertomaan tarinansa alusta asti. Lääkäripulasta johtuen aikoja on hyvin vaikea saada (paitsi työterveyshuoltoon). Potilas joutuu soittamaan useasti, kun ajat ovat jo menneet. Vanhukset luovuttavat helposti eivätkä tule hoitoon ollenkaan tai tulevat paikan päälle varaamaan aikaa kun eivät puhelimella pääse läpi.
Salli Räsänen
11/2016
Aina saa avun tositarpeeseen, ja hoito on hyvä ja asiallinen. Nopea tarvittaessa.
sanna
11/2016
Hoitajilla ja lääkäreillä kiire, joten vaikea päästä koko terveyskeskukseen.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 974. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Anonyymi
12/2016
Kiitos Utajärven terveysasemalle hyvästä hoidosta. Eipä myöskään tarvinnut vastaanotolle juuri jonotella!
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1594. potilaalle
Asukkaan erikoissairaanhoidon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asukkaan vuosittaisen apteekkikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Erikoissairaanhoitoa odottavien jonotusaika keskimäärin (pv)
Yli 3 kk hoitoa odottaneet (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Esko Aho
02/2017
Asiallinen hoito, käynti kesti toista tuntia, mutta aikuispotilaalla pitää olla kärsivällisyytä. Mietityttää se, miten olisi käynyt, mikäli olisi pitänyt tämän takia lähteä Turkuun?
Henna pikkujämsä
12/2016
Olin napatyrä leikkauksessa 4/2016 ja palvelu ja hoito oli hyvää.
Anonyymi
12/2016
Enemmän yksilön huomioimista. Hoito ok
Anonyymi
10/2016
Kokemusta eniten Loimaan sairaalan laboratoriosta. Siellä on erinomainen henkilökunta.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1594. potilaalle
Asukkaan erikoissairaanhoidon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asukkaan vuosittaisen apteekkikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Erikoissairaanhoitoa odottavien jonotusaika keskimäärin (pv)
Yli 3 kk hoitoa odottaneet (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Anonyymi
11/2016
Ollessani Uudenkaupungin psykiatrisen sairaalan avohoidossa, hoitoryhmäni työntekijät vaihtuivat tiuhaan tahtiin. Hoitoon on vaikea sitoutua, jos naamat vaihtuvat ennen kuin vanhat ovat tulleet kunnolla edes tutuksi.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1594. potilaalle
Asukkaan erikoissairaanhoidon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asukkaan vuosittaisen apteekkikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Erikoissairaanhoitoa odottavien jonotusaika keskimäärin (pv)
Yli 3 kk hoitoa odottaneet (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Merja Tähtinen
03/2018
Sain kovin nopeasti kotiin laitteen jolla kartoitettiin uniapneaa. Pääsin sen jälkeen nopeasti lääkärille. Olin jonottamassa leikkaukseen ja uniapnea piti selvittää. Lääkäri oli asiallinen ja kertoi diagnoosista ja hoidoista. Sairaanhoitaja varasi minulle Tyksiin tarvittavat ajat eteenpäin. Asiallista ja tehokasta kaiken kaikkiaan.
Anonyymi
12/2016
Asioin säännöllisesti gastroenterologian poliklinikalla. Olen aina saanut siellä todella hyvää palvelua. Todella hienoa, että olemme saaneet pitää kyseisen poliklinikan palvelut. Mm. tähystykseen meno Turkuun asti olisi todella hankalaa, jos ei jopa mahdotonta, varsinkin iäkkäämmille potilaille. Olen tämän palautteen antanut myös suoraan poliklinikan lääkärille.
Anonyymi
12/2016
Liian vähän lääkäaikoja, liian vähän henkilökuntaa ja paljon apua tarvitsijoita= Huonoa palvelua
Anonyymi
12/2016
Erittäin huonoja kokemuksia ollessani ex-mieheni omaishoitajana. Monisairaan ollessa esim.noroviruksen kourissa ei haluttu tajuta miten hengenvaarallinen tilanne oli potilalle mm.kuivumisen johdosta.
Hanna
12/2016
Lapsen kanssa käynnillä. Kaikki sujui ajallaan ja lapsi huomioiden. ?
Anonyymi
09/2016
Päiväkirurginen yksikkö: Loistava henkilökunta, joka oikeasti välittää potilaista. Paikallinen ja turvallinen.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1594. potilaalle
Asukkaan erikoissairaanhoidon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asukkaan vuosittaisen apteekkikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Erikoissairaanhoitoa odottavien jonotusaika keskimäärin (pv)
Yli 3 kk hoitoa odottaneet (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Syöpäpotilas
06/2020
Olin leikkauksessa joka oli iso leikkaus. Leikkauksen jälkeen teholla, sieltä vatsakirurgiselle osastolle. Piti mennä kuvaukseen (TT) kun epäiltiin, että vuotaa tms. Potilaskuljettaja tuli, vanhempi äijä. Työnsi sänkyäni miten sattui, vastasi puheluihin homman aikana. Törmäsimme sänkyni kanssa seiniin ainakin 7-8 kertaa, sori sori vaan sanoi vaikka näki, että teki joka täräys minulle tuskaa. Ilmeisesti nautti siitä. Ihan pimeä ukko, selässä luki joku nimikirjain lyhenne selvitin että se tarkoitti " ensihoidon liikelaitos" . Eli oli kilpailutettu ja tässä lopputulos. Toivon, että äijä itse saisi yhtä huonoa kohtelua kun itse sairastuu joskus ehkä syöpään. Lääkärit oli erinomaisia, suurin osa hoitajista varsinkin nuorista nyrpeitä. Muutama todella helmi joukossa, jotka oli selkeästi oikealla alalla. Kiitos teholle erinomaisesta hoidosta, samoin leikkuriin!
Liisa Saarinen
03/2018
Aivan loistava palvelu heti sairaalaan astuttuani: nopea vastaanotto, saatto päivystyksen puolelle, nopeat kokeet ja tutkimukset sekä lääkärin konsultaatio, jatkuva seuranta, ystävällinen ja asiantunteva henkilökunta. Lähetin myös heti palautteen mainiosta kohtelusta ja sain jopa kattavan vastauksen, jossa mm. mainittiin, että palaute oli käsitelty koko osaston kanssa, mikä vielä lisäsi hyvää mieltä puolin ja toisin.
Merja Tähtinen
03/2018
Käsikirurgi lähetti minut tänne epäilyn takia. Kesti kauan päästä. Ensimmäisellä käynnillä oli asiallinen ja tarkka lääkäri. Tutki ja hoiti hyvin ja sain apua ja lähetteitä ja lääkkeitä ja lääkkeet vielä auttoivat. Isku tämän ikäiselle loppuiän sairaudesta mutta sairaanhoitajatkin selittivät vielä lisää. Muutamalla seuraavalla kerralla on ollut tyly lääkäri joka sanonut että häntä ei kiinnosta eikä kuulu hänelle .. Jatkotutkimukset määrättiin väärään osaan selkää ja vieläkään ei ole uudelleen tutkittu. Kovin oli reumapolin hoito kiinni lääkäristä. Hoidon laatu oli reumapolilla toisella lääkärillä hyvä toisela huono niin laitan keskinkertainen. Odotaa saa kauan.
Pirkko Heino
03/2018
Leikkaukset suoritti lääkäri *****, jolle täydet pisteet tehdystä työstä. Elämänlaatu parani huomattavasti. Polven jälkeen pitkä avokuntoutus ja kaikkien leikkausten jälkeen hyvät kotihoito-ohjeet. Olen tosi tyytyväinen enkä läheskään aina edes muista, että minulla on kolme tekoniveltä. "Muusta ei tarvitse luopua kuin laskuvarjohypyistä ja moottorisahan käytöstä yli kuuden tunnin ajan", sanoi lääkäri. Tällä neuvolla olen mennyt ja menen eteenpäin-
Riina vainio
02/2018
Hyvä asiakaspalvelu ja hoito onnistui hyvin kiireestä huolimatta. Asiakaslähtöinen työote ja empaattisuus oli avainasemassa hyvän hoidon rinnalla.
marju
02/2018
Jouduttiin leikkaamaan kaksi kertaa. Eka kerralla kuppi oli vinossa.huono kokemus.
Ulla Forsman
02/2018
Olen pitkään lykännyt hammaslääkärille menoa, kustannussyistä ja myös häpeän takia (kun hampaani ovat niin huonot, ja kärsin myös osteopeniasta joka varmaan on huonontanut hammasluunkin laatua). Kun eräässä kauppakeskuksessa järjestettiin maksuton hampaiden katsastustilaisuus, tartuin härkää sarvista ja menin sinne esittelemään purukalustoani. Kun sitten sain ajan opetushammashoitolaan, käynnistyi hammashoitoni viimein. Kohtelu hoitolassa on ystävällistä, eikä siellä siunailla ja kauhistella huonoja hampaitani, kuten aiemmin eräässä lääkärikeskuksessa. Hoito varmaan perusteellista ja hyvää, kun opettaja aina tarkistaa toimenpiteet. Tosin kestää kauan, ja leukapielet meinaavat juuttua samaan asentoon. Kaksi tuntia siinä piinapenkissä on melkein liikaa minulle! Mutta kun nyt saan hieman halvemmalla hoidon, niin kestän loppuun asti. Pitkät välit ajanvarauksissa kuitenkin. Suunnitteilla on osaproteesi, jollaisesta minulla on huonot kokemukset. pelkään, ettei nytkään sopivaa tule, aiemmin oli niin iso että en saanut suutani kiinni. En voinut sellaista härveliä käyttää ensinkään, vaan se joutui kaapin perukoille. Voittopuolisesti hyvä kokemus tämä nykyinen siis, erityisesti mukavien hammaslääkäreiden/oppilaiden ansiosta.
Anne
02/2018
Hyvä lämminhenkinen henkilökunta ja asiakaslähtöinen suhtautuminen potilaisiin. Kokemus sydänosasto , korvaosato, allergiayksikkö, keuhopoli, kuvantamiset, neurotutkimukset, fysiatria, ..
toope
02/2018
15-vuotias poika kuoli Teholla lokakuussa 2010 mopo-onnettomuuden jälkeen. Oli leikkauksessa ja sanottiin voinnin olleen vakaa ja melkeinpä hyvä. Kolme päivää hän oli Teholla ja kai siirto oli aloitettu lastenklinikalle , mutta siirrettiin takaisin Teholle. Oliko jätetty käytävälle, oliko netissä vika vai miksi terve poika kuoli Teholla? Ei oltu annettu tarpeeksi napapiikkejä tai muuta, koska kuoli veritulppaan. Sanoi, että jalka särki. Ei otettu huomioon. Potilasasiamies sanoi, ettei Teholle voi kuolla nuori perusterveydenhuollon poika.Piti tehdä valitus, mutta oli kova kova suru ja on elämämme loppuun saakka. Miten voi kolmen päivän päästä kuolla Teholla veritulppaan? Minulla on ollut keuhkotulppa ja syön Marevania . Minulle annettiin Klexane vielä kotiin aluksi. Minut hoidettiin hyvin. Mutta pojalle on tehty hoitovirhe. Joku naislääkäri oli paikalla. En saa vastausta, koska kirjoitin nimimerkillä, mutta kuinka kauan tapahtuneesta voi valittaa. Käsittämätön kuolema. Ja pappi ei käynyt yhtään hänen luonaan. Vain huikkasi mitä kuuluu. Poika vastusti, että hyvää. Niin pappi juoksi pois. Olisiko voinut ehkä rukoilla tai kertoa Jeesuksesta. Poika vietiin heti ruumishuoneelle. Omaisetkaan eivät saaneet rukoilla. Mietin oliko poika edes kuollut. Kamala kiire, liukuhihnatyötä. Jos minulle olisi kerrottu, että siellä on kappeli olisin mennyt pojan kanssa rukoilemaan. Hän oli ehkä koomassa tai tajuton. Olisi voinut herätä. Omaisia kohdeltiin huonosti. Ajettiin pois ja rakas poika kuskattiin ennen aikojaan ruumishuoneelle. Suru on mittaamaton. Poika olisi nyt noin 23-vuotias. Menetimme kaikkemme napapiikkien ja muun liotushoidon pois jättämisen vuoksi. Lääkärit joissa olen käynyt itseni takia ovat lukeneet sairaskertomuksen ja sanoneet, että jotain on jäänyt tekemättä tai tutkimatta. Järkyttävääääää!!!!!!!!!!!?
Ulla Forsman
01/2018
Kun menin päiviystykseen sydänvaivojen takia (terveyskeskuksen päivävastaanotolta lähetettynä), sain ystävällistä palvelua. Tosin vähäiseltä näyttävästä potilasmäärästä huolimatta tuntui kestävän melo kauan. Nuori mieslääkäri jutteli kuin vertaiselleen, ei siis lällättänyt lastenkielellä vaikka olinkin häntä paljon vanhempi. Selosti tutkimuksen tulokset, otti kokeet. Vielä meni varmuuden vuoksi neuvottelemaan kokeneen lääkärin kanssa tapauksestani. Sitten suositeltiinkin jatkotutkimuksia myöhempänä ajankohtana, neuvottiin tulemaan uudelleen päivystykseen jos vielä tulisi vastaavia tuntemuksia. Se vain harmittaa, että ´joudun aina odottamaan monta viikkoa ennen seuraavaa vaihetta. Siinä ehtii jo pelätä ja huolehtia monet päivät ja yöt, kun ei tiedä miten vakavasta jutusta on kyse. Ja se on epäkohta, että sanotaan: "Lääkäri soittaa Teille maanantaina 5.2." Ei tiedä kellonaikaa edes suurin piirtein. Se tarkoittaa, ettei voi mennä kaupungille asioille eikä tärkeihin tai mieluisiin tapaamisiin. Kukapa haluaisi isoon ääneen kailottaa oireitaan ja sairauksiaan kännykkään esim. bussissa tai kerhohuoneessa? Pitäisi saada vaikka parin tunnin aikahaarukka, niin ettei koko päivää tarvitsisi kotona kyyhöttää puhelua odottamassa.
Ninnu
01/2018
Lapsemme syntyi yllättäen jo viikolla 32 ja nopeasti.tyksin henkilökunta oli erittäin osaavaa ja empaattinen.sekä äiti että poika ovat erittäin tyytyväisiä saamaansa hoitoon.
Äitiliini
01/2018
Pieni tyttömme sai ulkomaanmatkalla vatsapöpön, jonka vuoksi hänet otettiin Lastenklinikalle seurantaan. Kandit olivat todella auttavaisia ja ystävällisiä. Sain perusteellisen vastauksen siihen, miten lapsen kuivumista voi arvioida.
Tantula
01/2018
Muuten olen saanut,hyvää hoitoa!
stku
01/2018
Olin tyytyväinen saamaani palveluun, mutta olisiko sairaalan voinut rakentaa selkeämmäksi?
js84
12/2017
Hyvä palvelu
Risto Vanhanen
12/2017
Leikkaus meni hyvin vain kipulääkitys ei vastannut toiveita
v
12/2017
hoito asiallista ja luotettavaa
x
12/2017
asiallista ja toimivaa
Risto Vanhanen
12/2017
Leikkaus sujui hyvin, mutta leikkauksen jälkeen en saanut kipulääkkeitä vaikka niitä pyysin
Risto Vanhanen
06/2017
Hoidatin rannemurtuma kyseisessä sairaalassa ja kaikki toimi hyvin
Nimimerkki Tuikku
06/2017
Kivunhoito suuren leikkauksen jälkeen ei toiminut. Potilaan kuuntelu olisi tuonut avun nopeammin ja kipupumppu olisi laitettu toimivaan jo leikkaussalin heräämössä. Osastolla vasta hoitaja tajusi, kun olin hiestä märkä, että valitukseni ei ollut turha. Tätä en unohda koskaan!
Päivi R
06/2017
Ei voi kuin kiittää ammattitaitoista kirurgia siitä, että kymmenvuotiset kivut jäi leikkauspöydälle. Itse käynti Tyksissä oli peloistani huolimatta miellyttävä, ja hoitajat jaksavat pysyä kannustavina suuresta työmäärästä huolimatta. Olen Tyksissä vuosien mittaan asioinut monesti aina lukioajoista tuoreeseen äitiyteen asti. Palvelu tuntuu vaan paranevan tai ainakin ihmisten ammattitaito ja asenne on säilynyt hyvänä.
Heidi
06/2017
Olen ollut neurokirurgian potilaana käytännössä kuukauden, enkä voi kuin kehua. Koko osaston henkilökunta on erittäin ammattitaitoista ja ystävällistä. Tilat ovat sairaalaksi viihtyisät ja ruokakin ihan hyvää. Vierestä jouduin myös seuraamaan huonekavereideni hoitoa ja kohtelua. Jopa täysin puhumattomat, ehkä jopa ymmärtämättömät potilaat hoidettiin hyvin ja huolella sekä heille puhuttiin kauniisti. Ainoa miinus tulee siitä, kun jouduin palaamaan kotiutuksesta useamman kerran, niin päivystyksessä joutuu odottamaan tyhjän panttina tuntikausia. Mutta jopa päivystyksessä olen saanut ystävällistä kohtelua niin lääkäreiltä kuin hoitajiltakin. Ja ettei totuus unohtuisi, minua ovat hoitaneet myös lukuisa määrä leikkaussali- ja heräämöhenkilökuntaa. Kiitos teillekin, te hymyilevät kasvot! Kiitos teille kaikesta, toivottavasti ei kuitenkaan tavata siellä uudelleen!
Umpilisäke
06/2017
Minulta leikattiin tulehtunut umpilisäke ja kaikki meni niin vaivattomasti kuin mahdollista. Henkilökunta oli asiantuntevaa ja luotettavaa. Kiitos!
O. Rautio
05/2017
Joudun kolmannen asteen palovammojen takia hoitoon ja ihonsiirtoon, olin itse ihan kuutamolla,tuskat pahat, mutta oli turvallinen olo,ympärillä koko ajan rauhallisia asiansa osaavia hoitohenkilöitä osastolla jossa olin kaksi viikkoa. Mutta ennen kuin sinne pääsin, ensiapupoli oli todella kamala paikka kärsivälle, monen tunnin odottelut kamalissa kivuissa!!
Raitanen Maria
04/2017
Jouduin sairaalaan terveyskeskuksen lähetteellä. Palvelu oli nopeaa ja erittäin ystävällistä. Ensi avussa heti hoitoon ohjaus, ja osastolle illalla. Kokemus oli miellyttävä ja henkilökunta mukavaa.
Sara
03/2017
Sairastuin rintasyöpään viime vuoden lopulla. Kaksi leikkausta. Sekä neljän viikon sädetyshoidot. Ihania ihmisiä joka puolella Tyksiä.
Niklas Helenius
03/2017
Olen monesti joutunut tyksissä käymään tikattavana, huonon tuurini takia:/ Hoito on kuitenkin ollut aina toimivaa tilanteessa kuin tilanteessa, mutta odottamaan joutuu välillä turhan kauan. Henkilökunnasta sen verran, että huumori on heillä kohdallaan ja muutenkin asiallista toimintaa.
Risto Vanhanen
03/2017
Ranteen kipsaus oli kokemuksena erittäin miellyttävä ja ammattitaitoinen
pirjo saarinen
03/2017
Olen joutunut useastikin operoitavaksi ja aina saanut lämmintä hoitoa ja asiantuntevaa.
Mika p
03/2017
Ystävällisyys.
ARJA
03/2017
PÄÄNI KUVATTIIN MAGNEETTIKUVAUKSELLA UUSIUTUNEEN SYÖVÄN HOITOJEN ALOITUKSEN VUOKSI. OLISIN SAANUT KUVAUKSEN NUKUTUKSESSAKIN SULJETUN PAIKAN KAMMONI VUOKSI. KOKEMUS RAUHOITTAVIEN LÄÄKKEIDEN VAIKUTUKSESSA OLI MIELLYTTÄVÄ JA HELPPO.
Nina
02/2017
Olen ikuinen potilas. Hoitava taho toimii, kuten toivon. Saan yhteyden tarvittaessa
Nimetön
02/2017
Jouduin keskenmenon vuoksi Tyksin päivystykseen, jossa Triage-hoitaja otti kyllä ammattitaitoisesti vastaan, mutta lääkärin käynnin jälkeen jouduin selvittämään monia asioita oman paikkakuntani terveydenhuollosta. Esimerkiksi jatkotutkimuksiin ei Tyksissä ohjattu, eikä määrätty tarvittavia lääkkeitä, mikä aiheutti ongelmia kotona. Tyksin virheiden vuoksi keskenmenon syytä ei saatu selvitettyä.
Anonyymi
01/2017
Hoitajat olivat todella ystävällisiä ja ihania. Lääkärit vähän etäisiä. Jouduin odottamaan todella pitkään
Anonyymi
01/2017
Aika oli hieman myöhässä, mutta infopisteen työntekijä oli erittäin avulias.
Anonyymi
01/2017
Hoito oli empaattista ja ammattitaitoista arasta aiheesta huolimatta, Kiitos!
petronella79
01/2017
Olin synnyttämässä, molemmilla kerroilla ystävällistä palvelua. Asiakas otettiin hyvin huomioon ja toiveita kuunneltiin.
Mika partanen
01/2017
Henkilökunnan suuri kiitos.
Tuula rämö
12/2016
tyytyväinen TYKSn hoitoon
Risto Vanhanen
12/2016
Kiitos kaikille hoitajilleni
Signe
12/2016
Nuoren elämää radikaalisti rajoittavan sairauden hoidossa olisi kiva edes kerran hoidon aikana tavata myös valmis erikoislääkäri. Nyt hoito rakentui vain erikoistuvien lääkärien tapaamisiin, joiden toki on saatava myös kokemusta. Siksi edes kerran valmiin kokeneen lääkärin tapaaminen riittäisi.
Anonyymi
12/2016
Pääsin tarkastukseen lyhyellä odotusajalla aamulla. Pysäköinti sairaalaan on järjestetty ensikertalaiselle huonosti.
Riitta Danielsson-Ojala
12/2016
Uusi traumapäivystys toimi kohdallani erittäin hyvin. Traumapäivystyksen ja päivystyksen röntgen osaston kohdalla hoidon laatu oli erinomainen. Sen sijaan päivystyksen vastaanottava sairaanhoitaja oli epäystävällinen ja poissaoleva. Siksi kokonaisarvio laski hyvään.
Anonyymi
12/2016
Hoito hyvää ja palvelu ystävällistä. Odotusaika pitkä.
Anonyymi
12/2016
Olen saanut Tyksissä todella hyvää palvelua ja kaikki hoitooni osallistuneet henkilöt ovat olleet ystävällisiä ja asiantuntevia. Lääkäriaikaa saatoin joutua aluksi odottamaan hetken, mutta itse sain lopulta peruutusajan melko nopeasti kun kyselin sen perään.
Anonyymi
12/2016
Yhteispäivystys ei toimi. Vaaditaan että soitetaan että hoitaja voi arvioida mutta menee vastaajaan eikä soiteta takaisin. Liian vähän lääkäreitä.
Anonyymi
12/2016
Asia, jonka piti hoitua 10 minuutissa, kesti 3t , koska lääkäri unohti laitaa röntgenlähetteen edelleen ja vieläpä unohti apteekkiin lähettää sähköisen reseptin. Eikä röntgenin henkilöstökään välittänyt tiedusteluistani, kehoittivat vaan odottamaan.
Anonyymi
12/2016
En usein asioi TYKS:issä mutta kun olen käynyt olen ollut tyytyväinen.
Miro Simonen
12/2016
Hyvää hoitoa, tiloja uusitaan.
Varpu Helstola
12/2016
Olen aina TYKSissä asioidessani, vuorokaudenajasta riippumatta, saanut ystävällistä ja hyvää hoitoa.
Rita Yüceer
12/2016
Olen saanut erinoimaisen hyvää hoitoa aivokasvaimeni leikkauksessa
Occam the Razor
11/2016
Pahoin jalkani loukanneena ( Luxatio Totalis) tarvittiin kolme eri ambulanssia,että minut saatiin oikeaan paikkaan. Viimein ,kun minut saatiin oikeaan paikkaan,niin palvelua tuli ,ja henkilöstö oli mahtavaa. Ambulanssien toiminta ala -arvoista Turun seudulla. Ajatelkaa nyt...ihminen ,jolla jalka on pelkästään nahan varassa kiinni viedään terveyskeskukseen ,eikä ensiapuun. Lääkäri totesi terveyskeskuksessa,että :"mitä te tänne tuotte tuossa kunnossa olevan ihmisen,jonka jälkeen toinen ambulanssi sairaalaan, josta kolmannella vihdoin paikkaan jossa operoitiin. Todella tunarointia ensihoitohenkilökunnalta,eikä ole ainoa kerta,sillä ystäväpiirissäni on muitakin vakavia vaivoja omanneita ,joita ei otettu tosissaan. Vauveliinit ! Älkää hakeutuko ensihoitoalalle,jos teistä ei ole siihen.
Anonyymi
11/2016
Olen käynyt monilla eri poliklinikoilla ko.sairaalassa. Jonoja kyllä puretaan, mutta hoidossa ja tutkimuksessa ei mitään intohimoa. Tutkitaan poliklinikan perustutkimukset ja ellei vastausta sairauteen löydy, hoito päättyy olankohautuksiin tai potilaan syyllistämiseen. Olettaisin, että yliopistollisessa keskussairaalassa tutkitaan intohimoisesti myös harvinaisempia sairauksia. Voihan se olla, että juuri sillä henkilöllä on se sairaus, joita Suomessa vain esim.tuhat. Olen pyörinyt Tyksissä vuosia. Rahat menneet hukkaan, todellista kiinnostusta asiaani ei ole ollut. Potilas vaan äkkiä jaloista pois. Suurella toivolla vastaanottohuoneeseen ja todellista apua ei koskaan! Neurologia, endokrinologia, fysiatria - varsinaisia vitsejä. Potilasta ei edes riisuteta. Hävetkää kyyniset varsinais-suomalaiset. Itsekin osaisin sanoa, mitä tutkimuksia tarvitsisin, mutta näillä lääkäreillä ei minkäänlaista intohimoa. Jos esim.magneettikuva on otettu 8 vuotta sitten, se riittää tai jos aikanaan on tehty jonkun sairauden tutkimus, voi olla varma, että uudelleen ei sitä oteta. Kuitenkin monissa sairauksissa tilanne ei välttämättä näy kuvissa heti (esim.MS-tauti). Lihaskoepala lievästi patologinen, mutta ei oteta uutta!? Allekirjoittanut saamassa eläkepaperit alle viiskymppisenä ilman, että kukaan miettii, voisko tilannettani selvitellä lisää. Hermojen tuhoa, tasapainovaikeuksia, löydöksiä paljon, mutta kaikki kuitataan olankohautuksella ilman, että haluttaisiin selvitellä lisää. Sanotaan, että tutkittu on. Kiitos siitä poissulkemisesta, mutta esim. jonkun entsyymin puutos on juuri se tietty verikoe, jota ei ole otettu. Potilasta pitää tutkia, jos oireet invalidisoivat hänet. Syy suurella todennäköisyydellä löytyy, kun tutkittaisiin lisää. Eihän se potilaan vika ole, jos tehdään vääriä tutkimuksia. Ketään ei saisi jättää vaan sen takia, että ei muka osata auttaa. Mielistellen olen käynyt tämän tyypillisen hylkiöketjun eli psykiatria, mindfullnessit, psykoterapiat, ravintoterapiat, mutta eipä vaan vaivat hellitä. joko lääkärit ovat osaamattomia tai sitten joku säästää väärästä päästä. Olen maksanut sairaslomallani yhteiskunnalle enemmän kuin tutkimukset olisivat maksaneet. En saa enää sanaa suustani vastaanotolla, koska minua on poljettu, vähätelty liian usein. Arvaa uskaltaako potilas itse ehdottaa tutkimuksia? Sehän olisi se viimeinen pisara vaikka itsekin olen terveydenhuollon ammattilainen. Lisäksi isäni kuoli pari vuotta sitten ko.laitoksessa hoitovirheeseen, josta toki osasto sai huomautuksen Valviralta. Minkälaista porukkaa alalla oikein työskentelee?
Ismo Viinikainen
11/2016
Saamani hoito oli hyvää ja asiantuntevaa.
Mika Ilander
11/2016
Loistavaa toimintaa kaikinpuolin. Kaikki toimi hyvin. Ainoastaan odotus leikkaukseen yön yli oli pieni miinus, mutta viikonlopun takia ymmärrettävää.
Anonyymi
11/2016
Hyvä palvelu.
Anonyymi
11/2016
liian pitkät odotusajat, ja päivystyksessä muunmuassa juopot jotka tulevat ambulanssilla ilman oikeaa hätää, pääsevät oikeasti kärsien ja sairaiden ohitse. Osat hoitajat ovat myös töykeitä, ja mielestäni epäpäteviä työssään, kuten minun ihokoepalan otto oli hyvin epäonnistunut.
Mummi74
11/2016
TYKS:issä on asiantuntemusta ja empatiaa.
Susanna Grönroos
11/2016
Hoidon taso karsea
minttu
11/2016
Oli todella mukavaa odotella kun tiesi ettei menisi kauan
Anonyymi
11/2016
Minulla oli magneettikuvaus-aika TYKSiin. Hoitajat kuitenkin ystävällisesti tulivat etukäteen ilmoittamaan kun oli aulasas odottamassa, että kuvaa ei minusta otetakkaan koska siitä ei olisi hyötyä. Olivat yrittäneet tavoittaa puhelimella mutta numeroa ei ollut löytynyt. Turhan reissun tein mutta kuitenkin jäi asiakaspalvelusta positiivinen kuva.
Teiju Hintsanen
11/2016
Sain aivan erinomaista hoitoa kun olin polvileikkauksessa.
Anonyymi
11/2016
Palvelu oli hyvä, niin kuin myös opasteet.
Anonyymi
10/2016
Ruoka oli pahaa mutta hoito hyvää
Anonyymi
10/2016
Hyvää asiakaspalvelua, mutta erittäin lyhyet käyntiajat ja kunnon panostus potilaan tilanteeseen sen takia vähäistä.
Anonyymi
10/2016
ystävälliset kirurgit
Anonyymi
10/2016
Osa osaston henkilökunnasta, jolla olin, on hyvin mukavaa ja palveluhenkistä, mutta valitettavasti eivät kaikki.
Tuula Koskinen
10/2016
Hoitajilla liian kova ruuhka, selviytyvät silti hienosti
Antti Lehti
10/2016
Ystävällinen ja osaavaa henkilökunta
Satu Soininen
10/2016
Hoitajat tekevät vaativaa työtä pienellä palkalla. Kaikki arvostus heitä kohtaan.
Ville
10/2016
Hyvin meni ? Ei tarvinnut jonottaa ja lääkkeet sai heti.
Topias Ojala
10/2016
Hyvä palvelu, aikataulut myöhässä
rauno santalahti
10/2016
Kiitos ! verisuoni tukkeutuma leikkaus
Marja-Leena Scharin
10/2016
Hoito oli hyvää ja asiantuntevaa. Kaikki olivat ystävällisiä
Raimo Maentylae
10/2016
palvelu hyvää ja nopeaa,ammattitaito korkealuokkaista.
Anonyymi
10/2016
Aina olen saanut hyvää palvelua ja nopeasti
Anonyymi
10/2016
Olin muutama vuosi sitten jalkaleikkauksessa Tyksin ortopedian osastolla.Lääkärit, kole eri henkilöä, olivat kaikki asiallisia ja ammattitaitoisia.Leikkauksen jälkeen olin osastolla yön yli ja hoito sekä kohtaaminen henkilökunnan kanssa oli luottamusta herättävää ja potilasta kuuntelevaa.Myös jälkitarkastuksessa ohjeet olivat hyvät ja kaiken kaikkiaan tunsin, että minua kohdellaan "täyspäisenä" ihmisenä.
Anonyymi
09/2016
Erittäin hyvää hoitoa.
Anonyymi
09/2016
Erittäin hyvä palvelu keuhkopolilla
Anonyymi
09/2016
Erinomaista ja huolehtivaista hoitoa
Anonyymi
09/2016
Tyttäreni sai yksityiseltä lääkäriasemalta kiireisen lähetteen TYKS:Iin. Täynnä pelkoa ja epävarmuutta sai tyttäreni erinomaista hoitoa ja valmistelut tutkimuksiin tiedotettiin huolella. Tytär ja äiti kokivat mahtavaa yksilöllistä huolenpitoa. Lopuksi ,vaikka diagnoosi ei ollut kaikkein pahanlaatuisinta...totuttatuminen uuteen ...ei sekään aivan helppoa ollut. Tuesta huolimatta.
Anonyymi
09/2016
Ammattitaitoista henkilökuntaa ja hyvää asiakkaan huomioimista Tyksissä äitiyspolilla.
Anonyymi
08/2016
Olen ollut kilpirauhas leikkauksessa.Todella ystävällinen ja huolehtivainen henkilökunta.Olin todella hyvissä käsissä.
Anonyymi
08/2016
todella useasti vaimon raskausaikoina asioineena täytyy ihmetellä todella suomalaisten sairaaloiden tasoa ja henkilökunnan todella huonoa ammattitaitoa. Monesti on todettu että googlestakin löytää jo ihan itse tarkempaa tietoa kuin lääkäreiltä on koskaan saatu. synnytyksistäkin on vain vaivoin selvitty... Ainut asia mikä sairaalassa on toiminut niin on laskutus. lasku on tullut kyllä perille luotettavasti... Suosittelemme sairaalapalveluita tarvitseville ihan kylmästi muita sairaaloita jos oma henkikulta on kallis...
Anonyymi
08/2016
Hoitoni oli hyvää ja asiallista
Anonyymi
08/2016
Neurokirurginen vuodeosasto. Ei ajateltu potilaan henkistä hyvinvointia, vaan lykättiin sänky johonkin pimeään huoneeseen. Olisi pitänyt ottaa potilaan vointi huomioon ja oltu vierellä.
Anonyymi
08/2016
Esimerkiksi kuulokeskuksen palvelu loistavaa. Muutenkin vain hyviä kokemuksia.
Anonyymi
08/2016
Asiakas kohtelu erittäin töykeää, Liikaa lääkkeitä määrätään,vastuuta ei oteta seuraamuksista.herää kysymys saako jatkossa apua oikeasti vaivoihin?
Anonyymi
08/2016
Hoito on hyvää ja asiallista, samoin henkilökunta ja ruoka. Ei mitään moittimista. Nimimerkki: Päkä
Anonyymi
07/2016
Jonot on aivan järkyttävät. Juuri rakennettu sairaala, eikä sen vertaa voitu keskittyä parantamaan jonostusjärjestelmää. Potilaat saavat hoitoa aivan liian myöhään, palvelu itsessään on hyvää. Voisi kuitenkin kehittää ottamalla vaikka muiden kaupunkien systemillä mallia. Jonot todella on vähintään 2 tuntia..
Anonyymi
07/2016
Hoitajilla on kiire, pulaa työvoimasta...
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1263. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1594. potilaalle
Asukkaan erikoissairaanhoidon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asukkaan vuosittaisen apteekkikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Erikoissairaanhoitoa odottavien jonotusaika keskimäärin (pv)
Yli 3 kk hoitoa odottaneet (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
LM
05/2017
Olin sappileikkauksessa. Kaikki sujui hyvin. Henkilökunta oli mukavaa ja ammattitaitoista.
tenho lönnqvist
12/2016
hoito oli hyvää ja asiallista
Anonyymi
12/2016
Hoitohenkilökunta oli todella ystävällistä ja ammattitaitoista.
Anonyymi
11/2016
Odotin 90min sovitusta ajasta. Epävarmuutta lisäsi kun ei ollut työhuoneissa nimiä. Hoitaja oli erittäin tyly, kun kysyin pitkästä odotusajasta. Lääkäri olikin jättänyt kokonaan huomaamatta tietokoneeltaan minun vo aikani. Istuisin kai vieläkin siellä, ellen olisi rohjennut koputtelemaan penseän hoitajan oveen.
Anonyymi
11/2016
Hyvin auttoivat ja ymmärsivät tilanteeni. Hyvä asiakaspalvelu.
Tuula Leino
10/2016
likuhihnahoitoa
Anonyymi
09/2016
Kiitos hyvästä hoidosta.
Anonyymi
09/2016
huono hoito
Anonyymi
08/2016
Lonkan keinonivelleikkaus onnistui hyvin ja hoito osastolla oli miellyttävää ja tehokasta.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 974. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Sydänfilmi
03/2017
Menin vastaanotolle valittamaan "keuhkoputken tulehdusta". Lääkäri ei ollut paikalle, joten hyvä ja herttainen hoitaja päätti omatoimisesti otaa minusta sydänfilmin. Sanoi tuloksen saatuaan, ettei näe filmissä mitään hälyttävää, mutta ei saa sielulleen rauhaa, jos ei järjestä minulle jatkotutkimusta: varasi minulle ajan Oulun Terveystaloon, jossa sitten iskikin sydäninfarkti ja minut passitettiin OUS:iin ja aika pian myös leikkauspöydälle. Toipuminen edistyy ohitusleikkauksen jälkeen hyvin ja kiitollisuuteni osaavaa sairaanhoitoväkeä kohtaan kasvaa päivä päivältä.
Heli Sipilä
10/2016
Verikokeisiin pääsyä piti odottaa kuukauden
Anonyymi
09/2016
Hailuodon terveyskeskuksessa olisi vielä parantamisen varaa. Kaikki toiminnot eivät ole vielä kohdallaa.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1431. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1431. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1487. potilaalle
Asukkaan erikoissairaanhoidon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asukkaan vuosittaisen apteekkikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Erikoissairaanhoitoa odottavien jonotusaika keskimäärin (pv)
Yli 3 kk hoitoa odottaneet (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Katja
03/2018
Sain hyvää palvelua gynekologisella polilla.
Eino Ranta
02/2018
Hoito oli hyvää ammattimaista
Heikki K
02/2018
Umpisuolen puhkeamisen hoito ja hyvää perusteellista
Ruth Lindström
02/2018
Hoito oli asiantuntevaa ja ystävällistä.
Hypno
02/2018
Minulla oli todella arka ongelma vuoden alussa, jonka kanssa sairaalaan meneminen vaati jo paljon ponnisteluja. Silti jokainen minua hoitanut hoitaja ja lääkäri oli todella asiallinen ja ymmärtävä. He suorittivat hoidot asiallisesti ja kertaakaan en joutunut kokemaan syyllistämistä tai paheksuntaa, vaikka vaivani oli itse aiheutettua. Upea porukka.
Nanna
02/2018
Lyhyen ajan sisällä olen vieraillut useamman kerran ja aina hoitokokemus on ollut hyvä. Hoitoon on päässyt ripeästi ja asioihin on suhtauduttu kunnolla. Ainoa miinus tulee laboratorion ovikello-systeemistä. Henkilökunta ei ole koko aikaa avaamassa ovea ja jono kasvaa oven ulkopuolella. Tämä siis iltapäivisin.
KK
12/2017
Ranteeni leikattiin päiväkirurgisella osastolla kuukausi sitten. Kokemus oli todella positiivinen. Operaatio jännitti ja pelotti, mutta henkilökunta oli ystävällistä, ammattitaitoista ja huumorintajuista. Sain riittävästi kipulääkettä sekä rauhoittavaa lääkitystä ja minulle selitettiin mitä seuraavaksi tapahtuu. Koko ajan oli henkilökunta läsnä ja opasti kotiinlähtöön asti. Toisen ranteen leikkaus on vuorossa ensi vuonna mutta nyt ei sinne meneminen enää pelota.
Päivi H
12/2017
Suonikohjujen laserleikkauksessa. Hoito oli hyvää ja minusta pidettiin huolta. Oli kaiken lisäksi vielä ystävänpäivä ja siitäkin aiheesta vaihdettiin muutama humoristinen sana hoitajien kanssa. On tärkeää että hoitajat jaksavat raskaasta työtaakasta huolimatta vaihtaa muutaman sanan kaikesta muustakin kuin vain pakolliset huomenet. Se lisää potilaan turvallisuuden tunnetta etkä tunne olevasi liukuhihnapotilas.
Tyytymätön potilas
12/2017
Miespuoleinen lääkäri oli kovakourainen ja epäystävällinen. Olin siis naisena siis gastron polilla tähystyksessä. Tähystys sattyi ihan törkeesti! Vieläkään vaikka on vaivoja en suostu tai halua mennä uudelleen tähystettäväksi.
Leena Yrjölä
06/2017
Olen ollut tyytyväinen palveluun.
Arja Ruokonen
01/2017
Pääsin ortopedin vastaanotolle lähetteen lähettämisestä kolmantena arkipäivänä.
Anonyymi
12/2016
Hyvin hoitui
Anonyymi
12/2016
Remontista huolimatta palvelut toimivat hyvin
Annu
11/2016
Hyvä kirurgi,ystävällinen henkilökunta
Anna
11/2016
Hatanpään sairaalassa nyt viimeksi Holter-tutkimuksessa ja kaikki sujui kätevästi sekä asiantuntevasti. Hoitaja oli lämminhenkinen ja selitti rauhallisesti asiat. Hyvä mieli jäi.
Anonyymi
11/2016
Kipulääkitys leikkauksen jälkeen aika vähäistä
sakari nieminen
10/2016
kyllähän keskimäärin ok, mutta onhan toi munkkilatina vaikeeta ymmärtää
Meppiska
10/2016
Tänään juuri hoitajalta/sihteeriltä pompoteltu toiselle kun itsepalvelu ilmoittautuminen automaattiin ei onnistunutkaan.
Soili Venäläinen/ Maria
09/2016
En tiedä onko yksikkö oikein, koska missä olin olkaleikkauksessa juuri, on paremminkin sairaala. Sen tahdon kertoa, että olen saanut kattavasti tietoa kaikista vaiheista, mitä minulle on tehty, sekä suullisesti, että paperilla. Kaikki on ollut helposti ymmärrettävää. Etenkin ortopedi kertoi hyvin toimenpiteestä ennen, sekä jälkeen. Ainoa miinus oli, että yökkö oli aika tyly, mutta oli kai väsynyt!
Loistavaa palvelua. Lääkäri hallitsee puhelinpalvelun, jolloin kiireajat menevät oikeasti kiireellistä apua tarvitseville. Lääkäri katsoo myös muiden vä..
- tehokas
Täyden kympin sairaala henkilökuntineen ja ammattitaitoineen :) Verrattain suuri väestöpohja jota palvelee (n. 130000). Tärkeä merkitys alueen ihmisille..
- Anonyymi
Minulla oli varattu aika hammaslääkärille Saavuttuani paikalle minulle kerrottiin ettei minulla olekkaan kyseistä aikaa. Haluan korvauksen turhalta käy..
- Marita Mulari
Klaukkalan terveysasemalla olen saanut aina hyvää ja asiantuntevaa palvelua. Uusi päivystys on tuonut lisäpisteitä kunnalle, eikä ole aina tarvinnut läh..
- Minna
Olen saanut erinomaista hoitoa vakavassa sairaudessani ja jatkoseuranta on sujunut suurenmoisesti. On turvallinen mieli että asiantuntijoita on joukko e..
- Anonyymi
Kun olin maksanut vuosimaksuni ensimmäisen käyntini yhteydessä, en enää saanut terveyskeskukseen enää yhteyttä millään keinoin. Olisin tarvinnut samaan ..
- Korppi
Korvakivun takia käynti terveyskeskuksessa. Ensi kertaa lääkäri otti huomioon minun kokonaistilanteen , mikä vaikuttaa mihinkin ym. Kertoi ja neuvoi. ..
- Harvinaissairaus
Jouduin tapaturmaan ja lähtemään päivystykseen K-S:n keskussairaalaan. Sain odotellessani lääkäriä apua hoitohenkilökunnalta lievittämään saamiani kolh..
- AnonyymiDuodecim-lehden kesänumero on ilmestynyt ? teemana myrkytykset
01.07.2022 | Duodecim.fi
Anna lausuntosi Perusterveydenhuollon avovastaanottotoiminnan mallit sote-järjestelmässä -konsensussuosituksen luonnoksesta
30.06.2022 | Duodecim.fi
Tule webinaariimme tutustumaan suosituksiin perusterveydenhuollon toimintamalleista
30.06.2022 | Duodecim.fi
Kroonisen sepelvaltimo-oireyhtymän hoito ja seuranta jatkuvat loppuelämän ajan myös sairauden oireettomassa vaiheessa
29.06.2022 | Duodecim.fi
Akuuttitilanteissa tarvitaan käytännönläheistä tietoa lääkkeistä
28.06.2022 | Duodecim.fi
Flowmedik Oy - Olemme päivittäneet tietosuoja- ja tietoturvakäytäntömme
28.5.2018 | Flowmedik
Anitta
03/2018
Erittäin hyvä henkilökunta ja toimenpiteen suorittaja. Tunsin oloni mukavaksi vaikka jännitin kovasti.