Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti

  Yhteystiedot

 Osoite:
Keskussairaalankatu 7
15850 Lahti

 Avoinna: 24h

 Vierailuajat: Joka päivä 13.00–19.00

 Päivystys: 24h

Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti

Keskussairaalankatu 7, 15850

Puhelin: 03 81911

Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti

  Yksikön yleisarvio

Ajanvaraus

Varaa aika

Ensiapu

Ensiapu 24/7

Hinnat alkaen

Alkaen 41,70 €

61%

 Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta

 Asiakkaiden arvio jonosta

 Asiakkaiden arvio laadusta

  Info


Sinun hyvinvointisi parhaaksi

Joka päivä teet valintoja, joilla vaikutat omaan terveyteesi ja hyvinvointiisi. Silloin kun tarvitset hyvää erikoissairaanhoitoa, olemme juuri sinua varten.

Meillä olet osaavissa käsissä

Olipa sitten kyse esikoisesi synnytyksestä, koululaisesi rannemurtumasta tai vaarisi rytmihäiriöiden korjaamisesta, huippuosaavat erikoisalojen lääkärimme ja hoitohenkilökuntamme tekevät saumatonta yhteistyötä sinun tai läheisesi hyvinvoinnin eteen. Ensimmäisestä yhteydenotostasi lähtien kuljemme kanssasi ja tuemme matkaasi kohti terveempää huomista.

Suoranaisia ihmeitä emme pysty tekemään, mutta voit luottaa siihen, että meillä olet osaavissa käsissä.

Palveluksessasi

  • lääketieteen 40 erikoisalan asiantuntemus
  • modernit tutkimuslaitteet ja -menetelmät
  • erinomainen sijainti ja hyvät kulkuyhteydet

     

Vierailuajat

  • lastentautien osastolla 13 klo 17.30–19.00 (vain oma perhe ja isovanhemmat)
  • muilla lastenosastoilla vierailuaika on vapaa
  • synnyttäjien vuodeosastolla isä tai tukihenkilö ja vauvan sisarukset voivat vapaasti vierailla päiväsaikaan klo 9.00-20.00 Muut vieraat voivat vierailla osaston päiväsalissa kaksi kerrallaan iltaisin klo 18.00–1009. Jos äiti ei ole vielä synnyttänyt, noudatamme muun sairaalan yhteisiä vierailuaikoja eli klo 13.00–19.00.
  • tarkkailu klo 15.00–19.00
  • teho-osasto klo 15.00–19.00
  • muut vuodeosastot klo 13.00–19.00 tai sopimuksen mukaan

 

 

 

Al

         

09/2022

Opasteet huonot

Opasteet huonoja. Henkilökunta avustaa ystävällisesti perille.


Jokela

         

06/2022

Epäammattimainen toiminta

Hoitajat kiukkusia, erittäin epäammattimaisia, voisivat vähän miettiä kuinka hoidetaan lähiomaisia. Korona ei kohdistu pelkästään hoitajiin!!! Hoidettava sai hyvän avun siitä lääkärille plussaa.


Anette

         

11/2021

Aikoja ei pääse perumaan viestillä

Lapsen aikaa ei pääse perumaan itse melko sad


Teijo Lappalainen

         

10/2021

Akuutin hyvästä hoidosta

Kiitän lauantai päivän Akuutin hyvästä hoidosta lääkäriä, hoitajia ja ambulanssi hoitajia.


Anneli

         

09/2021

Akuutti

Sain todella hyvää hoitoa ja nopeasti, hoitajat lääkärit erittäin ystävällisiä, kiinnostuneita ja päteviä. Lämmin kiitos infektio- osastolla !


Anne

         

05/2018

Kiitos!! !29.5.2018

Suuri kiitos Päivä Kirurgian henkilökunnalle, vastaanotosta sairaanhoitajaan sekä tietysti leikkaavalle lääkärille. Ammattitaitoisia henkilöitä!!!!


pertti

         

03/2018

aivoinfarkti

hyvä ja nopea hoita hyvä lääkäri 5 pvä osastolla sitten kotiin olen nyt terve


Akuutin potilaan omainen

         

03/2018

Potilaiden nimiä ja tietoja voisi puhua niin, etteivät ulkopuoliset kuule

Olisi ystävällistä puhua potilaiden nimistä ja oireista sekä valittamisesta omissa tehtävissään niin, ettei muiden potilaiden ja omaisten tarvitse kuunnella vanhemman hoitajan asioita, kun hän soittaa puhelua tai huutelee huoneessaan. Oven voi sulkea huoneesta puhelun ajaksi. Kiitos nuorelle tummatukkaiselle hoitajalle ystävällisestä hoidosta!


Lippaluomi

         

03/2018

Kiitos Silmäkliinikan toiminnasta

Kiitos jälleen! Rauhallinen, ystävällinen ja kiireetön tunnelma. Nopea hoitoonpääsy. T. Riippu- ja lippaluomet päksissä operoitu


Kimmo Uklonen

         

03/2018

Polven leikkaus

Erittäin hyvä ja edullinen kokemus


Jonna

         

02/2018

Polvikipu

Tyttäreni joutui polvikivun vuoksi lasten polille tutkimuksiin ja täytyy sanoa, että aivan mahtavaa porukkaa siellä töissä. Osaavat toimia lasten kanssa!


liisa_amanda

         

02/2018

Kokemukseni Päksin naistentautien osastosta

Olin kesällä tulehduksen vuoksi 2vrk Päijät-Hämeen keskussairaalan naistentautien osastolla. Koin kokemuksen todella mukavaksi ja sain asiantuntevaa hoitoa. Minut otettiin lämpimästi vastaan ja aina kysyttiin vointia ja tarvitsenko jotain. Hoitajat myös juttelivat kanssani muustakin kun tulehduksestani, joka vei ajatuksia muualle ja se oli mukavaa. Isäni sai käydä minua katsomassa päivittäin! Oli kaikinpuolin mukava kokemus!

Kommenttikuva

petri nurminen

         

01/2018

polven leikkaus kokeilu menetelmä

Minulla todettiin oikeasta polvesta menneen kaikki ristisiteet poikki koska kaveri oli kaatunut jalkani päälle polvi taittui sivulle yli 90 asteen kulmaan minulle annettiin mahdollisuus koeluontoiseen leikkaukseen jossa polvi kiinnitetään 2:lla ruuvilla ainoastaan ja käytetään omaa kudosta sekä jänteitä polven alapuolelta se koe kannatti ,polvesta tuli parempi kuin mitä se oli ennen kun haaveri kävi eikä tarvinnut pitää mitään rautanippua jalan ympärillä vain kevyt kipsi 1kk ja jalalla pystyin jo uimaan sekä kävelemään ilman keppejä ja kyseessä oi kuitenkin avoleikkaus jossa siirrettiin jänteitä ja porattiin ne kaksi titaaniruuvia lumpioon olen todella kiitollinen leikkauksesta ja hyvä kun arpea edes tänäpäivänä huomaa siistiä työtä


samantha

         

01/2018

hyvä

henkilökunta osaa hyvin hommansa


ToHo

         

01/2018

Välittävällä hoitohenkilökunnalla on parantava vaikutus

Jouduin vakavan sairauden takia sairaalahoitoon. Lääkärikierroksen koin erittäin ahdistavana, kun lääkärit seisoivat huoneen ulkopuolella tietokoneineen ja keskustelivat keskenään huoneessa olevasta potilaasta, aina välillä potilasta arvioiden katsoen. Mielestäni sairaudesta tulisi keskustella itse potilaan kanssa, potilaana on ikävä kuulla lääkäreiden keskusteluja, jossa puhuvat jostakin potilaasta kuin tavarasta, jossa on jokin vika. Lääkärit eivät juurikaan kohdanneet potilaita, sen sijaan osastolla oli yksi aivan ihana vanhempi sairaanhoitaja, joka kovasta kiireestä ja paneesta huolimatta otti aikaa potilaiden kohtaamiseen. Hän tuli juttelemaan, kysyi vointia, piti minuakin koetulosten tasalla ja osoitti empatiaa ja lämpöä potilaita kohtaan. Aina kun kyseinen hoitaja oli vuorossa, oli turvallinen olo, tiesi, että oli joku jonka puoleen saattoi kääntyä jos tarvitsi. Myös lääkäreiden pitäisi ymmärtää potilaan kohtaamisen tärkeys, sillä sen vaikutus toipumiseen on suuri. Kohtaava lääkäri tai hoitohenkilökunta antaa potilaalle toivoa ja rauhoittaa.


Monisairas

         

12/2017

Krooniseen kipuun ei saa apua

Olen kärsinyt neuropaattisesta kivusta jo yli 20 vuotta. Joudun käymään useilla poliklinoilla, joista kiitettävän arvosanan saavat naistentautien -, ihotautien -, korva- ja silmäsairauksien poliklinikat. Niihin pääsee nopeasti ja apua saa pian. Sen sijaan fysiatria/kuntoutus ja kirurgia sekä neurologia eivät perehdy potilaaseen kokonaisvaltaisesti ja kivun hoito on ala-arvoista. Kipupoliklinikalle ei pääse, aina vain Akuuttiin kehotetaan menemään, jos on kipuja. Se on kivunhoidon kannalta hankalin paikka. Hoitajat ovat ikävässä välikädessä, kun sairaalassa on niukasti asiantutevia lääkärejä. Eli Lahdessa ei kannata potea kipuja!


Eija Laurinoja

         

12/2017

Synnytin molemmat lapseni kyseisessä sairaalassa.

Kun tyttäreni syntyi keisarinleikkauksella alkuyöstä, jälkipoltot olivat kovat, enkä saanut kipulääkitystä vaikka soitin kelloa. En pystynyt liikahtamaan ollenkaan. Vasta toinen hoitaja aamulla ihmetteli miksi minulle ei annettu lääkettä illalla. Poikani syntyi päivällä eikä ollut ongelmia.


Eva Rinne

         

12/2017

Kiitoksia hyvästä hoidosta.

Haluaisin kiittää Päijät-Hämeen keskussairaalaa isäni hyvästä hoidosta. Isälleni sattui mökillä tapaturma, jossa kaatumaan lähteneen puun katkennut latva repäisi pahasti isääni päähän. Ensinnäkin haluan kiittää siitä, miten uskomattoman nopeasti saimme ambulanssin mökille vaikeisiin olosuhteisiin. Ambulanssissa hoito oli todella laadukasta ja osaavaa, Päksissä oltiin käsittämättömän nopeasti. Hoitajat, lääkärit ja ihan koko henkilökunta oli niin ystävällisiä ja auttavaisii ja huolehtivaisii. Meidän hätä otettiin ihan tosissaan. Saimme alusta asti isälle hyvää akuuttia hoitoa. Huomionarvoista on vielä se, ettei isä kuulunut siihen sairaanhoitopiiriin, vaan Helsinkiin. Saimme kuitenkin uskomattoman hyvää apua, hoitoa ja tukea. Olemme koko perhe kovin kiitollisia kaikesta ja haluamme lähettää koko Päksin henkilökunnalle syvimmät ja nöyrimmät kiitoksemme. Olette kaikki rautaisia ammattilaisia! Ihanaa Joulua kaikille sinne ja oikein hyvää alkavaa Uutta Vuotta 2018. Kiitollisuudella koko Rinteen perhe!


Tero Kallio/Teka

         

04/2017

Pohjeluu poikki

Pohjeluu meni poikki. Vastaanotto oli ystävällistä ja osastolla hoito asiallista ja tehokasta. Kiitos henkilökunnalle.


M.P.

         

04/2017

Sairauteni vuoksi joudun viikoittain käymään PHKS:sa, eli käytännössä on minulle jo kuin toinen koti. Olen äärimmäisen kiitollinen minua hoitavasta hoitohenkilökunnasta, heidän ammattitaidostaan ja ripeästä toiminnastaan, sillä ilman heitä en välttämättä olisi tässä nyt. Koko hoitojaksoni ajan olen tuntenut oloni turvalliseksi hoitajieni käsissä ja tiedän voivani luottaa minua hoitaviin hoitajiin ja lääkäreihin myös hoitojeni loppuun saakka. Täällä tunnen itseni tärkeäksi, olen tyytyväinen


annikki

         

04/2017

olisin tarvinnut enemän tietoo hoitohenkilökunnalta


Taina Helleri

         

04/2017

Hoitokokemus

Hoito oli ystävällistä ja Asiantuntevaa.


Maaret

         

03/2017

Hammashoidon töykeys

Menin hammashoidon päivystykseen säryn takia. Hammaslääkärin avustaja koputteli gampaitana ja tivasi "mistä särkee, tästäkö särkee". Vihlonta ei särje koputtelemalla joten tivasi että olisi mentävä yksityiselle. Moneen ivaamiseen jouduin lopulta vastaamaan että olen toimeentulotukia asiakas eikä ole rahaa mennä yksittäiselle. Äärimmäisen inhottava kokemus. Hammaslääkäri oli kohtelia mutta jätti paikan rosoiseksi joten siihen tarttuu hammaslanka kiinni. Kummallista ammattitaidottomuutta yleensäkin. Odotustilassa huomasin että potilaat joutuivat kulkemaan yöpuvuissa täyden odotussalin vieressä. Häpäisevää kohtelua sairaita kohtaan mielestäni.


Katariina Tompkins

         

03/2017

Naistenpolilla hoito oli/on hyvin ihmisläheistä. Ihan kun menis toiseen maailmaan. Hyvää hoitoa!


Jyrki Kaalamo

         

03/2017

hyvä hoito

hyvä hoito


Riitta

         

03/2017

Kälyn puolesta

Sekä tehohoidossa että sisätautiosastolla kälyni sai loistavaa hoitoa.


Anonyymi

         

02/2017

Syöpäpolille ei tule aikaa silloin kun pitäisi. Vartalon tt-kuvaus ja verikokeet otettu jo reilu kolme viikkoa sitten eikä lääkärin aikaa ole edes tullut. Puhelimessa sanottiin että voi mennä useita viikkoja. Mitä lääkäri tekee 1.5 kuukautta vanhoilla tuloksilla?? Häpeällistä toimintaa, syöpäpotilaat eivät voi odottaa.


Anonyymi

         

01/2017

Ei valittamista


Anonyymi

         

01/2017

Saavuin päivystykseen. Oli hieman vaikeaa löytää mihin piti mennä. Kysymällä useammalta henkilöstöön kuuluvalta löysin oikean odotustilan, Odotusaika oli kohtuullinen n. 15- 20 min. Saamani hoito oli asiantuntevaa ja osaavaa. Kiitos siitä!


sirkka-laiisa vanhala

         

01/2017

Päiväkirurgia on mahtava yksikkö


riitta

         

01/2017

satutin pääni pahasti saranaan alkukesästä..9 tikkiä...seuraavana päivänä tunsin että nyt on jotin pielessä..ei muuta ku takasin hoitoon..ei mitään kokeita,antoivat vaan lisää kipulääkettä...seuraavana päivänä oli sitten jo tosi huono olo ja ei muuta kuin takasin hoitoon.Tulehdusarvo yli 200 ja tikit jouduttiin poistamaan .Tiputukseen....ulkomaalainen lääkäri kävi "tutkimassa"..paineli vatsaa ja kuunteli keuhkoja..hoitto jatkuu hoitto jatkuu..päätä ei hoidettu lainkaan..4 päivän päästä joku hoitaja tajusi pyytää paikalle haavahoitajan ,joka totesi heti että tuohan on kuoliossa..ei muuta kuin kirurgi paikalle ja 2 päivän päästä leikattiin..iso osa nahkasta piti poistaa ja kuoliotulehdus oli jo tässä vaiheessa edennyt kaulan luihin..nyt ei tuohon isolle alueelle kasva edes hiuksia..eli elinikäinen kosmeettinen haitta...että näin...


Sanna Erämies

         

01/2017

Toisinaan asiakaspalvelu on toimivaa ja ripeää, toisinaan taas ei.


Marja Hakala

         

12/2016

Terveydenhoitohenkilöstö ei ehdi paneutua potilaaseen tarvittavalla kommunikoinnilla. Ovat väsyneitä ja stressaantuneita.


Susanna Johansson

         

12/2016

Ihotautien pkl:lla todella asiantunteva ja ammattitaitoinen henkilökunta. Ajat yleensä pitävät hyvin paikkansa. Henkilökunta mukavaa ja rentoa. Lääkärit ja hoitohenkilökunta toimivat hyvin tiiminä.


Virpi Turpeinen

         

12/2016

Olen vaihtanut käyntini terveystaloon jos palveluita tarvitsen


TIMO NYKÄNEN

         

12/2016

Olen saanut erinomaosta palvelua ja hoitoa vaivaani liittyen.


Otto Salo

         

12/2016

Keuhkokuumeeseen sairastuin palvelu sairaalassa oli miellyttävää ja kotihoitokin pelasi mainiosti!


Venla Toivonen

         

12/2016

Oli hyvä asiakaspalvelu, mutta odotusaika venyi tunneiksi.


Anonyymi

         

11/2016

Jouduin odottamaan aika kauan lääkärille pääsyä, mutta muuten oli ihan hyvä kokemus


juhalaura

         

11/2016

Potilasta ei kuunneltu/uskottu leikkauksen jälkeen aloitetussa kuntoutuksessa.jonka seurauksena kaaduin.sääriluu.pohjeluu.selkänikama murtuivat l.fysioteraupetti ei suostunut antamaan rollaattorani.vaikka vasen jalka toimintakyvytön jo useita vuosia.Kyseessä oli selän luudutusleikkauksen jäleinen potilaan aktivointi wc:ssä omatoiminen käynti.Leikkaus 15.03.2016.Nyt 29.11 sääriluu vain osittain luutunut.UÄ hoitoa annan 20/pv.jatkuu edelleen helmikuun alkupuolella uudelleenarviointi.Rahaa kulunut huomattavia summia sairaalmaksuihin/avustajiin esim.täysin toimintakyvytön kotisairaanhoito.siivouspalvelu+muut avustajat.Kallista potilaalle/yhteiskunnalle.Pyörätuoli varsinainen liikkumismuoto.rollaattori kipujen sallimissa rajoissa.Ei voida aloittaa vieläkään kuntoutusta.Psyykkinen tilanteeni alkaa olla nollissa.Asun yksin.Poika voi auttaa vaihtelevasti.Olen sairaanhoitaja joten omasta näkäkulmastani kaikki kauhedet .nykyiset ja pysyvät.olisi voitu välttää uskomalla/kuuntelemalla potilasta srkä ottamalla potilaan taustatiedot.ennemmin.kuin toteuttaa mekaanisesti omaa kuntoutussuunnitelmaansa.Verenhukka oli n.2.5l ja Hb 76.joka todettiin vasta jalan laatoitusleikkauksen jälkeen.Mielestäni hoitovirheellä/välinpitämättömyydellä aiheutui kohtuutonta kärsimystä.. .. e


Anonyymi

         

11/2016

Kun Akuutissa minun piti suorittaa katetrointi, niin ei ennen toimenpidettä tai sen jälkeen annettu minulle peseytymismahdollisuutta.


Nella Laaksonen

         

11/2016

Oli todella hyvää hoitoa


Anonyymi

         

11/2016

Minulta poistettiin kysta kaulasta, hoito laadukasta


Tiina

         

11/2016

Riittävän nopeasti pääsi hoitoon. Kysymyksiin vastattiin ja henkilökunta oli ammattitaitoista ja positiivisia.


Nainen Päijät-Hämeestä

         

11/2016

Minulla alkoi vatsaoireet jo viime syksynä enkä tiennyt niihin syytä. Jouduin käymään n. 10 kertaa Akuutti24:ssa ennen kuin sain lähetteen tähystykseen jossa todettiin lopulta palleatyrä. Olen sen jälkeenkin joutunut käymään niin paljon akuutissa asian vuoksi että maksukatto viime- ja tältä vuodelta on tullut täyteen. Toivoisin leikkausta asian kuntoon saamiseksi mutta sitä en ole vielä saanut. Olen kuntoutustuella ja suuri osa pienistä tuloistani on mennyt sairaalakäynteihin. Epäilen että hoidon pitkittyminen on johtunut psyykkisestä diagnoosistani, mikä onkin kuulemma hyvin yleistä mielenterveyskuntoutujien parissa. Toivoisin lääkäreiden asenteisiin muutosta asian tiimoilta, potilaan fyysiset oireet tulisi aina ottaa vakavasti eikä ajateltaisi että ongelma on potilaan korvien välissä (mitä minulle yksi lääkäri suoraan ehdottikin) Jos tähän tulisi muutos, kiittäisin minä jo moni muukin mielenterveyskuntoutuja, diagnoosista huolimatta!


Anonyymi

         

11/2016

Sain hyvää hoitoa/palvelua sairastaessani keuhkokuumetta.


Anonyymi

         

11/2016

Kävin hammaslääkäripäivystyksessä, hammaslääkäri puudutti todella kovakouraisesti ja kivuliaasti useamman kerran. Hammasta ei saatu puutumaan ja minulle tuli hermovaurio leukaan.


Marjatta Ryhänen

         

11/2016

Hyvin on menny siellä kaikki käynnit


Aino

         

11/2016

Lastenlääkärit ovat aina ystävällisiä ja tekevät työnsä huolella, vaikka olisikin kova kiire. Kiitos!


Olli Lehtinen

         

10/2016

Vuonna 2016 kolme pettymystä


Leena Koskelainen

         

10/2016

Pitkä odotusaika johtuu henkilökunta vajeesta.


Riittastiina

         

10/2016

Olen saanut aina hyvää hoitoa ja kaikki on sujunut hyvin.


Anonyymi

         

10/2016

Hoito on erittäin ammattimaista.


Tuuli

         

10/2016

Rannemurtumani hoidettiin/leikattiin nopeasti ja asiakaspalvelu oli erinomaista.


Hentla

         

10/2016

Ystävällinen, asiallinen, perusteellinen, potilaan huomioiva rintasyövän hoito


Sari-Susanna Juhola

         

10/2016

Olen kokonaisuuteen erittäin tyytyväinen


Anonyymi

         

10/2016

Ihana synnytys Päksissä! Kätilö ja hoitsut ihan mahtavalla huumorilla ja asenteella varustettuja!


Airi Nousiainen

         

10/2016

Psykiatristen osastojen ruokailuun oli liian vähän aikaa. Tämä johtuu keittiöhenkilökunnan työajoista. Kutenkin ravinto on tärkeää, sillä lääkkeet vaikuttavat elimistöön ja samalla lääkitys voi hidastaa syömistä esim. nielemisvaikeuksien kautta. Ruoka on todella herkullista ja siitä olisi mukvaa nauttia, eikä vain lappaa sitä suuhun kiireellä.


Eija sipilä

         

10/2016

Ammattitaitoinen henkilökunta


Tarja Saari

         

09/2016

En ollut potilaana vaan kehitysvammaisen tyttäreni mukana toimenpiteessä. Tässä tapauksessa oltiin syömättä edellisestä illasta. 2 tuntia meni ennenkin sai huoneen missä odottaa mutta ei sänkyä. Olimme osastolla emme päiväkirurgisella. Myös hoitajissa edelleen kehitysvammaiseem suhtautumisessa eroja. Tyttäreni 26 v huomioi kyllä puhutaanko hänen asioista hänelle itselleen vai äidille. Hän sai syödäkseen vasta klo 17 jälkeen. Oli kuulemma aika härdelli päivä.


Anonyymi

         

09/2016

Toisinaan on ollut hyvää asiakaspalvelua, toisinaan taas vähän töykeää. Hoidonlaatuun olen yleisesti ottaen ihan tyytyväinen.


Anonyymi

         

09/2016

Epäystävällinen henkilökunta, useamman kerran havaittu. Asiakasta ei kuunnella, vääriä lääkkeitä määrätään.


Anonyymi

         

09/2016

Apu lapsen äkilliseen sairastumiseen saatiin nopeasti. Arvio olisi erinomainen jos vanhempia ei olisi syyllistetty siitä ettei lasta ole rokotettu. Lapsella ei todettu bakteeriperäistä vaivaa johon rokotukset olisivat voineet olla ehkäisevänä tekijänä ja virusperäinen vaiva jota ei olisi voinut välttää.


Anonyymi

         

09/2016

Ensisynnyttäjänä, käynnistetty sunnytys, vietin tuntikausia yksin tarkkailuhuoneessa - salit täynnä, kenelläkään ei aikaa pysähtyä. Lopulta siirto kovalla kiireellä synnytyssaliin. Kätilö kiukkuinen, ne vuorovaikutustaidot ehkä unohduksissa, rankka kokemus, mutta tulos palkitsi. myöhemmin sairaanhoidon opiskelijana samassa äitiyspolin yksikössä - huh, isoon kirjaan, missä synnytykset käsinkirjoitettu, luki, että tyttö minulle ko. päivänä syntynyt. pojan saimme; ihan isänsä näköisenkin: ).


Anonyymi

         

09/2016

Perutuista ajoista sujuvasti laskut kotiin?


Anonyymi

         

09/2016

Olen ollut useinkin tuolla hoidettavana ja mm. uudessa päivystys puolessa hammaslääkärillä sekä röntgenissä. Niisä oli aivan liian pitkät jonotusajat. olen vienyt asiakkaita myös mm. syöpähoitoihin , ollut niissä mukana jne. Ne ovat olleet erinomaisen toimivia. Itse myös leikattavana ja siitä on positiivinen kokemus. Muuten ei noin yleisesti oel moitittavaa tuosta sairaalasta.


Anonyymi

         

09/2016

Akuutissa liian pitkät odotusajat. Muuten asiantunteva ja ystävällinen palvelu.


Anonyymi

         

09/2016

Olen saanut ko.sairaalassa pääosin erinomaista palvelua. Jonkin verran epämääräisyyttä on ollut tiedonkulun suhteen, mutta pääosin kaikki on toiminut hienosti.


Anonyymi

         

08/2016

Sain nopean avun vaivaani, tikkejö takaraivoon talven liukkailla !


Anonyymi

         

08/2016

Olin hoidossa vuodeosastolla selkäni vuoksi ja sain hyvää hoitoa kipuihini ja kuukauden sisällä pääsin selän magneettikuvaukseen.


Anonyymi

         

08/2016

Hyvä infaatio etukäteen, lyhyt jonotusaika, hyvä asiakaspalvelu, osaava erikoislääkäri.


Anonyymi

         

08/2016

Hoidontarpeen arviointiin pääsy vei useita tunteja - erikoislääkärin työ kiitettävää; nopea konsultointi Tampereelle TAYSiin tilanteen arvioimiseksi ja hoito-ohjeiden varmistamiseksi. Hoitohenkilökunnan kiire näkyvää , enemmän henkilökuntaa - nyt työskennellään jaksamisen äärirajoilla.


Anonyymi

         

08/2016

Diagnoosi löytyi nopeasti ja hoidot alkoivat heti. Hoitajat hyviä. Itse saa kyllä huolehtia monesta pikkuasiasta.


Anonyymi

         

07/2016

Synnytin tyttäreni Päijät-Hämeen keskussairaalassa 8.10.2008. Sitä ennen olin synnyttänyt poikani Saksassa. Huomasin vertailevani synnytyskokemuksia sairaalassa ollessani. Kokemukset erosivat toisistaan ainakin siinä, että tämä toinen synnytys oli paljon helpompi ja lyhyempi, vain n. 6 tuntia. Suomessa sain synnytyksestäni epikriisin, Saksassa vain syntymätodistuksen. Olin kuvitellut suomalaisen synnytyksen laadukkaammaksi erilaisine valinnanmahdollisuuksineen, mutta toisin kävi. Olin toivonut voivani istua keinutuolissa tai jumppapallon päällä, mutta ne oli viety pois, koska jostain syystä, synnyttäjiä oli silloin ruuhkaksi asti. Makasin siis koko kuusi tuntia kyljelläni sängyssä kytkettynä sydämenlyöntejä mittaavaan laitteeseen. Hoitajat, kätilö ja lääkäri olivat liian kiireisiä. Lääkäri saatiin paikalle antamaan epiduraalipuudutus vasta ponnistusvaiheen alkaessa, joten se ei paljoa auttanut. Ilokaasua toki sain, se olikin ainoa kivunlievitykseni. Tyttäreni syntyi 10 minuutin ponnistuksella ja terveenä, mikä on pääasia ja suuri olonaihe minun ja isänsä elämässä. Hänen isänsä oli mukana synnytyksessä ja jakoi henkisesti kärsimykseni. Kun lapsi syntyi, hän sai leikata napanuoran. Kun lapsi syntyi, kaikki tuska oli poissa ja ilo lapsesta päällimmäinen tunteemme. Poikani syntyessä Saksassa olin tosin saanu kylpeä ammeessa ja vesirakkuloita ristiselkään kipua öievittämään synnytyksen aikana. Mutta muuta kivunlievitystä ei luonnonmukaisen synnytyksen periaatteisiin kyseisessä sairaalassa kuulunut. Mutta mitäpä kivuista, kun meillä on nyt kaksi tervettä lasta.


Kirjoita arvio yksiköstä Päijät-Hämeen keskussairaala, Lahti



Huono       Välttävä       Keskinkertainen       Hyvä       Erinomainen
Huono       Välttävä       Keskinkertainen       Hyvä       Erinomainen
Huono       Välttävä       Keskinkertainen       Hyvä       Erinomainen

Haluatko lisätä kuvia?



Lähetä arvio

Vakuutan, että tämä arvio perustuu henkilökohtaisiin kokemuksiini, edustaa rehellistä mielipidettäni ja hyväksyn palvelun ehdot ja säännöt  


  Takaisin