Kanta-Hämeen keskussairaala, Hämeenlinna

  Yhteystiedot

 Osoite:
Ahvenistontie 20
13530 Hämeenlinna

Kanta-Hämeen keskussairaala, Hämeenlinna

Ahvenistontie 20, 13530

Puhelin: 03 6291

Kanta-Hämeen keskussairaala, Hämeenlinna

  Yksikön yleisarvio

Ajanvaraus

Varaa aika

Ensiapu

Ensiapu 24/7

Hinnat alkaen

Alkaen 32,70 €

78%

 Asiakkaiden arvio asiakaspalvelusta

 Asiakkaiden arvio jonosta

 Asiakkaiden arvio laadusta

  Info


MS

         

07/2022

Normaalia?

Onko Kanta-Hämeen keskussairaalassa normaali käytäntö, että ambulanssi hakee ms-tautisen naisen Riihimäen keskustasta ja vie hänet tarkkailuun Hämeenlinnaan psykiatrian osastolle?


Rita

         

03/2022

Päiväkirurgia

10 pistettä koko henkilökunalle päiväkirurgiaan. Koko päivä pidettiin hyvää huolta ja myös kuunneltiin. Jalkani leikattiin ja käynnistä jäi erittäin positiivinen kokemus?.


ortopedalle odottava

         

05/2020

Tiedotuksesta

RADIOSTA KUULIN, ETTÄ HÄSAN JUTTU LEIKKAUSTEN TILANTEESTA 7.5.2020 . SAISIKO NUO TIEDOT SAIRAALAN SIVUSTOLLE JA MYÖS AJANTASAISESTI. MIKÄ ON TILANNE, JOS KAIKKI TUTKIMUKSET ON JO TEHTY, VANHENEEKO ESIM. MAGNEETTI -JA RTG -TUTKIMUKSET, ENTÄ HAMMASLÄÄKÄRIN LAUSUNTO. MIKÄ ON NÄISSÄ AIKARAJA?


Omainen päivystyksessä

         

04/2019

Ruusuja ja risuja

Päivystyksessä oleva sisätautilääkäri oli nuori mies, mutta hämmästyttävän taitava siinä, miten puhutteli ja kohtasi päivystyksessä olevan läheiseni, jolla psyykkistä sairautta. Harvoin kohtaa näin kehittyneitä ihmisiä lääkäreissä. Sitä vastoin, päivystyksessä oleva hoitaja oli käytökseltään yliolkainen ja ilmeisen asenteellinen sekä potilasta että potilaan omaista kohtaan, ilmeisesti juuri potilaan psyykkisen sairauden takia. Miten tämän tulkita? Omainen ehkä hoitajan mielestä ansaitsi asenteellisuutta sen takia, että oli psyykkisesti sairaan omainen. Potilas käyttäytyi täysin asiallisesti, mutta ilmeisesti päivystyksessä työskennellyt hoitaja kokee ihmisten olevan hyvin eriarvoisia ja ansaitsevan kohteluna päivystyksessä arvonsa mukaan (hoitajan arvoasteikossa). Potilaan ulkoisesta olemuksesta, muun muassa siisteyden suhteen (liittyi sen hetkiseen sairauden tilaan, päässyt huonoksi), oli havaittavissa, ettei kyseessä ollut niin sanotusti henkisesti terve ihminen. Hoitaja ei selvästi mielellään koskettanut potilasta, vaan päivystyksessä kysyi, että voiko potilas antaa itselleen insuliinipiikin. Potilas kieltäytyi, ja niin hoitaja selvästi vastenmielisesti antoi piikin. Hoitajan vastenmielisyyttä tehtävää kohtaan oli omaisena ikävä katsella. Huonossa kunnossa olevan potilaan omaista hoitaja katsoi asenteellisesti, vaikka muutoin käyttäytyi kuin omaista ei olisi ollut. Siinä oli ihmettelemistä, että ei ole hoitaja ihmisenä kasvamisessa kovinkaan pitkälle päässyt. Selkeästi tämä asenne vaikutti hänen kykyynsä hoitaa tehtävänsä asianmukaisesti, kun selkeästi hänelle oli vastenmielinen koko huoneessa oleminen. On varmaa, että ko työyhteisössä on erilaisia ihmisiä. Siellä on varmasti eettisiä ja kehittyneitä ihmisiä kuten oli tämä nuori lääkäri. Minusta rekrytoinnissa tulee kiinnittää huomio hoitohenkilöstön kykyyn kohdata potilaat jokainen arvokkaana ihmisenä. Julkisen viranhaltijan ei tule kohdistaa kehenkään asiakkaaseen syrjivää ja asenteellista kohtaamista.


Omainen

         

04/2018

Stroke, neurologian tehovalvonta

Töykeä hoitaja käyttäytyy aivan kuin potilaat tulisivat hänen kiusaukseen valvontaan.


Terttu von Weissenberg

         

03/2018

Tahdistimen laittaminen onnistui, nyt tutkitaan nilkkojen valtimoita.

Sydänsaairalan tehokasta ja ystävällistä hoitoa - on hyvä kun sairaala jää Hämeenlinnaan. Apu on silloin lähellä, Tampereelle liian pitkä matka, matkalla uupuu moni.


Johanna

         

03/2018

Hammaslääkärissä

Kun olin poistattamassa viisauden hammasta ja minua jännitti aika kovasti, ja tärisin kauttaaltani, hoitaja sanoi että tärisetpä sinä kovin. Minusta se oli inhottavaa.


ulla kojo

         

03/2018

hyvää palvelua

en ole paljon joutunut käyttämään ko hoitolaitosta,mutta kokemukseni on hyvä henkilökunta miellyttäviä,voin suositella


helly heikkilä

         

02/2018

neurologia

sairastuin aivoinfraktiin ja menin sairaalan ensiapuun minut kirjattiin sisään otettiin muutama koe ja seuraavana aamuna lääkäri tuli ilmoittamaan seuraavast= teillä ei ole mikä vika menkä oma terv.keskus ja kotiin viikonloppu kotona ja ma-aamuna soitto terv.kesk.jossa hoitaja välitti tiedon lääkärille ja sitten mentiinkin kovaa khks;n kaulalaskimossa osastolle leikkaus ja 3viikon kuntoutus joka jatkuu edelleen näin ammattitaitoisia ei suomalaisia neurologeja on khks;ssä en suosittele kenellekään tätä sairaalaa


jollix

         

01/2018

hyvä palvelu

täysi kymppi


helly heikkilä

         

01/2018

pöyristyttävä

neurologin ammattitaito täysi 0 ei tunne aivoinfraktin oireita vaan laittaa kotiin vaikka terv.keskuksen sair.hoitajakin tunnisti ne puhelinkeskustelun aikana


helly heikkilä

         

12/2017

kokemuus pelottava aivoinfraktin ensihoidossa kaikki pieleen

terv.kesk. lähetti olin sairaalassa tunninsisällä otettiin kokeita ja seuraavana aamuna kotiin käskettiin mennä omalääkärin vast.otolle kotiuttava lääkäri ei ollut missään vaiheissa asiantuntija neurologi jonka piti hoitaa asia oli poistunut sairaalasta ennenaikojaan ei kun kotiin ja soitto omalääk.ja kiireesti takaisin sairaalaan ja leikkaukseen ja sitten alkoi kuntoutus. tänäpäivänä en luota kanta-hämeen sairaalan lääkäreihin


pirjo helminen

         

12/2017

hoito

keuhkokuumeeni hoito


tkp

         

12/2017

Psykiatrisen hoidon tasi Hämeenlinnassa käsittämättömän huono! Ihmisiä kohdellaan kuin pask**, älä mene, mene minne tahansa muualle.


Fifu

         

10/2017

Odotusta

Kaksi vuotta sitten todettiin jalkani olevan kunnossa, kivut valtavat koko ajan ja liikuntakykykin meni. Nyt kun olen joutunut työkyvyttömyyseläkkeelle asian vuoksi tuli uusi aika jatkotutkimuksiin. Mietin menenkö koska en usko apua saavani tuosta laitoksesta.


syöpäpotilas

         

09/2017

hoito huononee syövän levitessä

Syöpälääkäri aina lammas,ei osaa kertoa kunnolla asioita. Unohtaa sanoa etäpesäiden koot,vähättelee ja tuntuu,että potilas on ns. liukuhihnalla oleva. Jättää kertomatta asioita tai unohtaa.potilas voi olla kipeä,peloissaan mutta lääkärit on epäempaattisia.lääkäreiden hoitaja aluksi kivoja,mutta kun aika kuluu ja sanot tai kysyt väärin tulee kiukkuisia vastauksia.väittää toista mitä lääkäri sanonut,vaikka ei ole ollut kuulemassa.potilasta ei kuunnella vaikka vakavasti sairas vaan kyseenalaistetaan asiat.mutta sehän hämeenlinnan sairaalassa tuttua,kun siellä moni läheinen on kuollut väärien hoitojen takia. Saisi koko syöpälääkärien hoitajatiimin vaihtaa empaattiseen suuntaan. Mieli aina pahana saa sieltä lähteä ja varsinkin soittoajalla jos soittaa niin kohtelu ala-arvoista.itkettää aina


Marja Sjöman

         

05/2017

Potilaan (asiakasnäkökulma) huomioiminen

Minulla on kokemusta useista toimenpiteistä/hoidosta niin Kanta-Hämeen keskussairaalan kuin muiden (kuten TAYS, HUS) osalta. Vuosien aikana olen todennut saaneeni huonointa palvelua omassa sairaalassani eli Kanta-Hämeessä. On kuitenkin matkan varrella yksi positiivinen poikkeus, plastiikkakirurgi. Minulla on ns. harvinaisempi imusuonisairaus (leikkauksen seurausta) ja koska vaiva on vielä varsin tuntematon, sitä ei oteta vakavasti, vaikkakin itselleni siitä on elinikäinen suuri haitta, vaikeuttaa jokapäiväistä elämääni ja työntekoani, rajoittaa liikuntaa ja muita harrastuksia ja on lisäksi iso kosmeettinen haitta, joka vaikuttaa suoraan psyykkiseen hyvinvointiin fyysisten vaivojen lisäksi. Ko. kirurgi on ainoa, joka suhtautuu/paneutuu asiaan sen vaatimalla vakavuudella. Hänelle ruusut niin aina ystävällisestä palvelusta kuin ammattitaidosta. Hän pysyy aina aikatauluissa, silti potilas ei tunne mitään kiireen ilmapiiriä hänen vastaanotollaan. Samassa yksikössä (poliklinikalla sekä osastoilla) ei voi kertoa samasta palvelusta. Kahdessa viikossa luvatut vastaukset kestävät keskimäärin kuusi viikkoa, jonotusajat vähintään puoli vuotta ja vastaanottoaikojen kellonajat eivät pidä paikkaansa.


Tällainen

         

05/2017

Sairauden kohtaaminen vaiko asiakkaan kohtaaminen?

Olen ollut useamman kerran vuosien aikana Kanta-Hämeen Keskussairaalan sisätautien osastoilla, sekä lasten kanssa lastentautien osastoilla. Aikuisten puolella hoito on aina ollut erinomaista mutta asiakkaan kohtelu on vaihdellut hyvin paljon. Parhaimmatkaan hoitohenkilökunnan kohtaamiset eivät kuitenkaan ole olleet erinomaisia. Kokemuksieni mukaan siivoushenkilökunta on kuullut ja huomioinut potilaita hoitohenkilökuntaa enemmän. Heille siitä suuri kiitos. Hoitajat ja lääkärit ovat todella osaavia alallaan mutta potilaiden mielialat, tunteet, pelot ja ahdistukset ohitetaan lähes huomiotta, tai ikävimmissä tapauksissa negatiivisesti huomioiden. Ehkei ole aikaa? Olisiko potilaan paraneminen nopeampaa mikäli hänet nähtäisiin kokonaisvaltaisesti? Sitä ainakin itse toivoisin! Poikkeuksena haluan nostaa esiin lasten osaston hoitohenkilökunnan, jolla on ollut aina osaamisen lisäksi aikaa ja empatiaa annettavaksi niin lapselle kuin vanhemmillekin! On helppo ymmärtää, että sairas lapsi kaipaa vanhempiaan; turvaa ja lohtua mutta hoitohenkilökunnan tulisi nähdä, ettei sairas aikuinen ole kovin kaukana lapsesta. Hänkin kaipaa yhtälailla äitiään; turvaa ja lohtua, kuuntelijaa ja empatiaa.


Sisätauti

         

04/2017

Sappikivet ja raskaus

Täysi10 toiminta oli nopeaa


N.

         

04/2017

Lasten osasto ja pkl

Olemme asioineet sekä polilla että osastolla. Ihana henkilökunta!


Nanna

         

04/2017

Munuaispoliklinikka

Munuaispoliklinikan asiantuntemus, potilaslähtöisyys ja maltti kuunnella ovat huippuluokkaa. Mitään ei vähätellä. Ihminen otetaan kokonaisuutena.


Hanna

         

03/2017

Synnytys

Synnytyksessäni oli aivan ihana kätilö. Ammattimainen ja hänen ansiostaan synnytys oli ihana kivuista huolimatta. Synnytysvuodeosasto ei ollut miellyttävä.


Annastiina

         

02/2017

Ei pelitä

Päivystyskokemukset karmeita kielitaidottomien lääkärien vuoksi. Jos lääkäri ei ymmärrä potilasta eikä potilas lääkäriä tuloksena katastrofi. Potilaan hoitoonpääsy pitkittyy ja tämä voi olla todella vaarallistakin. Kielitaito pitäisi olla riittävällä tasolla ennen kuin potilaita kohdataan.


rintasyöpäpotilas

         

02/2017

hoito

rintasyöpähoitoni ollut erinomaista tässä sairaalassa.lääkärit ja hoitajat erittäin ystävällisiä.


Kipa

         

02/2017

Kiitos vuodeosaston hoitajille

Vuodeosastoilla on ystävällisiä sairaanhoitajia. Tuntee olevansa hyvän huolenpidon alla.


Kirsti

         

02/2017

Päivystyksen jonot pitkiä

Päivystyksessä iltaisin ja viikonloppuisin on liian vähän lääkäreitä. Odotusajat voivat venyä jopa 8 tuntiin ja ylikin. On siinä mukava istuskella kipeän lapsen tai vanhuksen kanssa odottamassa. Jos ei lääkäreitä pysty lisäämään, niin voisi siirtyä ajanvarausjärjestelmään, jotta odotuksen voisi tehdä kotona.


Pettynyt miniä

         

02/2017

Ensiavun palvelutehokkuuden puute

Jonotimme ensiavussa noin 11 tuntia miehen iäkkään isän kanssa, kaatui ja ranne murtui. Ymmärrämme, että kiirettä oli, mutta järjestelmän uudelleen organisointi ja henkilöstön lisääminen varmaankin auttaisi. Lääkärit/hoitajat asiallisia ja osaavia, mutta vastaanoton henkilöstössä todella töykeää käytöstä muutamalla. Onneksi vuoron vaihtuessa tähänkin tuli ihana asiallinen henkilö vuoroon.


Lähimmäinen

         

02/2017

Unohdetut kontrollilähetteet

Mieheni sairastaa aggressiivista, uusiutunutta syöpää ja hänelle ei tule automaattisesti kutsua/lähetettä verikokeisiin, vaikka tämä on kirjattu tietoihin ja aina joudumme soittamaan ja "anelemaan" hoitajilta kirjettä kokeisiin ja pääsyä erikoislääkärin vastaanotolle. Jouduimme jopa soittamaan ylilääkärille asiasta. Surullista todellakin. Kuudella läheiselläni on syöpä ja kaksi heistä on jo kuollut, joten tiedän, mistä puhun.Erikoislääkäri, joka hoitaa miestäni tällä hetkellä on kiitoksen arvoinen.


Onnellinen isä

         

02/2017

Synnärillä upeaa palvelua

Olen kahden lapsen isä, ja olen molemmilla kerroilla ollut äärimmäisen tyytyväinen siihen, kuinka koko perhettä on kohdeltu synnytysosastolla. Kaikki on toiminut kuin unelma ja kätilö venyttänyt esim. omaa työvuoroaan 16-tuntiseksi, kun synnytys venyi.


Anonyymi

         

01/2017

Olen saanut aina hyvää palvelua ja minut on kohdattu yksilönä


Anonyymi

         

01/2017

Olen aina saanut huonoa palvelua ja lääkärit kyseenalaistavat kaiken...


Soile Kela

         

01/2017

Huomioitaisi potilaita enemmän ja kerrottaisiin tarkemmin miten jatkossa saa hoitoa tai tulee hakeutua hoitoon jos tarvitaan :)


Mari

         

01/2017

Hienosti hoiditte,kiitos.


Teresa lindroos

         

01/2017

Minulta leikattiin jalasta kasvain pois ollessani 15-vuotias. Sairaalan henkilökunta oli mukavaa ja tsemppasi kovasti kun minua jännitti ja pelotti tuleva leikkaus.


Heli

         

01/2017

Kolarin jälkeinen hoitokokemus oli positiinen. En normaalisti käytä julkista terveydenhuoltoa, mutta tuolloin sain hyvää palvelua.


Anonyymi

         

12/2016

Järkyttävää ihmisten odottamista ennen kuin pääsee edes arviointiin jatkotoimista


Anna-Maija Mattila

         

12/2016

Korvalääkärit erinomaisia


marika

         

12/2016

Osaava ja ystävällinen henkilökunta


Anonyymi

         

12/2016

asiasta riippuen palvelu,joko todella hyvää tai aivan ala-arvoista mielipahaa tuottavaa


osku

         

12/2016

Eipä tässä muuta , hyvin pelaa :)


Anonyymi

         

12/2016

Liikuntarajoitteista miestäni lääkä käsitteli tosi huonosti. Lääkäristä jäi huono kuva. Hoitaja mukava ja auttavainen.


Tuula Mäki

         

12/2016

Jättimunasarjakystani leikattiin vuoden alussa helmikuussa, todettiin ensiavussa tammikuussa. Koko prosessi sujui hienosti, kiitos asiantuntevan henkilökunnan! Hienoa oli, että potilaan mielipiteet otettiin myös huomioon. Kiitos!


Anonyymi

         

11/2016

Kun tosi tarve on ollut, niin apua on saatu. Joskus tiedonkulku kyllä tökkinyt.


Rouva Hämeestä

         

11/2016

3.12.2015, oli torstai olimme vaihtanet puukiukaan saunaamme. Avustin kiukaan laitossa kottikärryhin jota se sadaan vietyä kaatopaikalle, kiuas painaa ainakin 60kg. Painoin kottikärryjä voimieni takaa, jotta kiuas pysysi kärryissä, siinä samassa nilkka lumpsahti toiselle rapulle ja vääntyi, tuli ihan mieletön kipu, en sanut astuttua jalan päälle ollenkaan, Siinä kipristelin ja kärvistelin, soitin ter. keskukseen , mutta se oli jo mennyt kiinni. Ajattelin, että kärvistelen aamuun, että tilaan ajan sitte, voi mikä kauhea kipu oli nilkassa ja turposi mahdottomasti. Aamusella soittelen ei ole aikoja, mene päivystykseen, sinne matkasin ja linkkasin . Aikani istuskeltua, lääkäri kutsui, kerroin, että on kamalan kipeä ja se niljahti kun laitettiin kiuasta, lääkäri olitodella vihainen , että en kuulu päivystykseen vaan terveys keskuseen, kerroin, että vääntyi, ei se ole voinut siinä sattua sanoi lääkäri, pisti kortisoni piikin ja kotiin....Oli todella kipeä, maanantai koitti sain ajan terv.keskukseen , kuvaan pääsin vasta muutaman pvän päästä. Kuvauksressa sanottiin, että on nivelrikko kävelekävelekävele kovasti ja vaikka sattuu pitää kävellä muuten kangistuu, luotin lääkäreihin ja kävelin paljon asun yksin omakotitalossa, mies kuoli kesällä 2015, kolme lasta ei asu enään kotona. Kuvissa on näkynyt murtuma jalkapöydän luissa, mutta minulle vain sanottiin nivelrikko on, eikä kukaan lääkäri ottanut kuuleviin korviin minun tarinaa missä oli sattunut. Sanottiin ettei ole voinut sellaisessa Aina vaan todella kipeä, kuvissa käyn ja näkyy murtuma , mutta ei mitään , kolme kertaa sain kortisoni piikin, ei vastinetta...sanotaan, että nivelrikkoo!!!!Olin jo n.5kk kävellyt murtuneen jalan kanssa kun menen ortopedille hänkin vain sanoo ei voi mitään tehdä kävele kävele vaan , nivelrikko vaatii sellaista...pyysin päästä mangneeti kuvaan, pääsin, muutaman pvän päästä tämä lääkäri joka käski vaan kävellä soittaa, ettei saa yhtään sillä kävellä vaan laitetaan kipsiin kuudeksi viikoksi eikä saa yhtään astua sillä jalallla, kauhistuin, itkin tosi paljon kun oli sentäs niin kauan jo kävelly, kysyin lääkäriltä miten pärjään kotona kun on kipsi eikä saa varata jalalla, hän sanoi en minä vaan tiedä. Jollei minulla olisi rakkaita lapsiani en olisi kuutta viikkoa pärjännyt kotona, haettiin pyörätuoli millä rullasin sisällä. Tiesin kokoajan, että ei se miksikään tule, oli sellanen tunne jalassa, se kuvattiin kipsin päältä enne kuudetta viikkoa. Menin taas ortopedille hän otti kipsin pois ja sanoi ei ole taphtunut luutumista, vaan veneluu on mennyt kuolioon, huhu kun ankeeta. Kyllä minua on niin paljon nilkan kanssa pomputeltu eikä ole mikskään tullut , vaan huonommaksi, kukaan lääkäri ei uskonut eikä sitä asiaa ollut laitettu epigriisiin, että se on vääntynyt silloiin kiuas nostossa. Ei potilasta uskottu. Kesäkuussa kävin toisella ortopedillä, tämä ainoastaan uskoi ja lukee, että on sattunut kiukaan laitossa kottikärryhin. Piti päästä elokuussa mietintä asiaan mitä tehdään, siirrettiin syyskuulle, odotan odotan kutsua ei kuulu, minut on varmaan heitetty kaikkine päivineen roskakoriin, lokakuu menee myös ohi , tulee marraskuu sitten tulee kirje, vihdoin, voivvoi... myt odotan röntgeniin pääsyä ja ortopedille, no johan siitä vuosi on jo vierähtänyt, vuosipäivä nilkalla , samassa jamassa vaan ei yhtään kummosempi. Katsotaan voiko tälle enäänkään mitään tehdä , vuosi kun on mennyt kipeen nilkan kanssa leikkiessä.......:)


KarskiJerski

         

11/2016

Päivystykseen keuhkokuumeessa

Olin pari vuotta sitten keuhkokuumeessa ja hakeuduin päivystykseen. Tauti diagnosoitiin nopeasti ja helpostusta kuumeeseen sai nopeasti. Vietin seuraavat kolme päivää osastolla ja palvelu oli erinomaista!


Keijo Ahola

         

11/2016

Odotus ajat saisi olla lyhemmät.Kiitos


Tuire Ruotsalainen

         

10/2016

Aggressiivista syöpää sairastava äitini vietti kyseisessä sairaalassa viimeiset viikkonsa. Keskusteluapu ja kivun hoito kuolevalle ihmiselle sekä tiedonsaanti potilaalle ja omaisille oli ala-arvoista.


Tuomo Lunnikivi

         

10/2016

Kaverit toivat minut suoraan pelikentältä päivystykseen. Tutkimustoimet olivat ripeät ja vakavimpien sairauksien mahdollisuus poissuljettiin sujuvassa prosessissa. Kiireellisyysluokan putoaminen oli helpotus ja olisin voinut pidempäänkin odotella, mutta toki monet uudet tutkimukseen ja hoitoon tulijat tarvitsivat paikkaani enemmän, joten mieluusti kotiuduin. Odottaminen on aliarvostettua; se on helpottava viesti siitä että potilaan terveydentila on arvioitu vakaaksi. Viikko tapahtumien jälkeen tuuletin kaverin kanssa sulkapalloturnauksen (SN-H) voittoa.


Anonyymi

         

10/2016

Pitkät odotusajat


Anonyymi

         

10/2016

Hyvää palvelua ja kaikki toimi niin kuin pitääkin.


Maritta lohi

         

10/2016

Osatohoitoa koskeva arviointi erinomaista luokkaa, mutta poliklinikan osuus huonompi.


Sara

         

10/2016

Jouduin odottamaan päivystyksessä yli tunnin, vaikka lääkärikäynti vei vain minuutin. Tein diagnoosin itse ja lääkäri määräsi vain lääkkeen.


Satu Rajala

         

10/2016

Erittäin sujuvaa ja ystävällistä palvelua


Eija Kokko

         

10/2016

Asiantuntevaa ja selkeää ohjausta. Ei pitkiä odotuksia. Yhteydenotot toimivia.


Hoitaja

         

10/2016

Kun joutuu päivystyksessä joskus käymään. .voi joutua odottamaan jopa kuusikin tuntia. .kova aika odottaa kipeänä! !


Sari Suokas

         

10/2016

Kiitos päiväkirurgiaan hyvästä ja todella ystävällisestä palvelusta.


Päivi Sillanpää

         

10/2016

Asiallinen, nopea palvelu.


Mervi Nieminen

         

10/2016

Hoitajat/lääkärit ystävällisiä ja hyväntuulisia. Mutta käydessäni ihopolilla sarjahoidossa,tuli ihooni muutoksia,uudenlaisia oireita. Mainitessani/näyttäessäni hoitajalle,kehoitettiin lisäämään rasvomista. Toisen hoitajan kanssa asiaa käsitellessä, hän oli mieltä että lääkärin täytyy nähdä oireet. Ihoni kuvattiin ja lääkäri tutki oikein henkkohtasesti minut. Välittömästi otettiin koepalat,ja nyt odotellaan tuloksia. Tuli pieni epäilys,koska eri hoitajilla eri näkemys asioista, voiko käydä aivan luottavaisella mielellä hoidoissa.


Outi Urponen

         

10/2016

Ortopedian osastolla leikkauksessa ollessani hoito oli erinomaista ja tulos sen mukainen, tosin jälkitarkastusaika on pahasti myöhässä, ellei jo unohtunut... Laboratoriopalvelut hoituvat sutjakkaasti ilman pitkiä odotusaikoja.


Paula Lehmusmaa

         

10/2016

osastolla kaikki hyvää, ensiavussa odotusaika liian pitkä


Ilkka Wäyrynen

         

09/2016

Munuasallassyöpäpotilas: Taudin tutkiminen ja sen eteneminen hidasta-itse en saanut heti käsitystä sairauden vakavuudesta, jälkihoito hidasta ja taas epätietoisuutta, Leikkauksen jälkeen hoito meni taas terveyskeskukseen ja leikkaava -diagnoosin tehnyt lääkäri poissa kuvioista-- jälkitarkastukset pitkittyy tulee tunne tarvitsen apua -menen yksityiselle puolelle erikoissairaalaan tarvitsen vastauksia ja tietoa omasta voinnistani. apua on etsittävä yksityispuolelta ja erikoissairaaloista.


Erkki Esimerkki

         

09/2016

Palvelu on ollut aina hyvää. Jonotusajat ovat turhan pitkät!


Anonyymi

         

09/2016

Mielestäni ensiavun päivystys ei toimi hyvin. Lääkäreitä pitäisi olla enemmän. Yksi hoitaisi takana olevia akuutteja ja yksi ottaisi koko ajan aulassa odottavia sairaita. Odotusaika on ajoittain kohtuuttoman pitkä, ei sinne kukaan terveenä mene jonottamaan.


Anonyymi

         

09/2016

Lasten osastolla oli ystävällistä palvelua, kun käytiin nuorimmaisen kanssa. Lääkäri huomioi lapsen, äidin ja sisarukset ja hoitaja rauhoitti pelästynyttä äitiä :)


Anonyymi

         

09/2016

Sairastuin virtsatietulehdukseen lauantaiaamuna ja ainoa paikka, jonne pääsi sinä päivänä oli keskussairaalan päivystys. Hoitaja otti ylös tietoni ja täysin lomakkeen oireistani. Jouduin sen jälkeen odottamaan aulassa lähes 1,5 tuntia ennen kuin pääsin lääkärille. Lääkäri katsoi tietojani, totesi että tapaus on niin selkeä, ettei testejä tarvita ja antoi minulle reseptin lääkkeeseen. Vastaanotolla meni noin kaksi minuuttia mutta silti jouduin viettämään sairaalassa kaksi tuntia odotellen. Palvelu oli muuten hyvää, mutta odotusajat ja se, ettei potilas tiedä, kuinka kauan joutuu odottamaan kaipaavat parannusta.


Anonyymi

         

09/2016

Tapaturmaisesti murtunut nilkkani leikattiin ja kaikki sujui mielestäni hyvin olosuhteisiin nähden.


Anonyymi

         

09/2016

Riippuu niin lääkäristä, miten tutkii. 0n hyviä ja huonoja.


Anonyymi

         

08/2016

Olin leikkauksessa 22.3-2016 ( lonkan tekonivel) pelkoni oli suuri..... mutta se hävisi kun pääsin leikkauspöydälle tuli turvallinen olo henkilökunta oli asiallinen osaava ja kertoivat aina mitä tehdään alkuvalmisteluthan vie aikaa, ja välillä kysyttiin miten voin , varmaan tuli itseltäni hassuja kysymyksiä .. jotka siinä pelon vallassa tuli mieleen! en voinut edes pahoin leikkauksen jälkeen! varmaan oli sopiva HYVÄ lääkitys Kiitos myös leikkaavalle lääkärille ja hänen apurilleen xxxxxx/ xxxxxx nyt on 5 kk kulunut ja olen toipunut erittäin hyvin kipuja ei ole ollut KAIKKI on mennyt tähän asti hyvin tietysti olen ohjeita noudattanut...


Anonyymi

         

08/2016

Sain päivän ja ajan jolloin lääkäri soittaa tärkeästä,lääkitykseen liittyvästä asiasta. Olin koko päivän puhelimen vieressä,mutta soittoa ei kuulunut. Myöhemmin sain postitse uuden ajan,jolloin soitto tulikin. Puhelinnumero on oikea. Mitään selitystä en saanut.


Anonyymi

         

08/2016

Ihotautipoliklinikan hoitajat ammattitaitoisia ja ystävällisiä


Anonyymi

         

07/2016

Ensiavussa koiranpurema asiallisesti hoidettu kesäkuussa 2016. Joskin roketerekisterin sai vasta kolmas hoitaja kokonaan esille. Rokote järjestelmään kaivattaisiin selkeyttä, jotta jokainen hoitohenkilökunnasta saisi potilaan voimassa olevat rokotukset heti näkyville. Jonotusaika ensiapuun myös pitkä


Anonyymi

         

07/2016

Hyvaa palvelua p3p:llä. Kiitos.


Anonyymi

         

07/2016

Ihan hyvä pulju ja palvelu...


Kirjoita arvio yksiköstä Kanta-Hämeen keskussairaala, Hämeenlinna



Huono       Välttävä       Keskinkertainen       Hyvä       Erinomainen
Huono       Välttävä       Keskinkertainen       Hyvä       Erinomainen
Huono       Välttävä       Keskinkertainen       Hyvä       Erinomainen

Haluatko lisätä kuvia?



Lähetä arvio

Vakuutan, että tämä arvio perustuu henkilökohtaisiin kokemuksiini, edustaa rehellistä mielipidettäni ja hyväksyn palvelun ehdot ja säännöt  


  Takaisin