Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1487. potilaalle
Asukkaan erikoissairaanhoidon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asukkaan vuosittaisen apteekkikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Erikoissairaanhoitoa odottavien jonotusaika keskimäärin (pv)
Yli 3 kk hoitoa odottaneet (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Katja
03/2018
Sain hyvää palvelua gynekologisella polilla.
Heikki K
02/2018
Umpisuolen puhkeamisen hoito ja hyvää perusteellista
Ruth Lindström
02/2018
Hoito oli asiantuntevaa ja ystävällistä.
Hypno
02/2018
Minulla oli todella arka ongelma vuoden alussa, jonka kanssa sairaalaan meneminen vaati jo paljon ponnisteluja. Silti jokainen minua hoitanut hoitaja ja lääkäri oli todella asiallinen ja ymmärtävä. He suorittivat hoidot asiallisesti ja kertaakaan en joutunut kokemaan syyllistämistä tai paheksuntaa, vaikka vaivani oli itse aiheutettua. Upea porukka.
Nanna
02/2018
Lyhyen ajan sisällä olen vieraillut useamman kerran ja aina hoitokokemus on ollut hyvä. Hoitoon on päässyt ripeästi ja asioihin on suhtauduttu kunnolla. Ainoa miinus tulee laboratorion ovikello-systeemistä. Henkilökunta ei ole koko aikaa avaamassa ovea ja jono kasvaa oven ulkopuolella. Tämä siis iltapäivisin.
KK
12/2017
Ranteeni leikattiin päiväkirurgisella osastolla kuukausi sitten. Kokemus oli todella positiivinen. Operaatio jännitti ja pelotti, mutta henkilökunta oli ystävällistä, ammattitaitoista ja huumorintajuista. Sain riittävästi kipulääkettä sekä rauhoittavaa lääkitystä ja minulle selitettiin mitä seuraavaksi tapahtuu. Koko ajan oli henkilökunta läsnä ja opasti kotiinlähtöön asti. Toisen ranteen leikkaus on vuorossa ensi vuonna mutta nyt ei sinne meneminen enää pelota.
Päivi H
12/2017
Suonikohjujen laserleikkauksessa. Hoito oli hyvää ja minusta pidettiin huolta. Oli kaiken lisäksi vielä ystävänpäivä ja siitäkin aiheesta vaihdettiin muutama humoristinen sana hoitajien kanssa. On tärkeää että hoitajat jaksavat raskaasta työtaakasta huolimatta vaihtaa muutaman sanan kaikesta muustakin kuin vain pakolliset huomenet. Se lisää potilaan turvallisuuden tunnetta etkä tunne olevasi liukuhihnapotilas.
Tyytymätön potilas
12/2017
Miespuoleinen lääkäri oli kovakourainen ja epäystävällinen. Olin siis naisena siis gastron polilla tähystyksessä. Tähystys sattyi ihan törkeesti! Vieläkään vaikka on vaivoja en suostu tai halua mennä uudelleen tähystettäväksi.
Leena Yrjölä
06/2017
Olen ollut tyytyväinen palveluun.
Arja Ruokonen
01/2017
Pääsin ortopedin vastaanotolle lähetteen lähettämisestä kolmantena arkipäivänä.
Anonyymi
12/2016
Hyvin hoitui
Anonyymi
12/2016
Remontista huolimatta palvelut toimivat hyvin
Annu
11/2016
Hyvä kirurgi,ystävällinen henkilökunta
Anna
11/2016
Hatanpään sairaalassa nyt viimeksi Holter-tutkimuksessa ja kaikki sujui kätevästi sekä asiantuntevasti. Hoitaja oli lämminhenkinen ja selitti rauhallisesti asiat. Hyvä mieli jäi.
Anonyymi
11/2016
Kipulääkitys leikkauksen jälkeen aika vähäistä
sakari nieminen
10/2016
kyllähän keskimäärin ok, mutta onhan toi munkkilatina vaikeeta ymmärtää
Meppiska
10/2016
Tänään juuri hoitajalta/sihteeriltä pompoteltu toiselle kun itsepalvelu ilmoittautuminen automaattiin ei onnistunutkaan.
Soili Venäläinen/ Maria
09/2016
En tiedä onko yksikkö oikein, koska missä olin olkaleikkauksessa juuri, on paremminkin sairaala. Sen tahdon kertoa, että olen saanut kattavasti tietoa kaikista vaiheista, mitä minulle on tehty, sekä suullisesti, että paperilla. Kaikki on ollut helposti ymmärrettävää. Etenkin ortopedi kertoi hyvin toimenpiteestä ennen, sekä jälkeen. Ainoa miinus oli, että yökkö oli aika tyly, mutta oli kai väsynyt!
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1264. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1264. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 974. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Ike
12/2017
Aamu 8:sta iltapäivään kello 16:00 saakka on liikaa ?? Ja hinta 42? käynnistä.... Että ota buranaa on liikaa. Seuraavalla käynnillä otettiin sitten tosissaan ja siitäkin lähti 42? maksu. Aikaavievää ja kallista ?
Ari
05/2017
Hyvää ja ystävällistä palvelua
Tarja Intonen
04/2017
Menin lääkärille hakemaan apua nivel- ja lihaskipuihini. En päässyt eteenpäin erikoislääkärille. Sain reseptin rauhoittavia varten, jotta nukahtaisin helpommin illalla! Minulla ei ole uniongelmia.
Heidi
04/2017
Lähivuosina terveysaseman palvelut ovat vain vähentyneet ja myös hoidon laatu on tullut alaspäin. Liekkö lääkäreiden helpoin vaan laittaa lähete suoraan Ouluun... Saa nähdä milloin koittaa päivä, että meiltä tämäkin vähäinen sairaanhoito loppuu Raahesta kokonaan :(
pitkäaikainen potilas
02/2017
potilaspalvelu osin ala-arvosta
ismo tervonen
01/2017
ihan hyvää palvelua eikä pitkää odotusta
Anonyymi
01/2017
Olen täällä töissä ja tämä on paras paikka :)
Anonyymi
01/2017
Henkilökunta on mahtavaa porukkaa
Anonyymi
12/2016
Ystävällistä ja osaavaa palvelua!
Anonyymi
12/2016
eipä ole ollut valittamista :)
Anonyymi
12/2016
Kaikki toimii hyvin ja leikkausosaston väki on mahtavaa porukkaa :)
Anonyymi
11/2016
Ystävälliset hoitajat, lääkäreillä on kiire
Jaakko16
11/2016
Hyvää palvelua
Anonyymi
11/2016
ovat aidosti kiinnostuneita ja pyrkivät auttamaan
Anonyymi
10/2016
En saanut mitään hoitoa , kun menin päivystävälle lääkärille .Minut käskettiin kotiin odottamaan jalan parenemista . Jouduin silti maksamaan käynnin vaikka minun vaivaani ei edes kunnolla tutkittu . Jalkani oli kamalan turvonnut ja täynnä rakkoja . Hoidin itse jalkani kuntoon omin konstein , meni viikkoja ennenkuin pystyi sillä kävelemään .
Pipa
10/2016
Puhelimella ei tahdo saada yhteyttä ,aina vaan vastaaja päällä ja paikalle kun menee saa odottaa että pääsis koppiin ilmottautumaan vaikka se tyhjänä ja 3 hoitsua kansliassa pöytiin nojailee ja puhelee keskenään....
Minna Jyrylä
10/2016
Tyttären käden takia käytiin päivystyksessä iltamyöhään ja hyvää palvelua saatiin, ei valittamista.
Anonyymi
10/2016
Kaikki hoidetaan hyvin!
Anonyymi
10/2016
Tilannut ajan puhelimetse itselleni tai lapsilleni ja aina päässyt vastaanotolle samana päivänä-saanut apua ja hoidettu
Anonyymi
09/2016
hammashoito ala-arvoista
Anonyymi
08/2016
Aina saanut avun :)
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 974. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1264. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 974. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Soile Hanhineva
03/2017
Tarkastelu hyvin mutta lähete jatkoon keskussairaalaan.Onneksi ei löytynyt hälyyttävää.
Anonyymi
11/2016
Hyvin joustavaa palvelua.
Anonyymi
11/2016
Asiani otettii vakavasti ja hoidettiin kuntoon. Kiitos teille!
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 974. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Anonyymi
08/2016
Hyvä kaikki toimii
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1431. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Irma Vahvaselkä
04/2017
1.vuositerveystarkastus - varausaika: sain toivomalleni lääkärille 2 viikon päähän eli riittävän nopeasti - labrat: otettiin samalla käynnillä ja onnistui hyvin -lääkäri L Eriksson hyvin asiantunteva ja perusteellinen/erinomainen
Anonyymi
12/2016
Minulle sanottiin että on lähete vaikka lähetettä ei ollut ja menin turhaan paikalle olleeni syömättä.
Raili Bagge
12/2016
Hoitotyössä ei ole tapahtunut kehitystä vuosikausiin.
Veera
12/2016
Todella hyvää palvelua, ihmiset kohdataan ihmisinä eikä potilaina. Odotusajat eivät ole liian pitkät, vaan juuri sopivat. Otetaan myös tosissaan pienetkin vaivat ja tutkitaan ne.
Petsku
11/2016
Olin kuullut paljon huonoja huhuja Lohjan terveyskeskuksesta. Pitkät jonot ja tyly hoitohenkilökunta. Kunnes itse jouduin palvelua käyttämään, niin yllätyin positiivisesti, kun odotusaikaa ei ollut juuri lainkaan ja hoitaja oli erittäin osaava ja ystävällinen.
Ritva Aho
11/2016
Olen asioinut terveyskeskuksessa aika vähän. Suuntaus on huono, lääkärille on aika vaikea päästä.
Anonyymi
11/2016
Asiakaspalvelu huonoa.
Sari
11/2016
Hoitohenkilökunta oikein mukavaa ja odotusaika kohtuullinen
Marianne Nenye
10/2016
Oma lääkäri on hyvä asia kun on tuttu lääkäri ja sairaanhoitajat.Oma paikkani on Mäntynummen terv as.
Marja-Leena Torniainen
10/2016
Sain uuttakin tietoa terveysasioista
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1431. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Lagoton ja temppuilevan paksusuolen omistaja
11/2017
Olin tänään (28.11.17) paksusuolen tähystyksessä. Toimenpide ei ole kovin miellyttävä mutta asiansa osaava "tähystystiimi" sen sijaan oli! Kohtelu oli ystävällistä, informoivaa ja asiakkaan koko ajan huomioon ottavaa. Kiitokseni teille!
Jorma Huttunen
04/2017
Hoito oli asiallista ja nopeaa
Pekka Laine
03/2017
Viime vuoden lopulla olin paksusuolen tähystyksessa. Se ei ollut ensimmäinen kerta. Nyt se sujui vallan mainiosti. Tyhjä suoli täytettiin ennen ilmalla, joka saattoi koskea kovasti. Nyt käytettiin hiilidioksiidia, joka oli aivan tunnotonta. Monitoria oli mielenkiintoista katsella. Tähystys sujui nopeasti ja oli kivuton.
Barretti
02/2017
Gastroskopiassa oli nopeaa palvelua. Henkilökunta kertoi kokoajan mitä on tapahtumassa joka rauhoitti vaikka toimenpiteen on käynyt läpi monta kertaa. Jäi myös aikaa keskustella lääkärin kanssa hyvin ja sai sieltä lisää rehellistä tietoa.
Anonyymi
01/2017
Sisätautien osaston diabetes puolella laadukasta hoitoa. Hyvä kokemukseni kun erikoislääkäri kertoi selkeästi ja yksinkertaisesti hoitoni seuraavasta vaiheesta. Kiitos myös diabetes hoitajille potilasta kunnioittavasta kohtelusta ja ymmärryksestä siihen mitä kaikkea elinikäinen sairaus pitääkään sisällään!
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1431. potilaalle
Asukkaan erikoissairaanhoidon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asukkaan vuosittaisen apteekkikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Erikoissairaanhoitoa odottavien jonotusaika keskimäärin (pv)
Yli 3 kk hoitoa odottaneet (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Laura
01/2018
Minulla on melko pitkä historia Kätilöopiston kanssa. Kätilöopisto on ollut mukana elämäni suurissa solmukohdissa. Vuonna 2007 olin siellä valitettavassa toimenpiteessä. Raskain mielin olin päätynyt raskauden keskeytykseen. Raskaus oli edennyt jo niin pitkälle että asia piti tehdä nukutuksessa. Kun päivä koitti, niin menin hoitajan vastaanotolle ensin ja sain jonkin tabletin. Sen tabletin nielemisen jälkeen oli liian myöhäistä muuttaa mielipidettä. Söin siis tabletin ja minut ohjattiin käytävälle seuraavaksi. Käteeni annettiin kansio. Avasin kansion. Löysin sieltä vatsassa olevan lapsen ultraäänikuvat. Lapsi, joka nyt oli kuoleva. Oli jo liian myöhäistä valita toisin. Nämä kuvat ovat piirtyneet ikuisesti mieleeni. Ikuisesti. Palaute 1: älkää antako raskaudenkeskeyttäjälle tilaisuutta nähdä ultraäänikuvia missään tilanteessa. Ellei hän sitä itse jostain kumman syystä pyydä. Paitsi että siinäkään tilanteessa en sitä suosittele. Vuonna 2014 olin Kätilöopistolla synnyttämässä esikoistani. Synnytystä jouduttiin käynnistelemään. Kivut olivat infernaaliset. Kätilö ei uskonut, että lapsi syntyy nopealla aikataululla ja antoi lievityksiä maltillisesti. Ponnistusvaiheessa avustava kätilö piti korvistaan kiinni, kun huusin niin kovaa. Palaute 2: Uskokaa potilasta/asiakasta. Hän on oman kipunsa paras asiantuntija. Älkää missään nimessä antako työntekijöiden pitää korvistaan kiinni, kun henkilö huutaa kivusta. Mitä suurin loukkaus sillä hetkellä. Piirtynyy mieleeni ikuisesti myös tämä. Luulin kuolevani kipuun, ja näin vain tuskaisen näköisen hoitajan. Kuin hänen kipunsa olisi ollut suurempi. Vuonna 2017 kävin Kärilöopistolla synnyttämässä toisen lapseni. Taaskaan minua ei uskottu, kun sanoin että lapsi syntyy melko pian. Synnytyksen kesto oli 2 tuntia ja tänä aikana ehdin tavata ainakin 4 kätilöä. Ellen enemmän. Palaute 3: Antakaa kätilöille mahdollisuus jäädä ylitöihin jos synnytys on kesken. Olin yksin ilman tukihenkilöä synnyttämässä muutenkin enkä voinut luoda sidettä kehenkään synnytyksen aikana kun henkilöt vaihtuivat. Kokemukseni oli se että olin aivan yksin. Kätilöopisto on auttanut maailmaan elämäni 2 tärkeintä henkilöä. Minulla ei olisi heitä jos kolmas tärkeä ei olisi taivaassa. Siinäkin oli osuutensa samalla paikalla ja saman paikan ihmisillä. Suurin palautteeni on kai se, että inhimillisyyttä ei saa kadottaa ja pitää kuunnella ihmistä sellaisins hetkinä kun henkilö syystä tai toisesta on sairaalassa. Mikään budjetti ei voi olla niin tiukka, ettei ole aikaa ja rahaa kohdata. Seuraukset voi olla äärimmäisen pitkät ja kipeätkin jos henkilökunnalla ei ole aikaa tai motivaatiota, tai kykyä kuunnella.
Tam
02/2017
Professional services , very satisfied.
Anonyymi
12/2016
Kätilöopiston sairaalassa on oman kokemukseni mukaan erittäin osaava henkilökunta.
Sarasofiaa
11/2016
Ei mitään huonoa sanottavaa
Anonyymi
11/2016
Aivan loistava, ystävällinen, ammattitaitoinen henkilökunta kautta linjan!
Anonyymi
11/2016
infaation kulku heikkoa, potilaana huomiotta jättäminen, hoidollisia laiminlyöntejä ja sekaannuksia
Nina
11/2016
Erinomaista palvelua!!!
marzuliini
10/2016
Huolehtivat hoitajat ja lääkärit, jotka pitivät minut ajan tasalla asioiden kulusta.
Anonyymi
10/2016
Sain hyvää hoitoa, mutta hoitajat olivat erityisen kiireisiä, enkä ehtinyt saada kunnollisia imetysohjeita.
Anonyymi
10/2016
Synnytin toisen lapseni Kättärillä toukokuussa 2016. Jouduin myös käymään lisäultrissa loppuraskaudessa sekä synnytyksen jälkeen useammissa tutkimuksissa. Jokaisella käyntikerralla erityisesti hoitohenkilöstön asiakaspalvelu on ollut mielestäni erinomaista. Joskus lääkäreilyö olisi odottanut enemmän neuvoja ja keskustelua hoidettavan asian tiimoilta. Kahdella käynnilläni oli myös itseilmoittautumisesta johtuva odotustilasekaannus
Anonyymi
09/2016
Kokemukseni oli kiitettävä.
Anonyymi
09/2016
Sektion jälkeinen verenvuoto (valtimonpää jätetty vuotamaan) josta potilas joutui itse ilmoittamaan hoitajalle kun veri lorisi lattialle. Leikkaava lääkäri joutui kutsumaan apua koska ei saanut lasta kohdusta.
Anonyymi
08/2016
Olin leikattavana Kätilöopiston sairaalassa 13.4.2016 . Leikkauksen piti olla aivan rutiinioperaatio, mutta paljastui, että minulla oli edellisten leikkausten takia hirveän paljon kiinnikkeitä. Leikkauksesta tuli pitkä ja vaativa, mutta Kätilöopistolla on huippuosaamista ja kaikki sujui aivan erinomaisesti! Kirurgit suoriutuivat kiitettävästi vaikeasta tilanteesta. Hoitajat hoitivat aivan loistavasti. Muu henkilökunta oli myös ystävällistä ja mukavaa. Olen sanomattoman kiitollinen saamastani hoidosta.
Anonyymi
08/2016
Oikein mukavasti sujui synnytys ja jälkihoito sairaalassa. Pidin osasta hoitajista paljonkin. Yksi tosin puhui minulle kuin lapselle (olen 33v) ja kaikilta löytyi eri ohjeet lapsen hoitoon mikä hämmensi. Otin kaikki neuvot vastaan ja sovelsin omaksi. Olin tyytyväinen:)
Anonyymi
08/2016
Synnytin v 2013 Kättärillä. Ihana kätilö, hyvä perhehuone ja huolenpito.
Anonyymi
07/2016
Kävin endokontrollissa ja oli oikein tehokas ja hyvä palvelu. Palohälytys tuli kesken tutkimuksen, mutta onneksi ei tarvinnut lähteä siinä asusteessa pihalle juoksemaan :)
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 566. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 974. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1431. potilaalle
Asukkaan erikoissairaanhoidon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asukkaan vuosittaisen apteekkikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Erikoissairaanhoitoa odottavien jonotusaika keskimäärin (pv)
Yli 3 kk hoitoa odottaneet (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Sarena
03/2017
He auttavat ja on tukena aina ku tarvitsen. olen tosi tyytyväinen hoidosta. he auttavat niin paljon et parannuin siit sairausdesta
Anonyymi
01/2017
Asiantunteva, miellyttävä ja tehokas hoito
Anonyymi
11/2016
Hoito on hyvää ja huomioon ottaa potilaan yksilöllisesti.
Veli Liimatta
10/2016
Muuten asiallista ja toimivaa mutta yleensä joutuu odottamaan eikä sovitut ajat pidä, että pääsee hoitotoimenpiteeseen. Myös on unohtunut laittaa verinäytteenoton tiedot järjestelmään niin, että Terveyskeskuksessa ei ole ollut mitään tietoa kun sinne on mennyt vaikka näin on luvattu.
Anonyymi
08/2016
Olen todella tyytyväinen hoidosta! Ja hoitajat on tosi ystävällinen. Alussa pelkäsin niin paljon kaikkee ku en oikein tykkää sairaalaa. Mut loppujen tulos olen niin tyytyväinen et minua autetaan ja hoito mene tosi hyvin.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 566. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
maya
01/2017
on paljon mukavampi asioida, jos lääkärit eivät vaihdu koko ajan, olisi mukavaa, kun pääsisi samalle tohtorille useammin
maria streit-iivari
10/2016
ei mitään moitittavaa, aina on kaikki toiminut hyvin
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 974. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1340. potilaalle
Asukkaan erikoissairaanhoidon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asukkaan vuosittaisen apteekkikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Erikoissairaanhoitoa odottavien jonotusaika keskimäärin (pv)
Yli 3 kk hoitoa odottaneet (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Anneli
11/2017
Ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua, asiakas otettiin hyvin vastaan
Arja
05/2017
Aina olen saanut hyvää palvelua, aja ovat pitäneet tosi hyvin, ei ole tarvinnut odotella turhaan. Mukavaa kun labraan voi varata ajan.
mirkku
04/2017
hoitoon pääsi nopeasti ja palvelu oli mitä parhain sekä opastus todella selkeää.
ulla
03/2017
Todella tyly lääkäri päivystyksessä, ei kiinnostanut huoleni ollenkaan.
Anonyymi
12/2016
Sain mielestäni resursseihin nähden riittävän hyvää hoitoa
Anonyymi
11/2016
Struumaleikkuksessa tehtiin palovamma kaulaani. Se tulehtui tietenkin siteen alla ja jouduin pitkään käymään päivittäin hoidattamasssa sitä. Arpi jäi kaulaan.
Pate Kokki
11/2016
Olin tutkimuksessa, hyvä työtä tekivät!
Essi Päällysaho
10/2016
Muistan sen päivän kun tulin verisen sormen kanssa päivystykseen. Pääsin nopeasti tikattavaksi ja se sujui hyvin. Hyvää asiakaspalvelua ja työnsä osaavat työntekijät
Anonyymi
09/2016
Hyvää, ammattimaista palvelua.
Anonyymi
08/2016
Olen aina saanut hyvää hoitoa savonlinnassa?
Anonyymi
08/2016
Olin keuhkokuumeen vuoksi hoidossa 4 vrk (12.-16.6.2016); jatkolääkkeeksi määrättiin Tavanic-antibioottia. Tuli akillesjänne kipeäksi. Kipua kesti 5 viikkoa, on edelleen turvoksissa.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 974. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Heli Kimpimäki
03/2017
Siikajoen Laboratorio henkilökunta tekkee tärkea työrä , että Heli tulis kuntoon.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1431. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Lisa Svensk-Armstrong
04/2022
Olin ollut todella sairas jo kahta/kolmatta viikkoa. Monia oireita oli vaan ei ollut koronasta kyse. Olo huononi. Olin käynyt jo kahdesti TK:ssa näyttäytymässä paikan päällä, mutta muuta en saanut kuin sairaslomaa. Hoitajan neuvoa noudattaen otin uudelleen "sinnikkäästi" yhteyttä puhelimitse. Kolmannella kerralla puhelimessa koitin kertoa oloni huonontuneen ja kerroin taustastani poskiontelontulehduksiin ym. niin sen sijaan, että minut olisi ohjattu lääkärille, hoitaja kehotti käyttämään nenäkannua. Ei siinä, mutta kun vielä jouduin puhelimessa vänkäämään asiasta huonovointisena jonkun besserwisserin kanssa pitkään sairasteltua. Turhauduin niin paljon, että oli pakko lyödä luuri korvaan. Olin sairas, epätoivoinen ja halusin apua. Tiesin itse, ettei kaikki ollut hyvin. Lopulta varasin ajan yksityiseltä terveysasemalta. Sain avun alle 15 minuutissa. Diagnoosi: hillittömän kokoinen polyyppi kauttaaltaan oikean puolen nenäkanavassa ja ontelossa. Lääkemääräys vahvaan kortisonikuuriin. Nenäkannu tässä tapauksessa oli täysin hyödytön, koska ilma (tai vesi) ei kiertänyt mistään läpi. Olen todella pettynyt Porvoo Näsin terveyskeskuksen toimintaan. Apua tai sympatiaa ei heru. Eikä välitetä tai kuunnella potilaan omaa terveyshistoriaa. Saati pääse edes hoitoon. Miksi maksan veroja tälläisestä hoidosta? Ylipäätään heräsi kysymys, että miksi hoitajat ansaitsisivat parempaa palkkaa mikäli hoidon laadun taso on tätä luokkaa? Ihan yleisenä neuvona jatkoa ajatellen: kaikkea ei voi hoitaa maitohappobakteereilla, kipulääkkeillä tai nenäkannulla. Joskus tarvitaan asianmukainen lääkitys parantuakseen.
Tuula
02/2018
Kiitos hoitavalle lääkärille. Hän teki useita ja perusteellisia erilaisia tutkimuksia kipeään ja valonarkaan silmääni, jossa tuntui roskan tunnetta. Hän myös konsultoi silmäpolille, johon sainkin pian lähetteen tarkistuskäynnille, silmäpolille myös kaikki kiitokset. Molemmissa terveyslaitoksissa tunsin olevani hyvässä hoidossa. Seuraava potilas ei hengittänyt niskaani, eli lääkäreillä oli oikeasti aikaa perehtyä vaivaani.
anonyymi
02/2017
Koko prosessi oli kovin työntekijälähtöistä ja besserwissermäistä. Hoitolinja oli jo päätetty ennenkun pääsin koko terveysasemalle, eikä minua näin katsottu tarpeelliseksi edes kuunnella.
Anne Falck
01/2017
Olen saanut hyvää palvelua.
Minea
12/2016
Sujuvaa palvelua kiireestä huolimatta. Aavistuksen etäistä ja persoonatonta joten siitä pieni miinus, mutta muuten hienoa asiakaspalvelua.
Anonyymi
11/2016
Käynti liittyi hampaan poistoon ja sain ensimmäisen ajan nopeasti mutta toisaalta olin pettynyt ettei hampaalle suoraan tehty mitään. Tilanne vain tarkistettiin. Jouduin varaamaan toisen ajan noin viikon päähän, jolloin hammas poistettiin onnistuneesti.
Anonyymi
11/2016
Ei mitään huonoa kokemusta.
Anonyymi
10/2016
Henkilökunta oli mukavaa eikä odotusaika ollut pitkä, vaikka näyttikin olevan ruuhkainen aika päivästä!
Anonyymi
10/2016
Lääkäreitä pitäis saada lisää koska hoitoon pääsyaika on liian pitkä
Anonyymi
09/2016
nopeaa palvelua!
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 566. potilaalle
Asukkaan erikoissairaanhoidon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asukkaan vuosittaisen apteekkikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Erikoissairaanhoitoa odottavien jonotusaika keskimäärin (pv)
Yli 3 kk hoitoa odottaneet (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
turha paikka
09/2021
yhteistyö eri osastojen kanssa olematonta, Kivunhoito ja sairauden hoito arvuuttelua.Kokonaisuus asiakkaasta pahasti hukassa.
Leena Häkkinen/Lienukka
03/2018
Lentopallopelissä juostessani pallon perään putosin maahan, ja samalla kuului oikeasta jalastani " naps". En pystynyt enää laittamaan jalkaani maahanhan. Minulle laitettiin "ilmatyynylasta" ja minut vietiin Kotkan keskussairaalaan. Lääkäri n. 35- 40 v. sanoi, että nivelsiteet ovat menneet nilkasta.Kun kerroin lääkärille, että kuulin selvästi napsahduksen, hän sanoi, että ei se ollut mikään akillesjänne, nivelsiteet ovat menneet. Nilkkaan pantiin liimasiteet ja kotiin. Ottakaa Buranaa, jos särkee. Ja arvaten sitä särki hirveästi. En pystynyt nukkumaan moneen yöhön ja tuska oli päivälläkin. Minä uskoin lääkäriä, ja ajattelin, että kyllä se särky loppuu pikapuolin. Perjantaina tapahtui tämä akillesjännejuttu ja vasta seuraavana perjantaina pääsin kirurgille. Hän totesi heti, että akillesjänne oli katkennut ja sairaalaan leikattavaksi. Jalkaterä oli hirveän näköinen. Kolme kertaa vaihdettiin kipsiä. Viimeisellä kerralla tapasin tuon lääkärin, joka puhui nivelsiteistä. Hän sanoi, että oli se sittenkin se akillesjänne, kute sanoitte, mutta minä en vain sitä huomannut. Tapaus sattui toukokuussa ja töihin pääsin vasta marraskuun alussa. Olisin tehnyt korvauspyynnön hoitovirheistä, eräs kirurgi sanoi minulle, ettei hän allekirjoita paperia. Ette tule saamaan mitään korvausta. Ja näin kävi. Tämä tapaus sattui -90 luvun alkupuolella. En ymmärtänyt silloin uudelleen hakea korvausta. Uskoin lääkäriä niinkuin Jumalaa.
satu77
02/2018
Tutkittiin hyvin pään alue , kun poissuljettiin aivoverevvuodet ynm kasvaimet. Otittiin pään ct, varjoaineella magneettikuvaus, selkäydin näyte, aivosähkökäyrä ja monia verikokeita.
Marja Mailas
02/2018
Mieheni syöpähoitoja, ja ne hoidettiin ammattitaidolla
Marja toikkanen
01/2018
Menin poikani kanssa joitain vuosia sitten Kymenlaakson keskussairaalan kirurgin vastaanotolle. Ennen kuin ehdin mitään sanoa lääkäri ilmoitti että poika kuuluisi lastenkirurgin vastaanotolle. Olin ottanut töistä vapaata ja olisi ollut harmi jos asiaa ei olisi saanut hoidettua. Lääkäri sanoi huomnneensa että olemme 65 km päästä tulleet ja hän järjesti heti meille ajan lastenkirurgille soittaen. Olimme todella tyytyväisiä palveluun eikä edes itse tarvinnut mitään kysyä.
Isätön nyt
12/2017
Hoitajat eivät ole ajantasalla, kiireisiä tai ammattitaidottomia, tai sitten hoidon kriteerit ovat kivuton, mutta kuollut.
Pekka Hyrkäs
04/2017
Olen ollut kaikissa asioineissani saamaani hoitoon ja kohteluun erittäin tyytyväinen.
Anonyymi
01/2017
Synnytin ensimmäisen lapseni Kymenlaakson keskussairaalassa. Henkilökunta oli ystävällistä, empaattista ja asiansa osaavaa. Apua sai aina, kun sitä tarvitsi.
Seija Voutilainen / seikku
01/2017
Kävin kuvauttamassa polven ja se sujui todella nopeasti ja ammattitaitoisesti.
Rauno Pylkkö
01/2017
Henkilökunta osaavaa ja asiallista. Kaikki leikkaukset ym. sujuneet hyvin.Kuten myös kuntoutus :)
sipe
01/2017
hoidettu aina asiallisesti
Pirjo
01/2017
Lastentautien poliklinikan lääkäri osasi todella hienosti jututtaa 14-vuotiasta. En olisi itse saanut samalla tavalla lasta kertomaan huolestuttavista itsemurha-ajatuksista ja itsetarkkailusta. Saimme lähetteen nuorten psykiatrian polille, jota olin kovasti toivonut. Olen todella helpottunut.
kaija gylden
12/2016
osatoja suljettu. Asiakkaita makautetaan käytävillä
Jenna
12/2016
Liukastuin ja iskin pääni jäähän. Olin ollut tajuttomana. Kymenlaakson keskus sairaalassa sain nopeaa apua. Pääni ja niskani kuvattiin n puolen tunnin sisällä kun olin saapunut sairaalan ensiapuun. Nopeaa ja asiantuntevaa palvelua.
Mira Talvilinna
12/2016
Vasen reisiluuni murtui. Leikattiin ja laitettiin 38cm teräsrauta 28 ruuvin kanssa pysyväksi loppuelämäni ajaksi. Puolen vuoden jälkeen en pystynyt särkyjen takia osallistumaan mihinkään kuntoutukseen, joten leikattiin uudellen ja rauta poistettiin, joka oli ehtinyt jo kalvaa polveani, koska se oli liian pitkä.Siis, virheellinen leikkaus!!
Mona
12/2016
Olen ollut suht tyytyväinen sairaalan palveluihin, mutta asiakaspalvelu asennetta voisi hiemsn parantaa. Pieni hymy ei ole iso asia :)
Anonyymi
11/2016
Kahden tunnin odotusaika alkoi tympiä.
Linda
10/2016
Kävin lääkärillä opiskelua häiritsevän karsastuksen takia. Lääkäri vaikutti olevan hieman pihalla työstään. Luki oppikirjaa, kun ei muistanut mitä pitää tehdä. Sain prismalinssit parantamaan näköäni. Kumpaankin silmään lääkäri määräsi kolme prismavahvuutta. Kauheat päivittäiset migreenikohtaukset alkoivat eivätkä lasit auttaneet näkemään kauas, vaikka lääkäri oli niin luvannut. Kontrollissa minut otti vastaan toinen lääkäri. Kovasti hän ihmetteli, miten ei onnistu saamaan samoja tuloksia kuin edellinen lääkäri oli saanut. Hän sai tulokseksi 14 ja 18 prismavahvuutta. Sanoi, että lasit ovat pahentaneet asiaa. Nyt sitten odottelen aikaa Helsingin yliopistolliseen sairaalaan.
Pirjo
10/2016
Olen erittäin tyytyväinen hoitoon, jota olen saanut Kymenlaakson keskussairaalassa kaaduttuani pihallani niin, että jouduin ambulanssilla tikattavaksi päivystykseen. Henkilökunta oli mukavaa ja palvelu niin ripeää, kun se voi asiakasruuhkassa olla. Otsassani oleva arpikin on iso, mutta siisti.
Anonyymi
10/2016
Ystävällistä ja kiireettömän oloista palvelua minulle henkilökohtaisesti, mutta valitettavasti kiire näkyi henkilökunnan huolimattomuutena potilastietojen suhteen.
Anonyymi
10/2016
Ajat olivat melko paljon myöhässä ja kiire paistoi läpi.
Anonyymi
09/2016
Umpilisäkkeen poisto meni sujuvasti, aamulla vatsakipujen vuoksi sairaalaan, illalla leikkaus ja seuraavana aamuna kotiin. Suurimmalta osalta henkilökunnasta sai hyvää hoitoa..
Anonyymi
09/2016
Olemme saaneet keskimäärin ihan varsin hyvää palvelua tässä sairaalassa.
Anonyymi
09/2016
Meidän perhe on saanut aina hyvää palvelua tässä sairaalassa.
Anonyymi
09/2016
Laadukas ja ystävällinen henkilökunta
Anonyymi
08/2016
Loistava lääkäri hammaspolilla, selitti huippuhyvin ja rauhallisesti realiteetit omassa tapauksessani tällä viikolla elokuussa.
Anonyymi
07/2016
Hyvää palvelua ja mukavia lääkäreitä
Anonyymi
07/2016
Olen ollut ihan tyytyväinen saamaani palveluun.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1431. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Sipuli
11/2021
Aikaa joutui odottamaan, mutta palvelu oli erinomaista!! Kiitos
Nasti
10/2021
Olen yrittänyt 2 viikkoa varata aikaa omalääkärille. Ei ole aikoja ei puhelinaikoja. Sitten sain päivystysajan. Tyhjää. En pysy pystyssä, kaatuilen. Pitääkö minun kaatua asfaltilla kallo halki, enne kuin saan ajan lääkärille tai pitääkö hakkia koronavirus.
Tanja
01/2017
Kävin terveydenhoitajalla joka oli ensimmäinen joka.oikeasti tiesi jotain asiasta josta olin vuosia jo kysellyt muiltakin.
Anne Rosendahl
12/2016
Olen saanut asianmukaista hoitoa heiltä?
Anonyymi
12/2016
Aina tarvittaessa olen saanut kyseisestä terveyskeskuksesta apua vaivasta riippumatta ja palvelu on ollut ystävällistä, joskin puhelinajanvarauksessa on välillä ollut aika yrmeä henkilö toisessa päässä. Jonotusajat vaihtelevat, mutten ole koskaan järjettömän pitkiä aikoja joutunut odottelemaan.
Siru Salo
11/2016
Liian vähän henkilöstökapasiteettiä.
Anonyymi
11/2016
melko nopea ja tehokas päivystystoiminta
Anonyymi
09/2016
kiireetön ja huolellinen tutkimus
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 813. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1431. potilaalle
Asukkaan erikoissairaanhoidon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asukkaan vuosittaisen apteekkikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Erikoissairaanhoitoa odottavien jonotusaika keskimäärin (pv)
Yli 3 kk hoitoa odottaneet (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Susi
02/2022
Lapsen käden kova murtumakipu ei kiinnostanut ketään. Särkylääkettä ja kotiin kipsin kanssa. Lapsi ei voinut nukkua moneen yöhön ja pyydettiin että kipsiä säädettäisiin tai tutkittaisiin tai kuvattaisiin uudestaan miksi käteen vaan sattuu. Meni monta viikkoa ja vasta sitten kuvattiin tietokoneella, jolloin paljastui että murtuma oli pahempi kuin röntgenissä näkyi ja oli sellaisessa asennossa ettei se voinut luutua. Sitten leikattiin, mutta monta viikkoa meni hukkaan ja turhaa poissaoloa koulusta kivun ja valvottujen öiden takia ja vaikea kirjoittaa kokeissa yms. Eikä käsi koskaan tullut ihan ennalleen. Todella huono kokemus. Tästä on jo monta vuotta mutta vieläkin harmittaa ettei tehty vahinkoilmoitusta vaikka yksi hoitaja kannusti. Nähtiin niiden viikkojen aikana monta lääkäriä, joista kaksi oli asiallisia. Yksi kandi näki heti ekana päivänä että käsi oli kummassa asennossa mutta se oli "vain" kandi, sitten toinen hyvä oli se joka lopulta tajusi että se pitää leikata.
Suositeltava
02/2017
Olin päivystyksessä. Silmiini pisti kaikkien hoitajien, henkilökunnan ja lääkäreiden ystävällisyys. Jonotusajoissa voisi kyllä olla säätämistä. Muuten hyvä hoito!
Katri Nieminen
12/2016
Erinomaista hoitoa lapsemme sydänsairauden hoidossa. Lämpimät kiitokset kaikille!
Susanna
12/2016
Aina ystävällistä, kärsivällistä ja asiantuntevaa palvelua.
Anonyymi
12/2016
erittäin erittäin hyvä meininki oli
Kirsi rautio
11/2016
Heti sairaanhoitajan arvioon ja lääkärille, todella tyytyväinen joka kerralla.
Heidi K
10/2016
Asiantuntijuutta. Lämpöä. Lasten ja nuorten kohtaamisen erityisosaamista. Laatua. Tilanpuutteen ja jonojen vuoksi pitkät odotusajat hoitoihin ja toimenpiteisiin välillä.
Anonyymi
10/2016
Hyvä kokemus paikasta
Anonyymi
08/2016
Olen käynyt paljon lastenklinikalla reumani takia kun olin pieni. Sain aina hyvää palvelua ja olen ollut tyytyväinen.
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1431. potilaalle
Asukkaan perusterveydenhuollon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Perusterveydenhuollon lääkäriin pääsee 3 pv sisään (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Anonyymi
10/2016
Suomenkielisiä lääkäreitä ei saatavilla!!
Asiakkaiden arvio laadusta
Ammattilaisten arvio laadusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero laadusta (%)
Potilasvahinko alueella sattuu joka 1487. potilaalle
Asukkaan erikoissairaanhoidon vuosikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Alueen lääkäriresurssien poikkeama keskiarvosta (%)
Asukkaan vuosittaisen apteekkikustannuksen poikkeama keskiarvosta (%)
Asiakkaiden arvio jonosta
Ammattilaisten arvio jonosta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero jonosta (%)
Erikoissairaanhoitoa odottavien jonotusaika keskimäärin (pv)
Yli 3 kk hoitoa odottaneet (%)
Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisten arvio asiakaspalvelusta
Ammattilaisen ja asiakkaan näkemysero asiakaspalvelusta (%)
Ammattilaisten arvio työtyytyväisyydestä
Sinikka Laurila
02/2018
Sain myyräkuumeen ja itse en tunnistin. Lääkäri uskoi heti ja osastolle siirto heti. Sain todella hyvää kohtelua ja hoitoa. Siitä kiitoa
Pirre
01/2018
Minut huomioitiin ennen ja jälkeen leikkauksen yksilöllisesti, toiveeni kuultiin ja sain todella hyvää ja asiantuntevaa hoitoa.
Päivi
01/2018
Pari kertaa olen ollut Valkeakosken aluesairaalassa operaatiossa. Molemmilla kerroilla palvelu on ollut upeaa. En voi kuvitella, että missään yksityisessä sairaalassa olisi parempaa.
Pirre
06/2017
Hoitoketju sujui hyvin ensitapaamisesta kotiutukseen. Tilat ovat käytännölliset ja henkilökunta osaavaa. Minua kuunneltiin minun hoitoa koskevissa asioissa.
LEENA
04/2017
Silmäleikkaus onnistui ja jäi positiivinen kokemus osaavasta hoitohenkilökunnasta!
ANNE VEHMAS
03/2017
Asenteet potilastyössä ovat muuttuneet melkoisesti niinkin lyhyen ajanjakson aikana kuin yksi vuosi .Olemassaolevien resurssien puitteissa on aina puhelimen päässä ystävällistä ja auttavaista henkilökuntaa.Esimerkiksi edellisellä kerralla, kun jouduin asioimaan, katsottiin asioita laajasti ja huomioitiin kokonaistilanne.Puhelun jälkeen jäi tyytyväinen ja luottavainen olo siitä, että kyllä asiat hoituvat.
Anonyymi
12/2016
Nuivuus.
Anonyymi
11/2016
Jännitin tyräleikkausta. Turhaan. Vaikka hoitajilla oli kiire ja touhu vaikutti hiukan liukuhihnamaiselta, sain silti hyvää palvelua ja huomiota. Leikkaus meni hyvin, toivuin nopeasti eikä vaiva uusiutunut. Kiitos :)
Anonyymi
11/2016
Päivystyksessä aina tosi pitkäjono, tosin lääkäreitä ei voi syyttää tästä. Lääkkeitä pitää välillä pyytää moneen kertaan kun niitä ei suostuta antamaan vaikka on tosi huono olo.
Anonyymi
11/2016
Vein äitini päivystykseen huonon voinnin tähden. Vaiva saatiin selville ja siihen lääkitys, mutta odotusajat olivat erittäin pitkiä.
Anonyymi
10/2016
Kivun hoito oli mielestäni huonoa
Anonyymi
09/2016
Henkilökunta tekee parhaansa niillä pelimerkeillä mitä on käytössään.
Anonyymi
08/2016
Hoitajat mukavia. Yhteistyö hoitohenkilökunnan kanssa sujuvaa ja asiallista.
Minun mielestäni töykeää kirjoittaa toisen oma kantaan "mielestäni iältään nuoremman oloinen" 4.30min tapaamisen jälkeen. Kun masennuksen ja ahdistukse..
- J
Kun oys.ssa tehdään jokin oprointi ja myöhemmin tarvetta olla yhteydessä hoitavaan yksikköön, yhteys pitää saada mahdollisimman joustavasti ja ajallaan...
- siiri
Jouduin muutama vuosi sitten sairaalaan umpilisäkkeen tulehtumisen takia. Pelkäsin sairaalaaan menemistä, koska olin aikaisemmin saanut niin huonoa koht..
- Anonyymi
Kävin monta kertaa hakemassa apua (n. yli kuukauden ramppasin) kamalaan jalka ja selkäsärkyyn ja hengitysvaikeuksiin. (En pystynyt edes kävelemään kunno..
- Anonyymi
Yritin varata lääkärin puhelinajan hänen kanssaan sovitusti. Soitin 14.22 ja odotin... saamatta luvattiua takaisinsoittoa 15.58 mennesså. Ei siis saman ..
- Ilkka R
12.10 Kävin Vatialan terveyskeskuksessa. Alku oli erittäin ammattitaitoista, ja kaikki hoitui nopeasti. Näytteen annoin, ja löydös oli positiivinen.Vast..
- EL
Takaisinsoitto toimii hyvin. Paras uudistus aikoihin. Sitten risut: kolmen vuoden aikana joka käynnillä eri omalääkäri, sinänsä ihan asiallisia, mutta m..
- turengitar
Lääkärillä vähättelevä suhtautuminen potilaan vammaan Samoilla hoidoilla pitäisi jatkaa ei vuoteen mitään vaikutusta. Aikakin loppui kesken käski poist..
- PettynytMiten käy huomisen hoidon?
16.05.2022 | Duodecim.fi
Sairaalapotilaan delirium -uutuuskurssi nyt Oppiportissa
12.05.2022 | Duodecim.fi
Väärin katetroitu
11.05.2022 | Duodecim.fi
Mihin raskaana oleva ohjataan päivystyksessä? Duodecim Kimppakyydissä Hanna Savolainen-Peltonen
10.05.2022 | Duodecim.fi
Tutustu Oppiportin päivystystyötä tukeviin uusiin verkkokursseihin!
09.05.2022 | Duodecim.fi
Flowmedik Oy - Olemme päivittäneet tietosuoja- ja tietoturvakäytäntömme
28.5.2018 | Flowmedik
Eino Ranta
02/2018
Hoito oli hyvää ammattimaista