Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 708. potilaalle
Asukkaan erikoissairaanhoidon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asukkaan vuosittaisen apteekkikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Erikoissairaanhoitoa odottavien jonotusaika keskimäärin (pv)
Yli 3 kk hoitoa odottaneet (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Rita
03/2022
10 pistettä koko henkilökunalle päiväkirurgiaan. Koko päivä pidettiin hyvää huolta ja myös kuunneltiin. Jalkani leikattiin ja käynnistä jäi erittäin positiivinen kokemus?.
Omainen päivystyksessä
04/2019
Päivystyksessä oleva sisätautilääkäri oli nuori mies, mutta hämmästyttävän taitava siinä, miten puhutteli ja kohtasi päivystyksessä olevan läheiseni, jolla psyykkistä sairautta. Harvoin kohtaa näin kehittyneitä ihmisiä lääkäreissä. Sitä vastoin, päivystyksessä oleva hoitaja oli käytökseltään yliolkainen ja ilmeisen asenteellinen sekä potilasta että potilaan omaista kohtaan, ilmeisesti juuri potilaan psyykkisen sairauden takia. Miten tämän tulkita? Omainen ehkä hoitajan mielestä ansaitsi asenteellisuutta sen takia, että oli psyykkisesti sairaan omainen. Potilas käyttäytyi täysin asiallisesti, mutta ilmeisesti päivystyksessä työskennellyt hoitaja kokee ihmisten olevan hyvin eriarvoisia ja ansaitsevan kohteluna päivystyksessä arvonsa mukaan (hoitajan arvoasteikossa). Potilaan ulkoisesta olemuksesta, muun muassa siisteyden suhteen (liittyi sen hetkiseen sairauden tilaan, päässyt huonoksi), oli havaittavissa, ettei kyseessä ollut niin sanotusti henkisesti terve ihminen. Hoitaja ei selvästi mielellään koskettanut potilasta, vaan päivystyksessä kysyi, että voiko potilas antaa itselleen insuliinipiikin. Potilas kieltäytyi, ja niin hoitaja selvästi vastenmielisesti antoi piikin. Hoitajan vastenmielisyyttä tehtävää kohtaan oli omaisena ikävä katsella. Huonossa kunnossa olevan potilaan omaista hoitaja katsoi asenteellisesti, vaikka muutoin käyttäytyi kuin omaista ei olisi ollut. Siinä oli ihmettelemistä, että ei ole hoitaja ihmisenä kasvamisessa kovinkaan pitkälle päässyt. Selkeästi tämä asenne vaikutti hänen kykyynsä hoitaa tehtävänsä asianmukaisesti, kun selkeästi hänelle oli vastenmielinen koko huoneessa oleminen. On varmaa, että ko työyhteisössä on erilaisia ihmisiä. Siellä on varmasti eettisiä ja kehittyneitä ihmisiä kuten oli tämä nuori lääkäri. Minusta rekrytoinnissa tulee kiinnittää huomio hoitohenkilöstön kykyyn kohdata potilaat jokainen arvokkaana ihmisenä. Julkisen viranhaltijan ei tule kohdistaa kehenkään asiakkaaseen syrjivää ja asenteellista kohtaamista.
Omainen
04/2018
Töykeä hoitaja käyttäytyy aivan kuin potilaat tulisivat hänen kiusaukseen valvontaan.
Terttu von Weissenberg
03/2018
Sydänsaairalan tehokasta ja ystävällistä hoitoa - on hyvä kun sairaala jää Hämeenlinnaan. Apu on silloin lähellä, Tampereelle liian pitkä matka, matkalla uupuu moni.
Johanna
03/2018
Kun olin poistattamassa viisauden hammasta ja minua jännitti aika kovasti, ja tärisin kauttaaltani, hoitaja sanoi että tärisetpä sinä kovin. Minusta se oli inhottavaa.
ulla kojo
03/2018
en ole paljon joutunut käyttämään ko hoitolaitosta,mutta kokemukseni on hyvä henkilökunta miellyttäviä,voin suositella
helly heikkilä
02/2018
sairastuin aivoinfraktiin ja menin sairaalan ensiapuun minut kirjattiin sisään otettiin muutama koe ja seuraavana aamuna lääkäri tuli ilmoittamaan seuraavast= teillä ei ole mikä vika menkä oma terv.keskus ja kotiin viikonloppu kotona ja ma-aamuna soitto terv.kesk.jossa hoitaja välitti tiedon lääkärille ja sitten mentiinkin kovaa khks;n kaulalaskimossa osastolle leikkaus ja 3viikon kuntoutus joka jatkuu edelleen näin ammattitaitoisia ei suomalaisia neurologeja on khks;ssä en suosittele kenellekään tätä sairaalaa
jollix
01/2018
täysi kymppi
helly heikkilä
01/2018
neurologin ammattitaito täysi 0 ei tunne aivoinfraktin oireita vaan laittaa kotiin vaikka terv.keskuksen sair.hoitajakin tunnisti ne puhelinkeskustelun aikana
helly heikkilä
12/2017
terv.kesk. lähetti olin sairaalassa tunninsisällä otettiin kokeita ja seuraavana aamuna kotiin käskettiin mennä omalääkärin vast.otolle kotiuttava lääkäri ei ollut missään vaiheissa asiantuntija neurologi jonka piti hoitaa asia oli poistunut sairaalasta ennenaikojaan ei kun kotiin ja soitto omalääk.ja kiireesti takaisin sairaalaan ja leikkaukseen ja sitten alkoi kuntoutus. tänäpäivänä en luota kanta-hämeen sairaalan lääkäreihin
pirjo helminen
12/2017
keuhkokuumeeni hoito
tkp
12/2017
Psykiatrisen hoidon tasi Hämeenlinnassa käsittämättömän huono! Ihmisiä kohdellaan kuin pask**, älä mene, mene minne tahansa muualle.
Fifu
10/2017
Kaksi vuotta sitten todettiin jalkani olevan kunnossa, kivut valtavat koko ajan ja liikuntakykykin meni. Nyt kun olen joutunut työkyvyttömyyseläkkeelle asian vuoksi tuli uusi aika jatkotutkimuksiin. Mietin menenkö koska en usko apua saavani tuosta laitoksesta.
syöpäpotilas
09/2017
Syöpälääkäri aina lammas,ei osaa kertoa kunnolla asioita. Unohtaa sanoa etäpesäiden koot,vähättelee ja tuntuu,että potilas on ns. liukuhihnalla oleva. Jättää kertomatta asioita tai unohtaa.potilas voi olla kipeä,peloissaan mutta lääkärit on epäempaattisia.lääkäreiden hoitaja aluksi kivoja,mutta kun aika kuluu ja sanot tai kysyt väärin tulee kiukkuisia vastauksia.väittää toista mitä lääkäri sanonut,vaikka ei ole ollut kuulemassa.potilasta ei kuunnella vaikka vakavasti sairas vaan kyseenalaistetaan asiat.mutta sehän hämeenlinnan sairaalassa tuttua,kun siellä moni läheinen on kuollut väärien hoitojen takia. Saisi koko syöpälääkärien hoitajatiimin vaihtaa empaattiseen suuntaan. Mieli aina pahana saa sieltä lähteä ja varsinkin soittoajalla jos soittaa niin kohtelu ala-arvoista.itkettää aina
Marja Sjöman
05/2017
Minulla on kokemusta useista toimenpiteistä/hoidosta niin Kanta-Hämeen keskussairaalan kuin muiden (kuten TAYS, HUS) osalta. Vuosien aikana olen todennut saaneeni huonointa palvelua omassa sairaalassani eli Kanta-Hämeessä. On kuitenkin matkan varrella yksi positiivinen poikkeus, plastiikkakirurgi. Minulla on ns. harvinaisempi imusuonisairaus (leikkauksen seurausta) ja koska vaiva on vielä varsin tuntematon, sitä ei oteta vakavasti, vaikkakin itselleni siitä on elinikäinen suuri haitta, vaikeuttaa jokapäiväistä elämääni ja työntekoani, rajoittaa liikuntaa ja muita harrastuksia ja on lisäksi iso kosmeettinen haitta, joka vaikuttaa suoraan psyykkiseen hyvinvointiin fyysisten vaivojen lisäksi. Ko. kirurgi on ainoa, joka suhtautuu/paneutuu asiaan sen vaatimalla vakavuudella. Hänelle ruusut niin aina ystävällisestä palvelusta kuin ammattitaidosta. Hän pysyy aina aikatauluissa, silti potilas ei tunne mitään kiireen ilmapiiriä hänen vastaanotollaan. Samassa yksikössä (poliklinikalla sekä osastoilla) ei voi kertoa samasta palvelusta. Kahdessa viikossa luvatut vastaukset kestävät keskimäärin kuusi viikkoa, jonotusajat vähintään puoli vuotta ja vastaanottoaikojen kellonajat eivät pidä paikkaansa.
Tällainen
05/2017
Olen ollut useamman kerran vuosien aikana Kanta-Hämeen Keskussairaalan sisätautien osastoilla, sekä lasten kanssa lastentautien osastoilla. Aikuisten puolella hoito on aina ollut erinomaista mutta asiakkaan kohtelu on vaihdellut hyvin paljon. Parhaimmatkaan hoitohenkilökunnan kohtaamiset eivät kuitenkaan ole olleet erinomaisia. Kokemuksieni mukaan siivoushenkilökunta on kuullut ja huomioinut potilaita hoitohenkilökuntaa enemmän. Heille siitä suuri kiitos. Hoitajat ja lääkärit ovat todella osaavia alallaan mutta potilaiden mielialat, tunteet, pelot ja ahdistukset ohitetaan lähes huomiotta, tai ikävimmissä tapauksissa negatiivisesti huomioiden. Ehkei ole aikaa? Olisiko potilaan paraneminen nopeampaa mikäli hänet nähtäisiin kokonaisvaltaisesti? Sitä ainakin itse toivoisin! Poikkeuksena haluan nostaa esiin lasten osaston hoitohenkilökunnan, jolla on ollut aina osaamisen lisäksi aikaa ja empatiaa annettavaksi niin lapselle kuin vanhemmillekin! On helppo ymmärtää, että sairas lapsi kaipaa vanhempiaan; turvaa ja lohtua mutta hoitohenkilökunnan tulisi nähdä, ettei sairas aikuinen ole kovin kaukana lapsesta. Hänkin kaipaa yhtälailla äitiään; turvaa ja lohtua, kuuntelijaa ja empatiaa.
Sisätauti
04/2017
Täysi10 toiminta oli nopeaa
N.
04/2017
Olemme asioineet sekä polilla että osastolla. Ihana henkilökunta!
Nanna
04/2017
Munuaispoliklinikan asiantuntemus, potilaslähtöisyys ja maltti kuunnella ovat huippuluokkaa. Mitään ei vähätellä. Ihminen otetaan kokonaisuutena.
Hanna
03/2017
Synnytyksessäni oli aivan ihana kätilö. Ammattimainen ja hänen ansiostaan synnytys oli ihana kivuista huolimatta. Synnytysvuodeosasto ei ollut miellyttävä.
Annastiina
02/2017
Päivystyskokemukset karmeita kielitaidottomien lääkärien vuoksi. Jos lääkäri ei ymmärrä potilasta eikä potilas lääkäriä tuloksena katastrofi. Potilaan hoitoonpääsy pitkittyy ja tämä voi olla todella vaarallistakin. Kielitaito pitäisi olla riittävällä tasolla ennen kuin potilaita kohdataan.
rintasyöpäpotilas
02/2017
rintasyöpähoitoni ollut erinomaista tässä sairaalassa.lääkärit ja hoitajat erittäin ystävällisiä.
Kipa
02/2017
Vuodeosastoilla on ystävällisiä sairaanhoitajia. Tuntee olevansa hyvän huolenpidon alla.
Kirsti
02/2017
Päivystyksessä iltaisin ja viikonloppuisin on liian vähän lääkäreitä. Odotusajat voivat venyä jopa 8 tuntiin ja ylikin. On siinä mukava istuskella kipeän lapsen tai vanhuksen kanssa odottamassa. Jos ei lääkäreitä pysty lisäämään, niin voisi siirtyä ajanvarausjärjestelmään, jotta odotuksen voisi tehdä kotona.
Pettynyt miniä
02/2017
Jonotimme ensiavussa noin 11 tuntia miehen iäkkään isän kanssa, kaatui ja ranne murtui. Ymmärrämme, että kiirettä oli, mutta järjestelmän uudelleen organisointi ja henkilöstön lisääminen varmaankin auttaisi. Lääkärit/hoitajat asiallisia ja osaavia, mutta vastaanoton henkilöstössä todella töykeää käytöstä muutamalla. Onneksi vuoron vaihtuessa tähänkin tuli ihana asiallinen henkilö vuoroon.
Lähimmäinen
02/2017
Mieheni sairastaa aggressiivista, uusiutunutta syöpää ja hänelle ei tule automaattisesti kutsua/lähetettä verikokeisiin, vaikka tämä on kirjattu tietoihin ja aina joudumme soittamaan ja "anelemaan" hoitajilta kirjettä kokeisiin ja pääsyä erikoislääkärin vastaanotolle. Jouduimme jopa soittamaan ylilääkärille asiasta. Surullista todellakin. Kuudella läheiselläni on syöpä ja kaksi heistä on jo kuollut, joten tiedän, mistä puhun.Erikoislääkäri, joka hoitaa miestäni tällä hetkellä on kiitoksen arvoinen.
Onnellinen isä
02/2017
Olen kahden lapsen isä, ja olen molemmilla kerroilla ollut äärimmäisen tyytyväinen siihen, kuinka koko perhettä on kohdeltu synnytysosastolla. Kaikki on toiminut kuin unelma ja kätilö venyttänyt esim. omaa työvuoroaan 16-tuntiseksi, kun synnytys venyi.
Anonyymi
01/2017
Olen saanut aina hyvää palvelua ja minut on kohdattu yksilönä
Anonyymi
01/2017
Olen aina saanut huonoa palvelua ja lääkärit kyseenalaistavat kaiken...
Soile Kela
01/2017
Huomioitaisi potilaita enemmän ja kerrottaisiin tarkemmin miten jatkossa saa hoitoa tai tulee hakeutua hoitoon jos tarvitaan :)
Mari
01/2017
Hienosti hoiditte,kiitos.
Teresa lindroos
01/2017
Minulta leikattiin jalasta kasvain pois ollessani 15-vuotias. Sairaalan henkilökunta oli mukavaa ja tsemppasi kovasti kun minua jännitti ja pelotti tuleva leikkaus.
Heli
01/2017
Kolarin jälkeinen hoitokokemus oli positiinen. En normaalisti käytä julkista terveydenhuoltoa, mutta tuolloin sain hyvää palvelua.
Anonyymi
12/2016
Järkyttävää ihmisten odottamista ennen kuin pääsee edes arviointiin jatkotoimista
Anna-Maija Mattila
12/2016
Korvalääkärit erinomaisia
marika
12/2016
Osaava ja ystävällinen henkilökunta
Anonyymi
12/2016
asiasta riippuen palvelu,joko todella hyvää tai aivan ala-arvoista mielipahaa tuottavaa
osku
12/2016
Eipä tässä muuta , hyvin pelaa :)
Anonyymi
12/2016
Liikuntarajoitteista miestäni lääkä käsitteli tosi huonosti. Lääkäristä jäi huono kuva. Hoitaja mukava ja auttavainen.
Tuula Mäki
12/2016
Jättimunasarjakystani leikattiin vuoden alussa helmikuussa, todettiin ensiavussa tammikuussa. Koko prosessi sujui hienosti, kiitos asiantuntevan henkilökunnan! Hienoa oli, että potilaan mielipiteet otettiin myös huomioon. Kiitos!
Anonyymi
11/2016
Kun tosi tarve on ollut, niin apua on saatu. Joskus tiedonkulku kyllä tökkinyt.
Rouva Hämeestä
11/2016
3.12.2015, oli torstai olimme vaihtanet puukiukaan saunaamme. Avustin kiukaan laitossa kottikärryhin jota se sadaan vietyä kaatopaikalle, kiuas painaa ainakin 60kg. Painoin kottikärryjä voimieni takaa, jotta kiuas pysysi kärryissä, siinä samassa nilkka lumpsahti toiselle rapulle ja vääntyi, tuli ihan mieletön kipu, en sanut astuttua jalan päälle ollenkaan, Siinä kipristelin ja kärvistelin, soitin ter. keskukseen , mutta se oli jo mennyt kiinni. Ajattelin, että kärvistelen aamuun, että tilaan ajan sitte, voi mikä kauhea kipu oli nilkassa ja turposi mahdottomasti. Aamusella soittelen ei ole aikoja, mene päivystykseen, sinne matkasin ja linkkasin . Aikani istuskeltua, lääkäri kutsui, kerroin, että on kamalan kipeä ja se niljahti kun laitettiin kiuasta, lääkäri olitodella vihainen , että en kuulu päivystykseen vaan terveys keskuseen, kerroin, että vääntyi, ei se ole voinut siinä sattua sanoi lääkäri, pisti kortisoni piikin ja kotiin....Oli todella kipeä, maanantai koitti sain ajan terv.keskukseen , kuvaan pääsin vasta muutaman pvän päästä. Kuvauksressa sanottiin, että on nivelrikko kävelekävelekävele kovasti ja vaikka sattuu pitää kävellä muuten kangistuu, luotin lääkäreihin ja kävelin paljon asun yksin omakotitalossa, mies kuoli kesällä 2015, kolme lasta ei asu enään kotona. Kuvissa on näkynyt murtuma jalkapöydän luissa, mutta minulle vain sanottiin nivelrikko on, eikä kukaan lääkäri ottanut kuuleviin korviin minun tarinaa missä oli sattunut. Sanottiin ettei ole voinut sellaisessa Aina vaan todella kipeä, kuvissa käyn ja näkyy murtuma , mutta ei mitään , kolme kertaa sain kortisoni piikin, ei vastinetta...sanotaan, että nivelrikkoo!!!!Olin jo n.5kk kävellyt murtuneen jalan kanssa kun menen ortopedille hänkin vain sanoo ei voi mitään tehdä kävele kävele vaan , nivelrikko vaatii sellaista...pyysin päästä mangneeti kuvaan, pääsin, muutaman pvän päästä tämä lääkäri joka käski vaan kävellä soittaa, ettei saa yhtään sillä kävellä vaan laitetaan kipsiin kuudeksi viikoksi eikä saa yhtään astua sillä jalallla, kauhistuin, itkin tosi paljon kun oli sentäs niin kauan jo kävelly, kysyin lääkäriltä miten pärjään kotona kun on kipsi eikä saa varata jalalla, hän sanoi en minä vaan tiedä. Jollei minulla olisi rakkaita lapsiani en olisi kuutta viikkoa pärjännyt kotona, haettiin pyörätuoli millä rullasin sisällä. Tiesin kokoajan, että ei se miksikään tule, oli sellanen tunne jalassa, se kuvattiin kipsin päältä enne kuudetta viikkoa. Menin taas ortopedille hän otti kipsin pois ja sanoi ei ole taphtunut luutumista, vaan veneluu on mennyt kuolioon, huhu kun ankeeta. Kyllä minua on niin paljon nilkan kanssa pomputeltu eikä ole mikskään tullut , vaan huonommaksi, kukaan lääkäri ei uskonut eikä sitä asiaa ollut laitettu epigriisiin, että se on vääntynyt silloiin kiuas nostossa. Ei potilasta uskottu. Kesäkuussa kävin toisella ortopedillä, tämä ainoastaan uskoi ja lukee, että on sattunut kiukaan laitossa kottikärryhin. Piti päästä elokuussa mietintä asiaan mitä tehdään, siirrettiin syyskuulle, odotan odotan kutsua ei kuulu, minut on varmaan heitetty kaikkine päivineen roskakoriin, lokakuu menee myös ohi , tulee marraskuu sitten tulee kirje, vihdoin, voivvoi... myt odotan röntgeniin pääsyä ja ortopedille, no johan siitä vuosi on jo vierähtänyt, vuosipäivä nilkalla , samassa jamassa vaan ei yhtään kummosempi. Katsotaan voiko tälle enäänkään mitään tehdä , vuosi kun on mennyt kipeen nilkan kanssa leikkiessä.......:)
KarskiJerski
11/2016
Olin pari vuotta sitten keuhkokuumeessa ja hakeuduin päivystykseen. Tauti diagnosoitiin nopeasti ja helpostusta kuumeeseen sai nopeasti. Vietin seuraavat kolme päivää osastolla ja palvelu oli erinomaista!
Keijo Ahola
11/2016
Odotus ajat saisi olla lyhemmät.Kiitos
Tuire Ruotsalainen
10/2016
Aggressiivista syöpää sairastava äitini vietti kyseisessä sairaalassa viimeiset viikkonsa. Keskusteluapu ja kivun hoito kuolevalle ihmiselle sekä tiedonsaanti potilaalle ja omaisille oli ala-arvoista.
Tuomo Lunnikivi
10/2016
Kaverit toivat minut suoraan pelikentältä päivystykseen. Tutkimustoimet olivat ripeät ja vakavimpien sairauksien mahdollisuus poissuljettiin sujuvassa prosessissa. Kiireellisyysluokan putoaminen oli helpotus ja olisin voinut pidempäänkin odotella, mutta toki monet uudet tutkimukseen ja hoitoon tulijat tarvitsivat paikkaani enemmän, joten mieluusti kotiuduin. Odottaminen on aliarvostettua; se on helpottava viesti siitä että potilaan terveydentila on arvioitu vakaaksi. Viikko tapahtumien jälkeen tuuletin kaverin kanssa sulkapalloturnauksen (SN-H) voittoa.
Anonyymi
10/2016
Pitkät odotusajat
Anonyymi
10/2016
Hyvää palvelua ja kaikki toimi niin kuin pitääkin.
Maritta lohi
10/2016
Osatohoitoa koskeva arviointi erinomaista luokkaa, mutta poliklinikan osuus huonompi.
Sara
10/2016
Jouduin odottamaan päivystyksessä yli tunnin, vaikka lääkärikäynti vei vain minuutin. Tein diagnoosin itse ja lääkäri määräsi vain lääkkeen.
Satu Rajala
10/2016
Erittäin sujuvaa ja ystävällistä palvelua
Eija Kokko
10/2016
Asiantuntevaa ja selkeää ohjausta. Ei pitkiä odotuksia. Yhteydenotot toimivia.
Hoitaja
10/2016
Kun joutuu päivystyksessä joskus käymään. .voi joutua odottamaan jopa kuusikin tuntia. .kova aika odottaa kipeänä! !
Sari Suokas
10/2016
Kiitos päiväkirurgiaan hyvästä ja todella ystävällisestä palvelusta.
Päivi Sillanpää
10/2016
Asiallinen, nopea palvelu.
Mervi Nieminen
10/2016
Hoitajat/lääkärit ystävällisiä ja hyväntuulisia. Mutta käydessäni ihopolilla sarjahoidossa,tuli ihooni muutoksia,uudenlaisia oireita. Mainitessani/näyttäessäni hoitajalle,kehoitettiin lisäämään rasvomista. Toisen hoitajan kanssa asiaa käsitellessä, hän oli mieltä että lääkärin täytyy nähdä oireet. Ihoni kuvattiin ja lääkäri tutki oikein henkkohtasesti minut. Välittömästi otettiin koepalat,ja nyt odotellaan tuloksia. Tuli pieni epäilys,koska eri hoitajilla eri näkemys asioista, voiko käydä aivan luottavaisella mielellä hoidoissa.
Outi Urponen
10/2016
Ortopedian osastolla leikkauksessa ollessani hoito oli erinomaista ja tulos sen mukainen, tosin jälkitarkastusaika on pahasti myöhässä, ellei jo unohtunut... Laboratoriopalvelut hoituvat sutjakkaasti ilman pitkiä odotusaikoja.
Paula Lehmusmaa
10/2016
osastolla kaikki hyvää, ensiavussa odotusaika liian pitkä
Ilkka Wäyrynen
09/2016
Munuasallassyöpäpotilas: Taudin tutkiminen ja sen eteneminen hidasta-itse en saanut heti käsitystä sairauden vakavuudesta, jälkihoito hidasta ja taas epätietoisuutta, Leikkauksen jälkeen hoito meni taas terveyskeskukseen ja leikkaava -diagnoosin tehnyt lääkäri poissa kuvioista-- jälkitarkastukset pitkittyy tulee tunne tarvitsen apua -menen yksityiselle puolelle erikoissairaalaan tarvitsen vastauksia ja tietoa omasta voinnistani. apua on etsittävä yksityispuolelta ja erikoissairaaloista.
Erkki Esimerkki
09/2016
Palvelu on ollut aina hyvää. Jonotusajat ovat turhan pitkät!
Anonyymi
09/2016
Mielestäni ensiavun päivystys ei toimi hyvin. Lääkäreitä pitäisi olla enemmän. Yksi hoitaisi takana olevia akuutteja ja yksi ottaisi koko ajan aulassa odottavia sairaita. Odotusaika on ajoittain kohtuuttoman pitkä, ei sinne kukaan terveenä mene jonottamaan.
Anonyymi
09/2016
Lasten osastolla oli ystävällistä palvelua, kun käytiin nuorimmaisen kanssa. Lääkäri huomioi lapsen, äidin ja sisarukset ja hoitaja rauhoitti pelästynyttä äitiä :)
Anonyymi
09/2016
Sairastuin virtsatietulehdukseen lauantaiaamuna ja ainoa paikka, jonne pääsi sinä päivänä oli keskussairaalan päivystys. Hoitaja otti ylös tietoni ja täysin lomakkeen oireistani. Jouduin sen jälkeen odottamaan aulassa lähes 1,5 tuntia ennen kuin pääsin lääkärille. Lääkäri katsoi tietojani, totesi että tapaus on niin selkeä, ettei testejä tarvita ja antoi minulle reseptin lääkkeeseen. Vastaanotolla meni noin kaksi minuuttia mutta silti jouduin viettämään sairaalassa kaksi tuntia odotellen. Palvelu oli muuten hyvää, mutta odotusajat ja se, ettei potilas tiedä, kuinka kauan joutuu odottamaan kaipaavat parannusta.
Anonyymi
09/2016
Tapaturmaisesti murtunut nilkkani leikattiin ja kaikki sujui mielestäni hyvin olosuhteisiin nähden.
Anonyymi
09/2016
Riippuu niin lääkäristä, miten tutkii. 0n hyviä ja huonoja.
Anonyymi
08/2016
Olin leikkauksessa 22.3-2016 ( lonkan tekonivel) pelkoni oli suuri..... mutta se hävisi kun pääsin leikkauspöydälle tuli turvallinen olo henkilökunta oli asiallinen osaava ja kertoivat aina mitä tehdään alkuvalmisteluthan vie aikaa, ja välillä kysyttiin miten voin , varmaan tuli itseltäni hassuja kysymyksiä .. jotka siinä pelon vallassa tuli mieleen! en voinut edes pahoin leikkauksen jälkeen! varmaan oli sopiva HYVÄ lääkitys Kiitos myös leikkaavalle lääkärille ja hänen apurilleen xxxxxx/ xxxxxx nyt on 5 kk kulunut ja olen toipunut erittäin hyvin kipuja ei ole ollut KAIKKI on mennyt tähän asti hyvin tietysti olen ohjeita noudattanut...
Anonyymi
08/2016
Sain päivän ja ajan jolloin lääkäri soittaa tärkeästä,lääkitykseen liittyvästä asiasta. Olin koko päivän puhelimen vieressä,mutta soittoa ei kuulunut. Myöhemmin sain postitse uuden ajan,jolloin soitto tulikin. Puhelinnumero on oikea. Mitään selitystä en saanut.
Anonyymi
08/2016
Ihotautipoliklinikan hoitajat ammattitaitoisia ja ystävällisiä
Anonyymi
07/2016
Ensiavussa koiranpurema asiallisesti hoidettu kesäkuussa 2016. Joskin roketerekisterin sai vasta kolmas hoitaja kokonaan esille. Rokote järjestelmään kaivattaisiin selkeyttä, jotta jokainen hoitohenkilökunnasta saisi potilaan voimassa olevat rokotukset heti näkyville. Jonotusaika ensiapuun myös pitkä
Anonyymi
07/2016
Hyvaa palvelua p3p:llä. Kiitos.
Anonyymi
07/2016
Ihan hyvä pulju ja palvelu...
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1318. potilaalle
Asukkaan erikoissairaanhoidon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asukkaan vuosittaisen apteekkikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Erikoissairaanhoitoa odottavien jonotusaika keskimäärin (pv)
Yli 3 kk hoitoa odottaneet (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1318. potilaalle
Asukkaan erikoissairaanhoidon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asukkaan vuosittaisen apteekkikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Erikoissairaanhoitoa odottavien jonotusaika keskimäärin (pv)
Yli 3 kk hoitoa odottaneet (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Rintasyöpä 2017
11/2019
Rintasyövän sädehoitojakso talvi 2017. Ajoin hoitoon 5pv/viikko 3 viikkoa 110km suuntaansa. Olin paikalla usein etuajassa, mutta silti pääsin hoitoon aina melkein heti ja pääsin nopeasti taas kotimatkalle. Erittäin ystävällinen hoitohenkilökunta ja lääkäri. Hoito sujui kaikilta osin erinomaisesti. Hoidon laatu tarkoittaisi kai esim sädehoidon oikeaa rajausta ja annostusta yms, mutta sitä maallikon on mahdoton arvioida. Ainakaan tähän mennessä ei ole tauti uusinut eikä hoidosta jälkiseuraamuksiakaan, joten annan täydet.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1440. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1594. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1594. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1594. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1594. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
helena
01/2018
huono asiakaspalvelu
Anonyymi
10/2016
Hyvä palvelu ja ihana henkilökunta.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1594. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1594. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1264. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1594. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Serena
01/2018
Pitkä jonotusaika ensiapuun ja labraan, muuten ihan siisti ja puhdas terveyskeskus. Vähän nyrpeä henkilökunta.
Niina Lindström
01/2017
Olin 3 v. tyttäreni kanssa päivystyksessä korvia
Ilona
01/2017
Hyvää hoitoa, joka on myös potilaskeskeistä. Ystävällistä henkilökuntaa.
Anonyymi
12/2016
Koko perheen hoitokokemukset ovat olleet erinomaisia.
Satu Wiljanen
12/2016
Hyvä ystävällinen palvelu.
Anonyymi
11/2016
Asiakaspalvelu on ollut hyvää ja ottaen huomioon hoitajien ja muun henkilökunnan kiireet, en ole joutunut kauaa odottaa. Hoidon laatu on ollut asiantuntevaa ja potilaan huomioonottavaa.
Pirjo Lundén
10/2016
TK:n taso on nousut todella paljon vuosien varrella ja varsinkin ylilääkärin vaihduttua. Ainoa harmin aihe on mahdottoman pitkät odotusajat lääkärille.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1594. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1594. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1440. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1440. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Helena Övermark
04/2022
Koko päivän olen yrittänyt saada yhteyttä hoitajiin ja jättänyt soittopyyntöjä. Kysyäkseni laboratorio tuloksia. Lisäksi olen käynyt kevään aikana usein verikokeissa. Miksi tulokset ei näy omakannassa?? Verikokeiden tilaamiset kyllä näkyy mutta ei tuloksia. MIKÄ MÄTTÄÄ? Koko päivän saanut kuunnella automaatin vastausta ja vaikka odottaa linjalla mitään ei tapahdu
Helena övermark
04/2022
Koko päivä kuunneltu automaatin vastauksia ja soittopyyntöihin ei ole vastattu!
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1440. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 933. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Hilima
10/2021
menin Tk:n akuuttiin katkolle ja olkapääni oli murtunut ja pois sijoiltaan, sitä ei tutkittu eikä kuvattu pyynnöstäni.Sitten menin ultraan ja kerroin sille lääkärille, ettei olkapäätäni ole kuvattu pyynöstäni kovien tuskien takia ja hän kuvasi sitten myös olkapääni, joten hänen ansiostaan pääsin vihdoin kuvaukseen . Seinäjoellä olin siitä leikkauksessa ja siellä moititttiin kun menin niin pitkän ajan päästä, että oli vaikea saada sijoilleen ja leikata.
Vakiokäyttäjä
03/2018
Tässä TK.ssa olen käynyt koko pitkän ikäni, joten kokemuksia on kertynyt, ja ne ovat tietysti vaihdelleet vuosien kuluessa. Mutta jos ajattelen nykytilannetta, niin olen tyytyväinen moneen asiaan. Omien kokemusten valossa paikka on sekä tilojen että palvelujen puolesta hyvä. Lääkäreitä on minun nähdäkseni ollut hyvin,osittain siksi että paikka on takavuosina hyväksytty lääkärkoulutettavien harjoittelupaikaksi. Heissä on sitten "hyviä" ja "huonoja",molemmista on kokemuksia.Nuoret lääkärit ja niiksi aikovat ovat täälläkin usein turhan tärkeitä ja jännittävät.Vakituisten lääkärien taso on hyvä, ja täällä käy myös jatkuvasti erikoistuneita erikoisten laitteidensa kanssa, niin ettei aina tarvitse mennä keskussairaalaan.On myös hyvä, että puhelimeen vastaavat hoitajat voivat alustavasti neuvoa ei-kiireistä soittajaa, ja puhelimessa takaisinsoittopalvelu pelaa loistavasti. Olen päässyt vastaanotolle toistaiseksi ainakin hyvin, tarpeen mukaan nopeastikin, ja alkavaa diabetesta hoitaa erikseen eri paikassa toimiva asiantuntija. Myös siihen tarvittavat mittausvälineet saan joustavasti ja ilmaiseksi terveyskeskuksesta. Olen saanut myös kotisairaanhoidon palveluja nopeasti kun olen niitä tarvinnut.e Eniten kiusaa lääkärien vastaanotolla se kauhea kiire, joka heillä aina on. Ja se, etteivät he tk-työssä osaa tai ehdi KUUNNELLA oikeasti sitä mitä potilas sanoo. Usein käy niin, että lääkäri tartuu siihen asiaan tai sanaan, minkä potilas ensimmäiseksi sattuu sanomaan ja alkaa siitä rakennella diagnoosia - ihan sama mitä potilasparka sen jälkeen yrittää tuoda julki! .Ja kun potilas yleensä näissä tilanteissa on avuton, paljas (henkisesti ja joskus fyysisestikin, vaikka tuntuu että monet lääkärit viimeiseen asti välttävät kovin lähelle käyvää kosketusta - ja se heille suotakoon, mistä sen tietää mitä pöpöjä me kannamme...)potilas on siis avuton ja pelokas, niin eipä hän saa vastaankaan pannuksi vaikka näkeekin että väärin menee.Niin sitten koko käynti on turha ja potilas mutisee kiukkuisesti arvauskeskusarvioita hautoen matkalla apteekkiin.. Lääkkeitä kyllä aina saa, ja potilas ne hakee kalliilla hinnalla ja isossa pakkauksessa ja sitten ne jäävät käyttämättä kun ei niistä ole apua -kun se lääkäri ei ole ehtinyt kuunnella! Kiire on se pahin ongelma täällä niinkuin muuallakin sairastavien kiusana, ja se tulee kalliiksi kaikille! Röntgen-ja laboratoriopalvelut toimivat täällä mielestäni loistavasti. Päivystys on asia erikseen, silloin pitää mennä keskussairaalaan ainakin viikonloppuna, en ole tarvinnut viimeaikoina muulloin enkä tiedä tarkoin koko tilannetta nyt. Omalääkärijärjestelmä olisi kyllä kaivattu parannus, jos vielä heidän vastuullansa olevien nuppiluku pystyttäisiin pitämään kohtuullisena. Olen käyttänyt erikois-ja yksityislääkärien palveluja rinnalla koko ajan, omatoimisestikin, joten en tiedä kuinka "helposti" tästä tk:sta saa lähetteen eteenpäin nykyisin ja kuinka pitkät jonot ovat silloin. Olen kyllä joskus istunut kuuntelijana valtuuston kokouksessa, jossa joku viranhaltija sai aikalailla sapiskaa erikoissairaanhoidon suurista kuluista. Siitä on aikaa, mutta luulen tilanteen tässä suhteessa pysyneen samanlaisena.
työterveyden asiakas
02/2018
Työterveyden hoito on ihan syvältä. Lääkäreitä liian vähän, usein ensimmäinen vapaa aika on vasta 2-3:n viikon päästä. Terveyskeskus ei tahdo ottaa vastaan, koska kuulun työterveyteen. Ihmistä pallotellaan ihan mielivaltaisesti edestakaisin. Sääliksi käy työterveyshoitajia, koska he eivät voi asialle mitään ja he ovat kuitenkin ensimmäisenä ihmisten kiukun kohteena. Hoito on hyvää, kunhan sinne vain pääsee!
Juha-Matti
02/2018
Aina olen saanut hyvää palvelua ja hoitoon on päässyt nopeasti
Tapio Kuokkanen
01/2018
Ystäväni toi minut terveyskeskukseen saatuani sairauskohtauksen. Pääsin nopeasti hoitoon, laboratoriokokeisiin ja lääkärin tarkastukseen. Palvelu oli kaikin puolin erinomaista.
Henna
12/2017
Olen saanut apua aina kun olen sitä tarvinnut
Anonyymi
12/2016
Parempi kuin työpaikkani työterveys.
Anonyymi
11/2016
Hyvää palvelua ollut aina. Kiva henkilökunta.
vappu hakala
11/2016
Olen iloinen saamastani palvelusta.
Anonyymi
10/2016
Kauhajoella voitaisiin panostaa enemmän asiakaspalveluun.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1263. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Anonyymi
10/2016
Minulla ei ole koskaan ollut valittamista terveysaseman toiminnasta.
Anonyymi
10/2016
Perushyvä palvelu ollut minun kohdalla, muutoin olen kuullut joskus hyvinkin negatiivista palautetta tuttaviltani
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1440. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1431. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Yhä odottaen
11/2021
Terveyskeskus
Alma Handan
09/2021
Jonoa on, muuta minuun mielestä hyvä palvelu ja mukavaa ihmiset / sairaanhoitajat ja lääkärit.Kiitos heille.
EK
03/2018
Jonot hitaita, asiakaspalvelu oli riittävä
Annika
03/2018
Nopea hoitoonpääsy ajanvarauksella, erityisesti Masalan sivupisteeseen. Ensiapu ruuhkautuu usein. Lääkkeenmäärämisluvan saaneet sairaanhoitajat nopeuttavat tosin esim akuuteissa virtsatietulehduksissa hoidon aloitusta.
Anna
12/2017
Olen aina tuntenut oloni tervetulleeksi Kirkkonummen terveyskeskuksessa. Lisäksi hoito ja hoidonnopeus ovat olleet hämmästyttävän nopeaa. Kiitos:-)!
Lotta Sandholm
06/2017
Olen käyttänyt Kirkkonummen/Masalan tk palveluita. ajan on tarvittaessa aina saanut samalle päivälle tai jos ei kiireellistä tarvetta niin kuitenkin hyvin nopeasti. Kokemus on ollut aina hyvä ja päälimmäseksi tunteeksi on jäänyt, että minua on kuunneltu.
Pikkis
04/2017
Sain kahdessa erässä ensiluokkaista hammashoitoa. Aikaikkuna-varaus toimi kohdallani hyvin. Asiantunteva ja ystävällinen henkilökunta opasti myös kuinka hoitaa hampaita jatkossa. Suosittelen! Kunpa jonot olisivat vain lyhyempiä ja pääsisi useammin tarkastettavaksi.
Marita Mulari
03/2017
Minulla oli varattu aika hammaslääkärille Saavuttuani paikalle minulle kerrottiin ettei minulla olekkaan kyseistä aikaa. Haluan korvauksen turhalta käynniltä. Jos potilas ei saavu hammaslääkärille niin häntä veloitetaan 51,40e. Katson olevani oikeutettu samaan kyseisen summan turhasta käynnistä. Tein reklamaation asiasta. Vastaukseksi sain, en ole oikeutettu saamaan korvausta. En ole tyytyväinen saamaani asiakaspalveluun
Stolibna
03/2017
Pelasi hienosti, mutta jonot ovat laittoman pitkät, nyt eivät edes ottaneet jonoon
Anastasia
02/2017
Puolitoistavuotias pikkutyttö sai nopeaa apua. Torstai-iltana ei ollut juuri jonoa ja koko liimausoperaatio oli alta 10 minuutissa ohi. Kiitos hyvästä palvelusta!
Anonyymi
01/2017
Asiallinen ja nopea palvelu ja hoito akuutissa ylähengitysteiden infektiossa
verkotti
12/2016
Akuutissa sairastumistapauksessa on käytäntönä, että terveysasemalle mennään jonoon aikaa varaamatta. Käsittääkseni aikoja ei voi edes varata. Pahimmillaan jonottaminen on kestänyt yli 4 tuntia. työssäkäyvälle mahdottomuus. hoito on ollut asiallista ja tarvittessa lähete erikoissairaanhoitoonkin toimitettu. Asiakaspalvelun laatu on keskinkertaista, eli samaa tasoa kuin Terveystalossa ja Mehiläisessä.
Anonyymi
11/2016
Ystävällinen palvelu. Hoidon laatu hyvä.
SAULI KOTAMÄKI
10/2016
HYVIN ON MENNYT
Anonyymi
10/2016
Ihan ok..
Esko Haapa-aho
10/2016
asiantuntevaa palvelua , jonotusajat pitkät niinkuin muissakin terv.keskuksissa
Anonyymi
09/2016
Hammashoito pelasi hyvin, mutta jonotusajat naurettavia, että pääsee edes tarkastukseen.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1431. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Jenni
02/2018
Minulla oli kuumetta yli 38 astetta ja pahimmillaan myös reilu 40. Alaselkä oli niin kipeä, että itkin kivusta. Kävin veikkolan terveysasemalla ja totesivat, että minulla on vain flunssaa ja lihaskipuja. Kävin siellä muistaakseni perikkäisinä päivinä 2 vai 3 kertaa ja aina sanoivat samaa eivätkä tutkineet juurikaan mitään ja vähättelivät oireitani ja kipujani. Loppujen lopuksi lähdimme yöllä Jorviin samana päivänä, kun olin käynyt myös veikkolan terveyskeskuksessa ja minulla todettiin influenssa A, virstatietulehdus ja mahdollinen munuaisaltaan tulehdus myös. Olen myös kaveriltani kuullut, että oli käynyt useampaan kertaan mahakivun takia veikkolan terveysasemalla ja ei kuulemma mikään ollut. Loppujen lopuksi meni jorviin ja leikattiin umpilisäke, koska se oli tulehtunut. Hänelle myös sanottiin, että olisi ollut hengenvaarallista, jos olisi tullut myöhemmin. Tästä he laittoivatkin palautetta kyllä veikkolan terveysasemalle.
teemualaluusua
01/2018
Kiitos hyvästä palvelusta. On ollut minun onni asua mahtavalla kylällä 15vuotta ja saada hyvää hoitoa teiltä.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1264. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Arja
03/2018
Loistava palvelu hammaslääkärillä
Outsa
02/2017
Minua kiukuttaa kun varaa lääkärille soittoajan labratuloksista esim. Ajan kahden viikon päähän, eikä anneta mitään aika arvioita soitosta. Ihmisiä on töissä, harratuksissa, ymm ei voi olettaa , että koko päivän on luuri kädessä. On työpaikkoja, joissa ei edes saa olla puhelin mukana. Ennen oli sentään 11-13. !!!!!!!!
Päivi
10/2016
Aika on järjestynyt nopeasti ja potilas on kohdattu hyvin.
Birgitta Tahvanainen
10/2016
Huittisten terveyskeskuksen naislääkäri, nähtävästi johtava sellainen, on todellinen asiakaspalvelija, ottaa asiakkaat ihmisläheisesti huomioon ja kiireestä huolimatta on tutkimuksissa perusteellinen.
Anonyymi
09/2016
Vaivani on hoitunut aina kun on tarvinnut - tosin harvoin olen käynyt.
Anonyymi
08/2016
Menin päivystykseen vatsakivun takia, ja siltä istumalta sain lähteä Poriin lisätutkimuksiin pariksi päiväksi, onneksi ei ollut mitään pahempaa, mutta toiminta oli ripeää, ja vaivakin selvisi.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1431. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 933. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Anonyymi
11/2016
Työterveydenhuolto toimii paremmin, mutta pitkät Odotusajat lääkärille ja välillä pääsee vain hoitajalle, joka vie viestiä lääkärille ja näkemättä potilasta määrää lääkitystä.
Toiminta on ollut hyvää ainakin omalla kohdallani kun sitä olen tarvinnut. Ongelmana vain on nykyään aivan liian pitkä jonotusajat että pääsee edes lääk..
- Anonyymi
Minut kohdattiin lämpimästi ja henkilökunta osoitti vahvaa ammattitaitoa ja empatiaa vaivaani kohtaan. Koin että laadukas ja kokonaisvaltainen hoito nop..
- Juha
Minun mielestäni töykeää kirjoittaa toisen oma kantaan "mielestäni iältään nuoremman oloinen" 4.30min tapaamisen jälkeen. Kun masennuksen ja ahdistukse..
- J
Kävin Hervannan terveysasemalla vuoden vaihteessa poistattamassa muutama ommelta. Hoitajalla oli suuria vaikeuksia saada ne pois aiheuttaen minulle pari..
- Anonyymi
Ensikosketus (puhelimitse) potilaisiin voisi olla parempaa-poilaat/tai potilaan puolesta puhuja kun ovat huolestuneita voinnista.Silloin ei todellakaan ..
- erikoislapsen äiti
Olemme käyneet useamman kerran 2-3-vuotiaan astmatutkimuksissa ja joka kerta hyvin ammattitaitoinen ja lapsen huomioiva henkilökunta on ottanut vastaan...
- Pieni potilas
pitäjänmäen terveysasema on huono koska aina kun olen käynyt lääkärissä en ole saanu helpostii sairaslomaa jos olen ollut kipenä pitkään ja olen saanut..
- mano
Noin 6 vuotta sitten vein veljeni ta.lle, ensin soitin ja kerroin tilanteesta. Ta:lla ensin labraa, missä otettiin nieluviljely ja crp, jotka negatiivis..
- omainenDuodecim-lehden kesänumero on ilmestynyt ? teemana myrkytykset
01.07.2022 | Duodecim.fi
Anna lausuntosi Perusterveydenhuollon avovastaanottotoiminnan mallit sote-järjestelmässä -konsensussuosituksen luonnoksesta
30.06.2022 | Duodecim.fi
Tule webinaariimme tutustumaan suosituksiin perusterveydenhuollon toimintamalleista
30.06.2022 | Duodecim.fi
Kroonisen sepelvaltimo-oireyhtymän hoito ja seuranta jatkuvat loppuelämän ajan myös sairauden oireettomassa vaiheessa
29.06.2022 | Duodecim.fi
Akuuttitilanteissa tarvitaan käytännönläheistä tietoa lääkkeistä
28.06.2022 | Duodecim.fi
Flowmedik Oy - Olemme päivittäneet tietosuoja- ja tietoturvakäytäntömme
28.5.2018 | Flowmedik
ortopedalle odottava
05/2020
RADIOSTA KUULIN, ETTÄ HÄSAN JUTTU LEIKKAUSTEN TILANTEESTA 7.5.2020 . SAISIKO NUO TIEDOT SAIRAALAN SIVUSTOLLE JA MYÖS AJANTASAISESTI. MIKÄ ON TILANNE, JOS KAIKKI TUTKIMUKSET ON JO TEHTY, VANHENEEKO ESIM. MAGNEETTI -JA RTG -TUTKIMUKSET, ENTÄ HAMMASLÄÄKÄRIN LAUSUNTO. MIKÄ ON NÄISSÄ AIKARAJA?